شمارش معکوس تا آغاز آتش‌بازی در اپل پارک؛ هرآنچه از WWDC 2023 انتظار داریم

2022 10 apple logo store building dark 638bb8f0117a7eaec6e4f753 jpeg

هدست واقعیت ترکیبی اپل که احتمالا Reality Pro نام دارد جزو مهم‌ترین محصولات تاریخ این شرکت به‌حساب می‌آید. اپل ازطریق ریلیتی پرو خودش را برای دوران پسا-آیفون آماده می‌کند، دنیایی که در آن مردم ازطریق هدست با دنیا تعامل برقرار می‌کنند، نه موبایل.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند که هدست واقعیت ترکیبی اپل جایگزین آیفون می‌شود. آیفون پول‌سازترین کسب‌و‌کار اپل است، اما این شرکت به‌خوبی می‌داند که برای موفقیت نباید صرفا به یک واحد تجاری وابسته ماند. اپل در سال‌های اخیر منابع درآمدش را متنوع‌تر کرده است و اکنون ده‌ها میلیارد دلار به‌طور سالانه ازطریق فروش نرم‌افزار به‌ جیب می‌زند.

ریلیتی پرو به‌عنوان هدستی حرفه‌ای و رده‌بالا، محصولی گران‌قیمت خواهد بود. برخی از شایعه‌ها می‌گویند قیمت هدست اپل به ۳٬۰۰۰ تا ۴٬۰۰۰ دلار می‌رسد. اپل به‌خوبی می‌داند که میزان استقبال از هدست به اندازه‌ی نسل اول آیفون و اپل واچ نخواهد بود. گفته می‌شود تولید انبوه هدست به تأخیر انداخته شده است و اکنون اپل با کاهش پیش‌بینی‌های اولیه انتظار دارد آمار فروش در یک سال اول به تنها ۲۰۰٬۰۰۰ تا ۳۰۰٬۰۰۰ واحد برسد.

به گفته‌ی افشاگران، هدست واقعیت ترکیبی اپل چندین دوربین خارجی دارد که می‌توانند حرکات دست کاربر را تجزیه‌و‌تحلیل کنند. این هدست همچنین به دوربین‌هایی داخلی برای نظارت روی حرکات چشم مجهز است. بدین ترتیب کاربر می‌تواند با «نگاه به یک آیتم روی نمایشگر، مثل یک گزینه، آیکون اپلیکیشن یا فهرست، آن را انتخاب و دستگاه را کنترل کند.»

هدست واقعیت ترکیبی اپل «دو نمایشگر با وضوح بسیار بالا خواهد داشت که توسط سونی تولید شده‌اند» و از طریق این نمایشگرها محتوای واقعیت مجازی را مدیریت می‌کند. مجموعه‌ای از دوربین‌های خارجی حالت واقعیت افزوده را فعال خواهند کرد. این یعنی کاربر دنیای واقعی را از طریق دوربین‌هایی که روی هدست تعبیه شده‌اند می‌بیند. کاربران خواهد توانست لنز سفارشی طبی درون دستگاه قرار دهند تا مشکلی برای بینایی نداشته باشند.

موفقیت هدست واقعیت ترکیبی اپل به ارائه‌ی نرم‌افزار مناسب وابستگی شدیدی دارد. اپل از همین‌حالا کار روی نسخه‌ی واقعیت مجازی نرم‌افزارهای اختصاصی‌اش را شروع کرده است. برای نمونه نرم‌افزار فیس‌تایم در هدست اپل «به شیوه‌ای واقع‌گرایانه، چهره و بدن کامل کاربر را در دنیای واقعیت مجازی رندر می‌کند.»

هدست واقعیت ترکیبی اپل با سیستم‌عامل xrOS رونمایی می‌شود که بسیاری از قابلیت‌های آیفون و آیپد را در فضایی سه‌بعدی ارائه می‌دهد. این قابلیت‌ها شامل مواردی مثل وب‌گردی در سافاری و دست‌یابی به اپلیکیشن گالری، ایمیل، آی‌مسیج و تقویم می‌شود. هدست اپل به نسخه‌ی سه بعدی خدمات نرم‌افزاری این شرکت مثل اپ استور، اپل تی‌وی پلاس، اپل موزیک و اپل پادکست دسترسی خواهد داشت. اپل همچنین روی قابلیت‌هایی برای نظارت بر سلامتی کار می‌کند.

نسل اول هدست واقعیت ترکیبی اپل بدنه‌ای از جنس آلومینیوم، شیشه و کوسن خواهد داشت.

مک پرو ۲۰۲۳

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.