شرکت گیگابایت مانیتور گیمینگ AORUS C049DQ خود را معرفی کرد

شرکت گیگابایت مانیتور گیمینگ AORUS C049DQ Curved QD-OLED جدید خود را با هوش مصنوعی برای محافظت در برابر سوختگی معرفی کرد. شرکت گیگابایت هوش مصنوعی را با هدف به حداقل رساندن مشکلات سوختگی در داخل این مانیتور بازی جدید استفاده خواهد کرد.
در رویداد CES سال ۲۰۲۴، ما شاهد مجموعه‌ای از مانیتورهای بازی QD-OLED از شرکت‌های مختلف خواهیم بود. با این حال، به نظر می‌رسد که شرکت گیگابایت از طراحی جدید خود زودتر پرده برداشته است. این شرکت مانیتور AORUS C049DQ خود را با یک طراحی بزرگ ۴۹ اینچی با صفحه خمیده و مشخصات قوی معرفی کرده است، بنابراین بیایید به جزئیات این دستگاه بپردازیم.

مشخصات مانیتور گیمینگ AORUS C049DQ که به تازگی معرفی شده است

مانیتور بازی AORUS C049DQ دارای یک پنل ۴۹ اینچی است و همچنین یک طراحی منحنی فوق العاده عریض با نسبت تصویر ۳۲:۹ دارد. این پنل خود از آخرین فناوری QD OLED بهره می‌برد و دارای وضوح تصویر DQHD (5120×۱۴۴۰) است. به علاوه، این مانیتور دارای عمق رنگ ۱۰ بیتی است و زمان پاسخ آن برای تغییر از یک رنگ خاکستری به رنگ خاکستری دیگر ۰.۰۳ میلی‌ثانیه است.

این مانیتور بازی همچنین دارای گواهی DisplayHDR True Black 400 است. از نظر نرخ تازه سازی باید گفت، مانیتور بازی AORUS C049DQ از Freesync Premium Pro شرکت AMD با نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز پشتیبانی می‌کند. در این دستگاه میزان روشنایی ۲۵۰cd/m2 و کنتراست ۱۵۰۰۰۰۰۰:۱ خواهد بود. این پنل از نور پس‌زمینه در لبه‌ها استفاده می‌کند در حالی که سطح آن بدون درخشش است.

خروجی‌های زیادی در مانیتور AORUS C049DQ شرکت گیگابایت وجود دارد. این خروجی‌ها شامل دو پورت HDMI 2.1 ، یک DisplayPort 1.4، یک USB Type C (PD18W)، دو USB 3.0 (Downstream) و یک USB 3.0 (Upstream) می‌شود. همچنین در این دستگاه یک جک هدفون نیز وجود دارد. علاوه بر موارد گفته شده، این مانیتور دارای دو بلندگوی ۵ واتی است و از مجموعه‌ای از ویژگی‌های منحصر به فرد پشتیبانی می‌کند که شامل موارد زیر است:

OSD Sidekick، اکولایزر سیاه، داشبورد، نشانگر، تایمر، پیشخوان، PiP/PbP، اپدیت خودکار، KVM، تنظیم رنگ شش محوره، تصویر در تصویر، HDMI CEC.

شرکت گیگابایت مانیتور گیمینگ C049DQ خود را معرفی کرد

شرکت‌های گیگابایت و AORUS همچنین فناوری حفاظت از صفحه نمایش OLED خود را در مانیتور C049DQ به کار گرفته‌اند که از الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای کاهش خطر مشکلات سوختگی بهره می‌برد. طبق اظهارات تولید کننده، الگوریتم هوش مصنوعی و تنظیمات پیش‌فرض، در پس زمینه و با حداقل تداخل هنگام کار کردن صفحه نمایش اجرا می‌شود و همچنین می‌تواند توسط کاربران بر اساس اولویت‌های آن‌ها شخصی سازی شود. این یک نکته قابلیت خوب است که می‌تواند صفحه نمایش شما را در طولانی مدت محافظت کند.

علاوه بر این، مانیتور بازی AORUS C049DQ حدود ۱۱.۲۸ کیلوگرم وزن دارد و ابعاد آن ۱۱۹۴.۷۸ × ۵۵۸.۸۰ × ۲۶۱.۵۲ میلی‌متر است. به علاوه دارای ورودی برق ۷۲ وات AC و همچنین از نصب دیواری VESA پشتیبانی می‌کند.

قیمت مانیتور جدید شرکت گیگابایت

در مورد دسترسی و قیمت این مانیتور، در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست، اما با داغ شد فضای رقابت در حوزه QD OLED، مطمئناً در ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری در این رابطه دریافت خواهیم گرفت.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.