شرکت ایسوس تایید کرد ROG NUC در CES 2024 عرضه می‌شود

شرکت ایسوس ROG NUC را به بازار عرضه می‌کند که اولین کامپیوتر بازی فوق فشرده این شرکت در خانواده NUC است.

چند ماه پیش، فاش شد که شرکت ایسوس به طور فعال در حال توسعه NUC بازی است. شایان ذکر است که کمپانی اینتل قبلاً اعلام کرده بود که سرمایه گذاری در خط تولید NUC خود را متوقف کرده و تمام دارایی‌های مربوط به آن در حال انتقال به شرکت ایسوس است.
به این ترتیب، شرکت ایسوس مسئولیت حفظ سیستم‌های فعلی و پیشروی در توسعه نسل بعدی محصولات NUC را بر عهده گرفته است. در میان نسخه‌های آینده، گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که یکی از محصولات در خانواده ROG گنجانده شود. کمپانی ایسوس اکنون این اطلاعات را با استفاده از ROG NUC جدید خود تأیید کرده است که اولین تلاش این شرکت در چنین رده محصولی است.

سیستم ROG NUC با طرح‌های از پیش ساخته شده فعلی مانند ROG C22H رقابت نخواهد کرد. بر خلاف NUC، این سیستم یک کامپیوتر دسکتاپ کامل در شکل کوچک‌تر است که در حال رقابت (یا در این مورد جایگزین شدن) با نسخه NUC 13 Extreme است. C22H دارای پردازنده Core i9 14900KF و کارت گرافیک دسکتاپ RTX 4070 است. این محصول حتی به همراه یک خنک کننده مایع داخلی ارسال می‌شود.

شرکت ایسوس تایید کرد ROG NUC در CES 2024 عرضه می‌شود
ROG C22H، منبع: ASUS

رقابت گسترده در بازار کامپیوترهای شخصی بازی کوچک: نسخه NUC و گرافیک گسسته

نسخه NUC یک فرم کاملاً متفاوت از کامپیوترهای شخصی بازی کوچکتر است. این بازار در طول چند سال گذشته، در درجه اول به لطف گرافیک یکپارچه قدرتمند و معماری‌های گرافیکی گسسته کارآمدتر، شاهد رقابت گسترده‌ای بوده است.
شرکت‌های مختلف این ایده را با افزودن گرافیک قدرتمند به کامپیوترهای شخصی کوچک خود بررسی کرده‌اند. جدیدترین آنها Peladn چینی است که گرافیک‌های گسسته Radeon RX 7000M و GeForce RTX 40 Laptop را در سیستم‌های خود قرار خواهند داد. همچنین سیستم جدیدی از شرکت Geekom ارائه شده است که اولین کامپیوتر شخصی کوچک مبتنی بر پردازنده Ryzen 8040 خود را معرفی کرد که دارای گرافیک Radeon RX 7600M XT است.

شرکت ایسوس تایید کرد ROG NUC در CES 2024 عرضه می‌شود
Intel NUC 12 Enthusiast Serpent Canyon، منبع: Intel

آیا ROG NUC اولین محصولی خواهد بود که ایسوس با گرافیک Arc عرضه کرده است؟

این تیزر به طراحی NUC 12 Enthusiast شرکت اینتل با نام رمز Serpent Canyon شباهت دارد. این محصول خاص دارای پردازنده موبایلی Core Alder Lake نسل دوازدهم و کارت گرافیک Arc A770M کمپانی اینتل است. قابل ذکر است که شرکت ایسوس تاکنون هیچ محصولی با گرافیک Arc معرفی نکرده است. بنابراین، مشخص نیست که آیا ROG NUC آینده به طور بالقوه می‌تواند اولین محصول شرکت ایسوس باشد که چنین کاری را انجام می‌دهد یا خیر.
در هر صورت، انتظار می‌رود شرکت ایسوس NUC بازی خود را در هفته آینده معرفی کند و امید است که آنها مشخصات کاملی از این محصول را ارائه دهند. به محض اینکه این اطلاعات در دسترس قرار گرفت، به‌روزرسانی را ارائه خواهیم کرد.

گیمرها، برای یک انقلاب بازی در #CES2024ROG آماده شوید! ما در شرف رونمایی از اولین #ROG #NUC در جهان هستیم! آزادی نهایی برای پیروزی در سبک خود را در آغوش بگیرید و شیوه بازی خود را متحول کنید. تقویم خود را علامت گذاری کنید.

ROG Global (@ASUS_ROG) در تاریخ ۴ ژانویه ۲۰۲۴

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.