شیائومی ۱۳ اولترا رسما معرفی شد

شیائومی هما‌ن‌طور که از قبل اعلام کرده بود، در مراسمی خاص در کشور چین، از گوشی شیائومی ۱۳ اولترا رونمایی کرد. شیائومی ۱۳ اولترا از جمله گوشی‌های هوشمندی است که ویژگی‌های بسیار جذابی دارد و قابلیت‌های واقعا منحصر به فردی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

طراحی شیائومی ۱۳ اولترا

یکی از بخش‌های جذاب این گوشی هوشمند، طراحی قاب پشتی است. این گوشی در رنگ سبز زیتونی راهی بازار می‌شود و قاب آن به شکلی طراحی شده که انگار چرمی است؛ اما ماژول دوربین روی قاب پشتی به شدت خودنمایی می‌کند. یک دایره مشکی رنگ بزرگ را در پشت این گوشی مشاهده می‌کنید.

سخت‌افزار شیائومی ۱۳ اولترا

شیائومی برای گوشی Xiaomi 13 Ultra ویژگی‌های سخت‌افزاری بسیار خیره کننده‌ای در نظر گرفته است. این گوشی به تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ مجهز شده و از رم‌های LPDDR5X استفاده می‌کند. حافظه داخلی این گوشی هوشمند هم از نوع UFS 4 است که سرعت فوق‌العاده‌ای دارد. این گوشی در سه مدل راهی بازار می‌شود که بالاترین مدل به ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی مجهز شده است. در واقع اگر گوشی‌ای می‌خواهید که فضای زیادی برای ذخیره کردن عکس‌های شما داشته باشید، این مدل قطعا به نیاز شما پاسخ می‌دهد. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که شیائومی ۱۳ اولترا از گواهی IP68 بهره می‌برد که باعث شده این گوشی در برابر نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم باشد.

دوربین‌ شیائومی ۱۳ اولترا

مهم‌ترین ویژگی شیائومی ۱۳ اولترا، دوربین‌های این گوشی است. این گوشی همانند پرچم‌دارهای قبلی شیائومی از دوربین‌های لایکا استفاده می‌کند. دوربین‌هایی روی این گوشی قرار گرفته که گشودگی زیادی در فاصله‌های کانونی مختلف دارند. این گوشی به دوربین‌هایی از شرکت لایکا مجهز شده که ۵۰ میلیون پیکسل دارند و از گشودگی زیادی بهره می‌برند. این دوربین از امکان عکاسی پی‌درپی، عکاسی در شب و فیلم‌برداری با وضوح تصویر ۸K بهره می‌برد. چنین ویژگی‌هایی این گوشی هوشمند را به محصولی رویایی برای عکاسی تبدیل می‌کند. این گوشی هوشمند به چهار حسگر مجهز شده است. یکی از این حسگرها IMX989 است و سه حسگر دیگر هم IMX858 خواهند بود. دوربین اصلی یک اینچی است و اندازه دیافراگم آن محدوده f/1.9 تا f/4 را پوشش می‌دهد. این قابلیت باعث می‌شود که بتوانید عکس‌های فوق‌العاده‌ای در شرایط نوری مختلف ثبت کنید.

Xiaom 13 Ultra camera

در کنار دوربین اصلی با حسگر ۵۰ مگاپیکسلی، یک دوربین اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۲ درجه هم روی این گوشی دیده می‌شود. یک دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی هم برای این گوشی در نظر گرفته شده است. این حسگر، اولین حسگری است که فاصله کانونی آن به ۷۵ میلی‌متر می‌رسد و باعث می‌شود زوم ۲٫۵ برابری داشته باشد و حداکثر میزان دیافراگم ان به f/3 می‌رسد.

Xiaom 13 Ultra green back

دوربین بعدی هم فاصله کانونی بزرگ‌تری دارد که به ۱۲۰ میلی‌متر می‌رسد و زوم ۵ برابری به همراه دارد و حداکثر اندازه دیافراگم آن هم به f/3 می‌رسد.

