شکایت از اپل به دلیل حقوق زیاد تیم کوک

tim apple ceo cook talking to a woman glasses 6569bd4b8d35dab79ef68c20

بر اساس گزارش رویترز، اتحادیه‌ای کارگری از اپل به اتهام پرداخت حقوق بیش‌ از حد به تیم کوک و دیگران مدیران ارشد شکایت کرد اما یک قاضی فدرال، پرونده را بدون جریمه‌کردن اپل بست.

شاکی پرونده، صندوق بازنشستگی اتحادیه‌ی بین‌المللی برادری تیمسترز است که به عنوان یک اتحادیه‌ی کارگری در آمریکا فعالیت می‌کند و طبق آخرین آمار، بیش از ۱٫۳ میلیون نفر عضو آن هستند.

اتحادیه‌ی بین‌المللی برادری تیمسترز معتقد است که کمیته‌ی محاسبه‌ی دستمزد اپل در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ پاداش سهام تیم کوک و چهار مدیر دیگر را به اشتباه محاسبه کرده و ۹۲٫۷ میلیون دلار و ۹۴ میلیون دلار را به آن‌ها اهدا کرده است؛ درحالی که اپل باید ۷۷ میلیون دلار پاداش سهام به مدیران خود اهدا می‌کرد.

سهامداران می‌توانند با استفاده از رأی Say on Pay میزان دستمزد مدیران را مشخص کنند؛ اما اتحادیه‌ی بین‌المللی برادری تیمسترز معتقد است که اشتباه کمیته‌ی محاسبه‌ی دستمزد، باعث شده است که سهامداران نیز در رأی‌دادن گمراه شوند.

جنیفر روچون، قاضی منطقه‌ای ایالات متحده، با ادعاها مخالفت کرد و به این موضوع اشاره کرد که اپل پیش‌تر در نیابت‌نامه‌ی سال ۲۰۲۳ جزئیات دستمزد‌ها را به‌طور دقیق و مطابق با قوانین کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده اعلام کرده است.

مقالات مرتبط

قاضی دادگاه منهتن هیچ مدرکی مبنی بر وارد بودن این شکایت به هیئت‌مدیره‌ی اپل پیدا نکرد و معتقد است که شاکی قبل از شکایت به هیئت‌مدیره، زمان کافی برای بررسی اعتراضات را به این شرکت نداده است.

نیابت‌نامه‌ی اپل نشان می‌دهد که دستمزد تیم کوک در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ شامل ۹۹ میلیون دلار در هر سال بوده است که ۸۲ میلیون دلار آن را پاداش سهام تشکیل می‌دهد. مجموع دستمزد کوک در سال ۲۰۲۳ به ۶۳٫۲ میلیون دلار کاهش یافت.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.