شروع ضعیف سامسونگ در سال ۲۰۲۴؛ فروش گوشی‌های سری گلکسی افت کرد

s24 and s24 plus 65b8da86ad00028634ae5f3c

فروش گوشی سامسونگ در آغاز سال ۲۰۲۴ با افت ماهانه مواجه شد؛ اما با وجود این کاهش، گوشی‌های پرچمدار غول کره‌ای که از بهترین گوشی های بازار محسوب می‌شوند، عملکرد نسبتاً خوبی داشتند.

براساس ادعای افشاگری با نام Tech_Reve، سامسونگ در ژانویه‌ی ۲۰۲۴ (دی و بهمن ۱۴۰۲) در مقایسه با ژانویه‌ی ۲۰۲۳ (دی و بهمن ۱۴۰۱)، یک درصد کمتر و در مقایسه با دسامبر ۲۰۲۳ (آذر و دی ۱۴۰۲)، ۱۱ درصد کمتر گوشی فروخته است.

قیمت گوشی هایی که در مقایسه حضور دارند، بسیار متفاوت است و این گزارش تمامی رده‌های قیمتی را در بر می‌گیرد. آمار نشان می‌دهد سامسونگ گوشی‌های ارزان‌قیمت و میان‌رده‌ی کمتری به فروش رسانده اما توانسته است فروش گوشی‌های پرچمدار خود که بهترین گوشی های سامسونگ محسوب می‌شوند را در سراسر جهان افزایش دهد.

سامسونگ در طول سال ۲۰۲۳، ۳۱٫۱۱ میلیون گلکسی S23 فروخت که نسبت به گلکسی S22 در سال ۲۰۲۲، ۲۴ درصد بیشتر است (۲۴٫۹۹ میلیون واحد). این شرکت در سال ۲۰۲۳، ۱۱٫۰۸ میلیون دستگاه از مدل پایه‌ی گلکسی S23 و ۵٫۶۸ میلیون گوشی گلکسی S23 پلاس و ۱۴٫۳۴ میلیون گوشی گلکسی S23 اولترا فروخت.

سری گلکسی S24 در بسیاری از کشورها از جمله کره‌ی جنوبی رکورد پیش‌فروش را شکست و سامسونگ تأیید کرد که تنها در یک هفته ۱٫۲۱ میلیون پیش‌خرید را ثبت کرده است.

هم‌چنین در طول ۶ ماه گذشته، سامسونگ ۶٫۸۳ میلیون واحد از گلکسی زد فلیپ ۵ و گلکسی زد فولد ۵ را فروخته است تا بار دیگر فرم‌فکتور تاشدنی عملکرد درخشانی نشان دهد. سامسونگ ۴٫۳۳ میلیون واحد از گلکسی زد فلیپ ۵ و ۲٫۴۹ میلیون گوشی گلکسی زد فولد ۵ فروخته است.

بیشتر بخوانید

فروش گوشی‌های تاشو از ۶٫۸۱ به ۶٫۸۳ میلیون رسیده است که رشد جزئی سالانه را نشان می‌دهد. سامسونگ سال گذشته ۶ ماه پس از عرضه‌ی تاشدنی‌هایش فروش ۴٫۲۰ میلیون گلکسی زد فلیپ ۴ و ۲٫۶۰ میلیون گلکسی زد فولد ۴ را ثبت کرده بود.

در مجموع پیش‌بینی می‌شود باوجود کاهش فروش کلی گوشی‌های سامسونگ در سطح جهانی، هم گوشی‌های میان‌رده و هم گوشی‌های بالارده‌ی تاشو عملکرد بهتری داشته باشند. گوشی‌های پرچم‌دار ممکن است امسال به لطف قابلیت‌هایی مانند گلکسی AI، فروش بیشتری ثبت کنند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.