دوربین سلفی این گوشی هوشمند از حسگر ۳۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که البته با ترکیب هر ۴ پیکسل به یک پیکسل عکس‌های ۸ مگاپیکسلی ارائه می‌کند.

Xiaomi 13 Ultra 2 3 1

از ویژگی‌های جذاب دوربین‌های شیائومی ۱۳ اولترا می‌توانیم به قابلیت‌های نرم‌افزاری آن‌ها هم اشاره کنیم. یکی از این ویژگی‌ها دو حالت رنگی مختلف به نام‌های Leica Vibrant و Leica Authentic است که لازم است آن‌ها را هم خاطرنشان کنیم.

دوربین‌های این گوشی می‌توانند عکس‌های UltraRAW هم ثبت کنند که با فرمت ۱۴-Bit DNG در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. این فایل‌ها داخل خودشان ویژگی‌های درخشان‌ کردن چندین فریم، کاهش نویز و داینامیک رنج را قرار داده‌اند. به همین دلیل این تصاویر را می‌توانید به راحتی در اپلیکیشن لایت روم ادوبی ویرایش کنید.

این دوربین ویژگی دیگری هم برای عکاسی خیابانی دارد که Fast Shot نام دارد. با این ویژگی می‌توانید عکس‌هایی با سرعت ۰.۸ ثانیه ثبت کنید.

باتری گوشی شیائومی ۱۳ اولترا

از دیگر ویژگی‌های شیائومی ۱۳ اولترا این است که این گوشی هوشمند از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. این باتری از شارژ ۹۰ وات پشتیبانی می‌کند و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات هم دارد. برای شیائومی ۱۳ اولترا سیستم خنک کننده خاصی هم در نظر گرفته شده است. زمانی که این ویژگی فعال می‌شود می‌توانید ویدیوهای ۴K با نرخ ۶۰ فریم برثانیه بدون کاهش فریم ضبط کنید. از ویژگی‌های مهم باتری این گوشی هوشمند هم این است که تنها با ۱ درصد باتری می‌تواند یک ساعت گوشی را روشن نگه دارد. در این حالت کاربران می‌توانند ۱۲ دقیقه تماس تلفنی هم داشته باشند.

Xiaom 13 Ultra pic 3 1

مدل‌های مختلف شیائومی ۱۳ اولترا

همان‌طور که گفتیم گوشی شیائومی ۱۳ اولترا در سه مدل راهی بازار می‌شود. اولین مدل ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی راهی بازار می‌شود.

صفحه نمایش شیائومی ۱۳ اولترا

جدیدترین گوشی شیائومی از صفحه نمایش C7 LTPO از نوع OLED در اندازه ۶٫۷۳ اینچ استفاده می‌کند. صفحه نمایشی که می‌تواند ۲۶۰۰ نیت روشنایی تولید کند. این میزان روشنایی از روشنایی صفحه نمایش آیفون ۱۴ پرو مکس بیشتر است. وضوح این صفحه نمایش  ۱۴۴۰p خواهد بود و نرخ نوسازی آن هم به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. نرخ نمونه برداری لمسی این گوشی هوشمند هم ۲۴۰ هرتز خواهد بود.

ویژگی‌های نرم افزاری شیائومی ۱۳ اولترا

این گوشی به اندروید ۱۳ مجهز شده و با رابط کاربری MIUI 14 راهی بازار می‌شود.

قیمت شیائومی ۱۳ اولترا

این گوشی در سه مدل راهی بازار می‌شود.

  • شیائومی ۱۳ اولترا با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۸۷۲ دلار.
  • شیائومی ۱۳ اولترا با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۹۴۵ دلار.
  • شیائومی ۱۳ اولترا با ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی با قیمت ۱۰۶۱ دلار .

ads

انیمیشن های جدید ۲۰۲۲-۲۰۲۳ که نباید از دست بدهید.

انیمیشن جدید

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.