سرانجام پس از ماه‌ها انتظار و شایعات، شرکت اپل در بهمن سال ۱۴۰۲ از جدیدترین محصول خود، هدست واقعیت مجازی ویژن پرو رونمایی کرد. این محصول که به عنوان انقلابی در دنیای فناوری معرفی شده بود، در زمان عرضه با استقبال گسترده‌ای از سوی مردم روبرو شد. بسیاری از مخاطبان، ویژن پرو را گامی بزرگ در جهت پیشرفت فناوری و تحول زندگی انسان‌ها می‌دانستند و در اویل معرفی با وجود قیمت نسبتاً بالایی که داشت، بسیاری از افراد مشتاقانه منتظر عرضه آن به بازار بودند. حتی بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که ویژن پرو پتانسیل تغییر بسیاری از جنبه‌های زندگی ما از نحوه کار و سرگرمی ما گرفته تا نحوه برقراری ارتباط با یکدیگر را دارد.

اما پس از رونمایی و وارد شدن ویژن پرو به بازار، مشکلات و ایرادات عجیبی از آن گزارش شد که ضربه بزرگی به فروش آن در بازار جهانی زد. به طوری که حالا اپل اعلام کرده که قصد دارد تولید ویژن پرو را به طرز قابل توجهی کاهش دهد.

کاهش چشم گیر تولید Apple Vision Pro

به گفتهٔ یک تحلیلگر معروف به نام مینگ‌چی کوئو، کاهش قابل توجه تقاضای خرید ویژن پرو در بازار آمریکا از انتظارات اپل هم بسیار بیشتر بوده است. او افزوده که اپل پیش‌بینی خود را درباره تعداد هدست‌هایی که در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد کرد تغییر داده است؛ در حالی که در ابتدا اپل برنامه داشت بین ۷۰۰٬۰۰۰ تا ۸۰۰٬۰۰۰ دستگاه ویژن پرو را به بازار ارائه دهد، اکنون این عدد به ۴۰۰٬۰۰۰ تا ۴۵۰٬۰۰۰ دستگاه کاهش یافته است.

کاهش چشم گیر تولید Apple Vision Pro

هنوز ویژن پرو از بازار آمریکا خارج نشده است، اما احتمالاً در آینده‌ای نزدیک به بازارهای چین و چند کشور اروپایی عرضه خواهد شد. این کاهش در پیش‌بینی فروش، نشان می‌دهد که افت تقاضا برای این محصول در آمریکا بسیار بیشتر از انتظارات اپل بوده است. همچنین به دلیل شرایط فعلی بازار آمریکا، اپل تصمیم به اتخاذ رویکردی محافظه‌کارانه برای پیش‌بینی فروش این هدست در سایر کشورها کرده است. به نظر می رسد که ویژن پرو فقط با تبلیغات اولیه به شهرت رسید و در عمل نتوانست برای کاربر امروزی خیلی کارآمد باشد.

تاخیر در عرضه ویژن پرو در بازارهای جدید

مینگ‌چی کوئو پیش‌تر اعلام کرده بود که اپل قبل از شروع کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان در اواخر خرداد، ویژن پرو را وارد بازارهای جدید می‌کند. اگر ادعای او صحت داشته باشد، ما تاخیری حداکثر یک تا دو ماهه را در عرضه ویژن پرو در بازار چین شاهد خواهیم بود. همچنین اپل انتظار دارد فروش ویژن پرو در سال ۲۰۲۵ کمتر از سال ۲۰۲۴ باشد و به نظر می‌رسد این شرکت در حال بررسی و تنظیم نقشه‌ی راه خود برای هدست‌های واقعیت مجازی است. بنابراین، به‌نظر می‌رسد عرضه‌ی ویژن پروی جدید در سال ۲۰۲۵ صورت نخواهد گرفت.

بزودی عرضه ویزن پرو در بازار چین 

یکی از مشکلات اصلی ویژن پرو در کنار گزارش‌های خرابی ارائه شده توسط مشتریان، قیمت بالای آن است. با شروع قیمت ۳٬۴۹۹ دلاری در آمریکا، این هدست واقعیت مجازی برای بسیاری از افراد ارزش خرید ندارد. با این حال، نظر می‌رسد که اپل در حال بررسی و چینش تدابیری برای مواجهه با چالش‌های فعلی و آینده‌ی بازار این گجت است.

به نظر شما دلیل این کاهش استقبال از ویژن پرو اپل چیست؟ آیا اپل پس از واگذاری جایگاه اول در فروش گوشی، در سراشیبی سقوط قرار دارد؟

نویسنده :

mehran osmannejad

تاریخ انتشار

۳ ساعت پیش

آخرین مقالات