شکایت عجیب ایلان ماسک؛ خالق ChatGPT واکنش نشان داد

openai ceo sam altman worried press conference 64db3031c50aed6838dee5c0

مدیر ارشد OpenAI در واکنش به ادعاهای مطرح شده از سوی ایلان ماسک گفت مدیرعامل تسلا از اینکه دیگر بخشی از استارتاپ مورد بحث نیست، پیشمان است.

جیسون کوان، مدیر ارشد استراتژی OpenAI، در یادداشتی داخلی که توسط CNBC منتشر شده، نوشت: «ما معتقدیم که ادعاهای مطرح شده در این پرونده ممکن است ناشی از پشیمانی ایلان از عدم همکاری با OpenAI باشد.»

کوان نقش مؤثر و حیاتی ایلان ماسک را در روزهای ابتدایی راه‌اندازی OpenAI رد نکرد اما گفت ماسک نیاز دارد که خودش را کنترل و عادلانه رفتار کند.

ماسک اخیراً از OpenAI و مدیرعامل آن، سم آلتمن، شکایت کرده و مدعی شده که این شرکت قرار بود غیرانتفاعی باشد و هوش مصنوعی را برای مزیت‌ رساندن به نسل بشر توسعه دهد، اما حالا به استارتاپی سودمحور تبدیل شده است.

از زمان انتشار چت‌بات ChatGPT در اواخر سال ۲۰۲۲، ارزش OpenAI به بیش از ۸۰ میلیارد دلار رسیده است. در اواخر سال ۲۰۲۳ آلتمن برای مدت کوتاهی توسط هیئت‌مدیره برکنار شد و پس از ایجاد جنجالی بزرگ در میان سرمایه‌گذاران و کارمندان، مجدداً به OpenAI بازگشت.

مقالات مرتبط

وکلای ماسک می‌گویند او بین سا‌ل‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ بیش از ۴۴ میلیون دلار به OpenAI کمک کرده است. ماسک محیط کار اولیه‌ی OpenAI را اجاره کرد و هزینه‌های اجاره‌ی ماهانه‌اش را پرداخت می‌کرد.

آلتمن در بخشی از یادداشتی جدید، ماسک را قهرمان خود خواند و گفت که دلش برای نسخه‌ی قدیمی او تنگ شده است؛ اما گفت که مأموریت OpenAI ادامه دارد.

ایلان ماسک و سم آلتمن پیش‌تر با هم اختلاف داشتند اما این اولین‌بار است که اختلافشان به شکایت رسمی ختم می‌شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.