سیسکو و آینده شبکه‌سازی؛ نگاهی به فردا

شرکت سیسکو برای چندین دهه پیشرو در صنعت شبکه بوده و همچنان به نوآوری برای پاسخ‌گویی به نیازهای تجارت امروز و آینده ادامه می‌دهد. با توجه به اهمیت این شرکت در ایجاد راه‌حل‌های شبکه، سیسکو نقش اساسی در مشخص‌کردن آینده این تکنولوژی خواهد داشت.

در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به چشم‌انداز سیسکو برای آینده شبکه خواهیم داشت. این نگاه به ما کمک می‌کند تا خود را برای تغییرات آماده کرده و با خرید و استفاده از محصولات این شرکت آینده‌ساز، به پیشباز تکنولوژی و دستگاه‌های فردا برویم.

image001

دسترسی چند‌ابری ایمن (Secure multicloud access)

دسترسی چند ابری ایمن به توانایی دسترسی و استفاده از منابع و خدمات محاسباتی در چندین محیط ابری در حین اجرای اقدامات امنیتی قوی برای محافظت از داده‌ها، برنامه‌ها و ارتباطات اشاره دارد. محیط‌های چند‌ابری معمولاً شامل استفاده از خدمات ارائه‌دهنده‌های ابری مختلف است.

در حال حاضر Cisco Multicloud Defense با استفاده از یک نرم‌افزار به‌عنوان سرویس (SaaS) از تمام محیط‌های ابری محافظت می‌کند. اما دسترسی چند‌ابری ایمن در همین‌جا متوقف نخواهد شد.

در آینده احتمالا:

  1. ابزارهای اتوماسیون و ارکستراسیون پیچیده‌تر می‌شوند و استقرار، مدیریت و مقیاس‌بندیِ اقدامات امنیتی را در محیط‌های چند‌ابری ساده می‌کنند. این عملکرد‌ها می‌تواند شامل تشخیص خودکار تهدید، پاسخ، و اصلاح باشد.
  2. مدل امنیتی Zero Trust که به‌طور پیش‌فرض هیچ اعتمادی به کاربر نداشته و هر کاربر و دستگاهی را که تلاش می‌کند به منابع دسترسی داشته باشد بررسی می‌کند، توسعه بیشتری می‌یابد.
  3. سرویس‌های امنیتی یکپارچه که در همه بستر‌های ابری گسترده می‌شوند رایج‌تر می‌شوند.
  4. فناوری بلاک چین ممکن است کاربردهای بیشتری در افزایش امنیت دسترسی چند‌ابری پیدا کند. بلاکچین می‌تواند مکانیزمی غیرمتمرکز و مقاوم در برابر دستکاری برای تأیید هویت، کنترل دسترسی و مسیرهای حسابرسی فراهم کند.
  5. انتظار می رود ادغام هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) سبب رشد این حوزه شود. این فناوری‌ها می‌توانند به شناسایی الگوها، ناهنجاری‌ها و تهدیدات امنیتی بالقوه در محیط‌های متنوع چند‌ابری کمک کنند.
  6. با ادامه پیشرفت محاسبات کوانتومی، نیاز به الگوریتم‌های رمزنگاری ایمن کوانتومی حیاتی‌تر می‌شود. این امر به‌ویژه برای ایمن‌سازی داده‌ها در حال حمل‌و‌نقل و در حالت استراحت در زیرساخت‌های چند‌ابری ضروری است.
  7. رمزگذاری همومورفیک امکان محاسبه بر روی داده‌های رمزگذاری‌شده را بدون رمزگشایی ابتدایی فراهم می‌کند. این امر می‌تواند به‌ویژه در سناریوهای چند‌ابری که مسائل مربوط به حفظ حریم خصوصی مهم است، ارزشمند باشد.

پیشرفت شبکه‌های ۵G

انتظار می‌رود پذیرش شبکه‌های ۵G روش اتصال دستگاه‌ها به اینترنت را متحول کرده و سرعت انتقال سریع‌تر داده‌ها، تأخیر کم‌تر و پهنای باند بیشتر را فراهم سازد.

۵G برای پشتیبانی از افزایش ۱۰۰ برابری ظرفیت ترافیک و کارایی شبکه طراحی شده است. ۵G تاخیر کم‌تری نسبت به ۴G دارد. ۵G تأخیر قابل توجه کم‌تری دارد تا دسترسی لحظه‌ای و بی‌درنگ بیشتری ارائه کند.

به دلایل ذکر‌شده، پذیرش همگانی شبکه‌های ۵G می‌تواند سبب تحویل در راه‌حل‌های شبکه سیسکو شده و این راه‌حل‌ها را متحول‌کرده و ارتقا دهد.

image003

اینترنت اشیا (IoT)

رشد اینترنت اشیا قرار است شبکه عظیمی از دستگاه‌های متصل به هم ایجاد کند که با یکدیگر و اینترنت ارتباط برقرار می‌کنند و منجر به توسعه پروتکل‌های شبکه جدید، استانداردهای امنیتی و پردازش‌ داده می‌شود.

