شیائومی ۱۴ و ۱۴ پرو معرفی شدند؛ خط و نشان شیائومی برای اپل و سامسونگ!

شیائومی امروز طی مراسمی در کشور چین از دو گوشی پرچمدار خود با نام‌های شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو رونمایی کرد. در ادامه بیشتر با این دو مدل آشنا می‌شویم و مشخصات آن‌ها را مرور می‌کنیم. پس در ادامه همراه تکنولایف باشید.

شیائومی ۱۴ پرو

شیائومی در مدل ۱۴ پرو فریم خمیده اطراف را کنار گذاشته و به سراغ یک طراحی کاملا تخت و براق رفته است. این گوشی از نمایشگری ۶.۷۳ اینچی با رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ استفاده می‌کند. این پنل از نوع LTPO OLED است و از گستره رنگی ۶۸ میلیاردی، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و فناوری‌هایی مثل دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند. در واقع صفحه نمایش شیائومی ۱۴ پرو تا حد زیادی مانند نسل قبلی است.

البته که سازنده چینی اشاره کرده که حاشیه‌های اطراف پنل باریک‌تر شده‌اند و حداکثر روشنایی می‌تواند تا ۳۰۰۰ نیت افزایش پیدا کند. این گوشی در چهار رنگ مشکی، سفید، سبز و یک نسخه مخصوص تیتانیومی به بازار عرضه خواهد شد. شیائومی در زمینه دوربین‌های این پرچمدار نیز مانند قبل با شرکت Leica همکاری داشته است.

XIAOMI 14 PRO 1

دوربین اصلی سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی با اندازه ۱/۱.۳۱ اینچی و اندازه پیکسل ۱.۲ میکرونی دارد. این سنسور در پس لنزی ۲۳ میلی‌متری با دیافراگم متغیر قرار گرفته که می‌‌تواند از F/1.42 تا F/4.0 تغییر کند. درست است که سنسور حدود ۴۴ درصد در مقایسه با نسل قبلی کوچک‌تر شده ولی در عوض لنز جدید می‌تواند تا ۸۰ درصد نور بیشتری را جذب کند.

دوربین تله فوتو در حالت عکاسی ۴۰ مگاپیکسلی و در حالت ثبت پرتره ۵۰ مگاپیکسلی است و در پس لنزی ۷۵ میلی‌متری با دیافراگم F/2.0 قرار گرفته و از فوکوس شناور نیز پشتیبانی می‌کند. دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی نیز در پشت لنزی ۱۴ میلی‌متری با دیافراگم F/2.2 قرار گرفته و می‌تواند تصاویر نمای نزدیک هم به ثبت برساند.

xiaomi 14 pro camera

این گوشی و شیائومی ۱۴ را می‌توانیم اولین گوشی‌های جهان بدانیم که از تراشه ۴ نانومتری جدید کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده می‌کنند. این چیپست با ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5X و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه از نوع UFS 4.0 ترکیب می‌شود و شما امکان خواهید داشت تا نسخه ۱ ترابایتی را نیز انتخاب کنید.

انرژی مورد نیاز شیائومی ۱۴ پرو را یک باتری ۴۸۸۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۲۰ واتی تأمین می‌کند و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. این گوشی در چین با قیمت ۶۵۰ یورو برای نسخه ۲۵۶/۱۲، قیمت ۷۱۰ یورو برای نسخه ۵۱۲/۱۶ و با قیمت ۷۸۰ یورو برای نسخه ۱ ترابایت و ۱۶ گیگابایت رم به فروش خواهد رسید.

شیائومی ۱۴

شیائومی ۱۴ از نظر طراحی دقیقا مانند برادر بزرگ‌تر خود است و یک نسخه کوچک‌تر از همان گوشی به حساب می‌آید. البته که فریم تخت این مدل اتفاق جدیدی نیست و شیائومی ۱۳ نیز از همین زبان طراحی استفاده می‌کرد. این گوشی در نسخه شیشه‌ای ۱۹۳ گرم و در نسخه چرمی ۱۸۸ گرم وزن خواهد داشت و ضخامت آن نیز به ۸.۲ میلی‌متر می‌رسد.

این گوشی در زمینه صفحه نمایش با بهبود جذابی مواجه شده و به‌جای پنل امولد شاهد فناوری LTPO OLED هستیم. همچنین رزولوشن نیز از ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ نسل قبلی حالا به ۲۶۷۰ در ۱۲۰۰ افزایش پیدا کرده است. این پنل از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند و حداکثر روشنایی آن نیز مانند شیائومی ۱۴ پرو به ۳۰۰۰ نیت می‌رسد.

xiaomi 14 design

دوربین‌های شیائومی ۱۴ به ظاهر شبیه به مدل پرو هستند ولی در این میان تفاوت‌های نسبتا پایه‌ای وجود دارد. برای نمونه دوربین اصلی سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی با اندازه و اندازه پیکسل یکسان دارد ولی اندازه دیافراگم ثابت و برابر با F/1.6 است و دیگر نمی‌تواند تغییر کند. دوربین تله فوتو دقیقا مانند برادر بزرگ‌تر است و فوق عریض هم شرایط یکسانی دارد با این تفاوت که دیگر خبری از فوکوس خودکار و امکان ثبت عکس‌های ماکرو نیست.

xiaomi 14 camera

بخش سخت افزار با نسخه پرو یکسان است ولی حافظه رم در سه نسخه ۸، ۱۲ و ۱۶ قابل انتخاب است و حافظه را نیز می‌توانید ۲۵۶، ۵۱۲ یا ۱ ترابایتی انتخاب کنید. حافظه از نوع UFS 4.0 است. باتری این مدل ۴۶۱۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و از شارژ سریع ۹۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی نیز برای این پرچمدار در نظر گرفته شده است.

نسخه ۲۵۶/۸ شیائومی ۱۴ با قیمت ۵۲۰ یورو در چین قابل خرید است و برای نسخه ۲۵۶/۱۲ و ۵۱۲/۱۶ گیگابایت باید به ترتیب ۵۶۰ و ۶۰۰ یورو هزینه پرداخت شود. نسخه ۱ ترابایت با ۱۶ گیگابایت رم نیز ۷۰۰ یورو قیمت دارد.

ناگفته نماند که هر دو مدل با رابط کاربری جدید HyperOS معرفی شده‌اند و طی این مراسم شیائومی از رابط کاربری جدید خود نیز رونمایی کرد. برای آشنایی بیشتر با HyperOS پیشنهاد می‌کنیم مطلب معرفی این سیستم عامل را مطالعه کنید.

ads

راهنمای استفاده از هندزفری هایلو moripods با کمک اپلیکیشن آن

برنامه هندزفری هایلو moripods

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.