شیائومی ۱۳ پرو در جایگاه شانزدهم رتبه‌بندی DxOMark

همه ما کم و بیش با DXOMark آشنا هستیم. این بنچمارک عملکرد دوربین گوشی‌های هوشمند را تجزیه و تحلیل کرده و قابلیت‌های مختلف آن‌ها را به طور کامل ارزیابی می‌کند. گوشی‌های هوآوی و آنر معمولاً در صدر این لیست قرار دارند. مؤسسه‌ DxOMark این‌بار سراغ شیائومی ۱۳ پرو رفته و امتیازاتش را در بخش عکاسی منتشر کرده است. طبق تست DXOMark، گوشی شیائومی ۱۳ پرو در رده‌بندی کلی در جایگاه شانزدهم قرار گرفت و در رنکینگ گوشی‌های فوق پریمیوم رتبه‌ پانزدهم را به خود اختصاص داد.

علاوه بر این، شیائومی ۱۳ پرو در بخش نمایشگر در جایگاه هفدهم ظاهر شد و از نظر عملکرد بلندگو رتبه پانزدهم لیست را به خود اختصاص داد. با این وجود، این گوشی در بخش عکاسی که از همه این‌ها مهم‌تر است، امتیاز ۱۳۲ از ۱۵۲ امتیاز را بدست آورد. در بخش پرتره و عکس‌های گروهی، شیائومی ۱۳ پرو امتیاز ۱۱۸ را کسب کرد و امتیاز عملکرد در نور کم آن نیز ۱۰۰ بود.

شیائومی ۱۳ پرو در پنل عقبی از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد که در همکاری با برند سرشناس لایکا، عملکرد آن تقویت شده است. دوربین اصلی از حسگر یک اینچی IMX989 و لنزی با دیافراگم f/1.9 تشکیل شده‌است. این دستگاه به دوربین ۵۰ مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو نیز مجهز است.

DxOMark شیائومی 13 پرو

بر اساس بنچمارک DXOMark، عملکرد کلی دوربین این گوشی هوشمند تا حد زیادی قابل قبول است. دوربین این گوشی رنگ‌ها را به خوبی نمایش می‌دهد و در هر دو حالت عکاسی و فیلمبرداری جزئیات مناسبی از صحنه ثبت می‌کند و در بخش زوم نیز بسیار خوب ظاهر می‌شود. این دستگاه در بخش ضبط صدا نیز بسیار خوب عمل می‌کند. با این وجود در شرایط سخت مانند نور پس‌زمینه زیاد یا نور کم، عملکرد دوربین با مشکلاتی روبرو بوده است. دوربین این دستگاه در سناریوهای با کنتراست بالا تصویر را به خوبی نشان نمی‌دهد و برای ضبط صداهای بلند در موقعیت‌هایی مانند کنسرت‌ها مناسب نیست. لازم به ذکر است که خوانایی صفحه‌نمایش دستگاه نیز در زیر نور مستقیم خورشید بسیار ضعیف است.

در لیست DXOMark، آنر مجیک ۵ پرو در حال حاضر بهترین گوشی هوشمند از نظر دوربین محسوب می‌شود و پس از آن نام هواوی میت ۵۰ پرو به چشم می‌خورد. گوگل پیکسل ۷ پرو نیز در رتبه سوم قرار دارد. پس از آن، آیفون ۱۴ پرو مکس اپل جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده‌است. براساس این رتبه‌بندی، شیائومی ۱۲S اولترا و شیائومی ۱۳ پرو عملکرد تقریباً مشابهی دارند و با امتیاز ۱۳۶ در رتبه شانزدهم قرار می‌گیرند. در نهایت، این رتبه نشان می‌دهد که شیائومی ۱۳ پرو دستگاهی سطح بالا برای تصویربرداری نیست.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.