سیگار کشیدن با مشکلات چشمی در جوانان مرتبط است

یک مطالعه جدید ارتباط بین مصرف سیگار و سیگار الکترونیکی توسط نوجوانان و بزرگسالان و فراوانی و شدت مشکلات چشمی را پیدا کرده است. محققان می گویند: پزشکان مراقبت های بهداشتی باید از یافته های خود برای آموزش سیگاری ها در مورد خطرات سلامت چشم استفاده کنند.

به گزارش سیناپرس، در حالی که خطرات سلامتی مرتبط با سیگار کشیدن به خوبی مستند شده است، خطرات مرتبط با استفاده از سیگارهای الکترونیکی که با نام ویپ شناخته می شوند، به ویژه در جوانان مورد بررسی قرار نگرفته است.

از سال ۲۰۱۴، سیگارهای الکترونیکی رایج ترین محصول تنباکوی مورد استفاده در بین جوانان در ایالات متحده بوده است. تحقیقات نشان داده که مصرف آنها با افزایش فشار خون، ضربان قلب، مقاومت هوا در ریه‌ها و واکنش ‌های سیستم ایمنی مرتبط بوده است.

محققان دانشگاه مک گیل کانادا تصمیم گرفتند بر فراوانی و شدت علائم مشکلات چشمی گزارش شده توسط نوجوانان و بزرگسالان جوان سیگاری تمرکز کنند.

پس از تنظیم فاکتورهای جمعیت شناختی، استفاده از لنزهای تماسی و استفاده از سایر مواد قابل احتراق، شرکت ‌کنندگانی که حداقل یک بار در زندگی خود فقط سیگار کشیده بودند، در مقایسه با سایر شرکت‌ کنندگان، احتمال بیشتری برای تجربه سوزش شدید در چشم‌ها و تاری دید داشتند. همین شرکت ‌کنندگان در مقایسه با سایر شرکت ‌کنندگان احتمال بیشتری برای تجربه سوزش و خشکی بیشتر چشم داشتند.

گفتنی است که افرادی که حتی ۳۰ روز سیگار مصرف می کردند، در مقایسه با سایر شرکت کنندگان، احتمال تاری دید شدیدتر و مکرر بیشتری داشتند. مصرف کنندگان هفت روزه سیگار نیز در مقایسه با سایر شرکت کنندگان احتمال تاری دید شدیدتر و احتمال درد و تاری دید بیشتر داشتند.

بین ۱٫۱ تا ۳٫۹ درصد از مصرف کنندگان سیگار و سیگارهای الکترونیکی علائم چشمی شدید تا بسیار شدید داشته و بین ۰٫۹ تا ۴٫۳ درصد علائم روزانه را گزارش کردند. شرکت‌کنندگانی که حداقل یک بار در زندگی خود از سیگار الکترونیکی و سیگار عادی استفاده کرده بودند در مقایسه با سایر شرکت ‌کنندگان احتمال بیشتری برای تجربه خشکی یا احساس سوزش و تاری دید داشتند.

محققان می گویند: یافته های آنها نشان می دهد که مصرف کنندگان دوگانه بدون در نظر گرفتن دفعات استفاده از سیگار و سیگار الکترونیکی در معرض خطر افزایش علائم چشمی قرار دارند. پژوهشگران فرض می کنند که علت مشکلات چشم در مصرف کنندگان سیگار و سیگار الکترونیکی به دلیل استرس اکسیداتیو است که می تواند در انقباض رگ های خونی در چشم نقش داشته باشد.

به گزارش سیناپرس، پژوهشگران در پایان اضافه می کنند که این یافته ‌ها دلایل بیشتری برای غربالگری، مشاوره و درمان همه مصرف ‌کنندگان دخانیات برای پیشگیری و کاهش علائم چشمی ارائه می ‌دهد.

شرح کامل این مطالعه در مجله JAMA Ophthalmology منتشر شده است.

مترجم: فاطمه امینی

نوشته سیگار کشیدن با مشکلات چشمی در جوانان مرتبط است اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.