شایعات اخیر شیائومی ۱۵ پرو حکایت از حاشیه‌های نازک و قابلیت‌های پیشرفته دارد

مدت زیادی از معرفی پرچم‌داران شیائومی به‌صورت جهانی، یعنی سری شیائومی ۱۴ نمی‌گذرد. با این حال، جزئیاتی درباره شیائومی ۱۵ پرو در فضای مجازی فاش شده است.

طبق گفته یک افشاگر در شبکه اجتماعی ایکس، احتمالا شیائومی ۱۵ پرو از حاشیه‌های بسیار نازکی برخوردار است که فقط ۰.۶ میلی‌متر اندازه دارد. به‌علاوه، به نظر می‌رسد پرچم‌دار بعدی شیائومی از قابلیت‌های پیشرفته‌ای همچون ارتباط ماهواره‌ای برخوردار باشد. در یک شایعه دیگر هم گفته شده سری شیائومی ۱۵ به اثرانگشت اولتراسونیک مجهز خواهند بود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


شایعات اخیر شیائومی ۱۵ پرو حکایت از حاشیه‌های نازک و قابلیت‌های پیشرفته دارد

از آنجایی که حاشیه‌های گوشی تاثیر به‌سزایی بر روی ظاهر آن دارد، کمپانی‌های سازنده گوشی سعی دارند تا حد ممکن این حاشیه‌ها را کم کنند. پیش از این برندهای اپل و سامسونگ حاشیه‌های محصولات پرچم‌دارشان را کم کرده بودند، اما شیائومی قصد دارد به قدری این حاشیه را کاهش دهد که دیگر قابل مشاهده نباشد.

برای مثال، حاشیه‌های ۰.۶ میلی‌متری که قرار است در شیائومی ۱۵ Pro آن را ببینیم، کمتر از نصف اندازه حاشیه‌های ۱.۵ میلی‌متری آیفون ۱۵ پرو است.

شایعات اخیر شیائومی 15 پرو حکایت از حاشیه‌های نازک و قابلیت‌های پیشرفته دارد

شایعات اخیر شیائومی 15 پرو حکایت از حاشیه‌های نازک و قابلیت‌های پیشرفته دارد

به‌علاوه، اخیرا منبع اطلاعاتی معروف Digital Chat Station اعلام کرده شیائومی ۱۵ پرو دارای اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک خواهد بود که با اسکنر اثر انگشت اپتیکال فعلی موجود در شیائومی ۱۴ پرو متفاوت است. در واقع، عملکرد اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک بدین گونه است که از امواج صوتی به جای نور برای گرفتن تصویر سه‌بعدی اثر انگشت شما استفاده می‌کند و در نتیجه، از نظر امنیتی و دقت بهتر عمل می‌کند.

در این افشاگری، اطلاعاتی در خصوص تکنولوژی دوربین شیائومی ۱۵ پرو هم ذکر شده است. احتمالا این پرچم‌دار به یک لنز زوم پریسکوپی مجهز شود. این موضوع می‌تواند توانایی زوم دوربین را به طور قابل توجهی افزایش دهد چرا که لنزهای زوم پریسکوپی معمولی نیازمند قطعات فیزیکی حرکتی هستند که به منظور زوم بیشتر، باید از بدنه گوشی بیشتر بیرون بروند و از آنجا که ضخامت گوشی‌ها هم در حال کم شدن است، جا برای چنین لنزهایی وجود ندارد.

اما ساختار لنزهای زوم پریسکوپی بدین گونه نیست چراکه آنها از یک طراحی تا شده با منشورها یا آینه‌ها بهره می‌برند و در حالی که جای کمتری می‌گیرند، عملکرد مشابه یا بهتری نسبت به لنزهای معمولی دارند. به بیان ساده، لنزهای زوم معمولی برای زوم کردن نیازمند فضای بیشتری هستند اما لنز پریسکوپی می‌تواند مانند یک لوله خم شود و حتی درون یک گوشی با ضخامت کم هم توان زوم مشابهی دارد.

اخیرا برندهای مختلف در حال اضافه کردن قابلیت اتصال ماهواره‌ای به گوشی‌های پرچم‌دارشان هستند. طبق شایعات، شیائومی هم تصمیم دارد ارتباط ماهواره‌ای را به Xiaomi 15 Pro اضافه کند.

ارتباط ماهواره‌ای برای زمانی کاربرد دارد که فرد در یک ناحیه‌ بدون سیگنال قرار گرفته است. با استفاده از این ویژگی، می‌توان در شرایط اضطراری به صورت مستقیم با ماهواره‌ها ارتباط برقرار کرد.

شایعات حتی به تاریخ معرفی سری شیائومی ۱۵ هم رحم نکرده‌اند و مدعی شدند این پرچم‌داران در اکتبر رونمایی می‌شوند. انتظار می‌رود این سری جزء اولین گوشی‌هایی باشند که به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ مجهز شوند چرا که کوالکام اعلام کرده تراشه پرچم‌دار بعدی‌اش در اکتبر معرفی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره مشخصات و قابلیت‌های نسل بعدی پرچمداران شیائومی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: PhoneArena

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.