به تازگی یکی از مدیران سی دی پراجکت رد، سازنده سری The Witcher و سایبرپانک ۲۰۷۷ دست به شوخی با دیگر شرکت مطرح در دنیای ویدیوگیم یعنی یوبیسافت و تلاش ناموفق آنها با بازی «AAAA» اسکال اند بونز (Skull and Bones) زده است.
<!–
–>
همانطور که در جریان هستید AAA یا همان تریپل A به بازیهایی گفته میشود که بودجه کلانی صرف تولید آنها شده است. حال متاسفانه برخی از استودیوها از این لیبل تجاری صرفا برای تبلیغ محصول خود و ترغیب مخاطبان به خرید استفاده میکنند، در حالی که بازیشان از کیفیت آنچنانی برخوردار نیست.
یوبیسافت هم چند ماه پیش با استفاده از همین ترفند قصد داشت قیمت ۷۰ دلاری بازی Skull and Bones را توجیه کند. ایو گیهمو، مدیرعامل Ubisoft، زمانی که اسکال اند بونز در مرحله بتا قرار است و طرفداران نسبت به برچسب قیمتش معترض بودند، آن را «محصولی AAAA» خواند.
Karolina Gnas، مدیر روابط عمومی سرمایهگذاران سی دی پراجکت رد، حین یک جلسه پرسش و پاسخ با یک سوال طنزگونه مواجه شد: «آیا همچنان میخواهید به دیدگاه AAA خود بسنده کنید و قصد بازنگری آن را ندارید؟». Gnas نیز با این جریان همراه شد و پاسخ داد:
بازیهای بعدی ما AAAAA خواهند بود.
در بررسی بازی Skull and Bones از ویجیاتو خواندیم «این بازی با استانداردهای ۱۰ سال پیش ساخته شده و حتی در آن زمان هم مستحق نمرهای بالاتر از متوسط نبوده. بازی نه تنها رقیبی برای عناوینی مانند Sea of Thieves حساب نمیشود بلکه حتی برای عاشقان نبردهای دریایی هم محتوای سرگرمکنندهای ارائه نمیکند.»
در سمت دیگر ماجرا سی دی پراجکت رد هماکنون مشغول توسعه چندین پروژه مهم و جاهطلبانه از جمله The Witcher 4 و دنباله Cyberpunk 2077 است. مدیرعامل استودیو لهستانی چندی پیش گفت آنها قصد دارند ایدهها و مکانیزمهایی را در نسخه چهارم ویچر پیادهسازی کنند که پیشتر در سهگانه اصلی ندیده بودیم.
هم قسمت جدید ویچر و هم دنباله سایبرپانک فاصله زیادی تا اتمام روند توسعه دارند و احتمالا باید حداقل چند سال دیگر برای تجربه آنها صبر کنیم.
مطلب پیشنهادی:اولین برنامههایی که باید روی کامپیوتر گیمینگ خود نصب کنیدنصب بازی قدم اول نیست!
چه بلایی سر اسپک آپس اومد؟
دیدگاهتان را بنویسید