اینترنت اشیا متکی به تعداد زیادی دستگاه است که به‌طور هم‌زمان به اینترنت متصل می‌شوند. این پیشرفت به زیرساخت شبکه‌ای عظیمی نیاز دارد که بتواند الگوهای ارتباطی متنوع و جریان‌های داده تولید‌شده توسط این دستگاه‌ها را مدیریت کند.

شرکت سیسکو، برای مدیریت اینترنت اشیا، باید تغییرات چشمگیری را در زیرساخت شبکه خود ایجاد کند.

شبکه تعریف‌شده با نرم‌افزار (SDN)

 SDN امکان مدیریت و کنترل متمرکز زیرساخت شبکه را فراهم می‌کند که منجر به انعطاف‌پذیری، اتوماسیون و قابلیت برنامه‌ریزی بیشتر می‌شود.

انتظار می‌رود که راه‌حل‌های مبتنی بر SDN سیسکو، در آینده نزدیک، تغییرات قابل توجهی کند. برای مثال راه‌اندازی شبکه‌های ۵G فرصت‌هایی را برای SDN برای بهبود عملکرد شبکه، مقیاس‌پذیری و مدیریت منابع ارائه می‌دهد. SDN نیز می‌تواند در بهینه‌سازی برش شبکه ۵G نقش داشته باشد و امکان ایجاد شبکه‌های مجازی با ویژگی‌های خاص را فراهم کند.

محاسبات لبه (Edge Computing)

محاسبات لبه شامل پردازش داده‌های نزدیک به منبع، کاهش تأخیر و استفاده از پهنای باند است. این محاسبات نیاز به پروتکل‌های شبکه و زیرساخت جدید برای پشتیبانی از رشد سریع دستگاه‌های Edge دارد. محاسبات لبه قدرت پردازش را به منبع داده نزدیک‌تر می‌کند؛ نه این‌که آن را به یک مکان متمرکز ارسال کند.

image005

از آنجا که جهان هستی بیشتر به هم متصل شده و میزان داده‌های تولید‌شده همچنان در حال رشد است، محاسبات لبه نقش مهمی را در شکل‌دادن به آینده فناوری ایفا می‌کند.

یکی از فناوری‌های نوظهور در محاسبات لبه، استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای فعال‌کردن پردازش و تجزیه و تحلیل داده‌های پیشرفته در لبه است. انتظار می‌رود سیسکو در آینده، محاسبات لبه خود را بر مبنای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی استوار سازد.

هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML)

ادغام فناوری‌های AI و ML در شبکه، پتانسیل بهینه‌سازی عملکرد شبکه، خودکارسازی مدیریت شبکه و افزایش امنیت را دارد.

image007

اگرچه سیسکو در حال حاضر از فناوری های AI و ML در شبکه استفاده می‌کند، اما انتظار می‌رود که این فناوری‌ها سهم بسیار مهمی در جنبه‌های مختلف پیشرفت راه‌حل‌های شبکه‌سازی سیسکو در آینده داشته باشند.

به‌طور کلی، آینده شبکه‌های کامپیوتری سیسکو احتمالاً شامل اتوماسیون، هوشمندی و انعطاف‌پذیری بیشتر و همچنین، فناوری‌ها و پروتکل‌های جدید برای پشتیبانی از روندها و برنامه‌های نوظهور خواهد بود.

نقش سوئیچ سیسکو در پیشرفت‌های آینده شبکه‌سازی

سوئیچ‌های سیسکو نقش مهمی در پیشرفت‌ فناوری شبکه‌ بازی کرده‌اند و احتمالاً به ایفای این نقش ادامه خواهند داد. در اینجا برخی از نقش‌های سوئیچ‌های سیسکو در آینده شبکه‌های کامپیوتری آورده شده است:

  1. تکنولوژی‌های سوئیچینگ پیشرفته: سیسکو احتمالاً به توسعه و ترکیب فناوری‌های سوئیچینگ پیشرفته ادامه می‌دهد. این پیشرفت‌ها ممکن است شامل نوآوری‌ در زمینه‌هایی مانند اترنت پرسرعت (مانند ۲۵GbE، ۱۰۰GbE)، بهبود تراکم پورت، و قابلیت‌های افزایش‌یافته برای مدیریت بارهای کاری متنوع باشد.
  2. شبکه مبتنی بر هدف (IBN): سیسکو به‌طور فعال شبکه‌سازی مبتنی بر هدف را ترویج می‌کند، الگویی که هدف آن ساده‌سازی مدیریت شبکه با تبدیل اهداف تجاری سطح بالا به پیکربندی‌های شبکه خودکار است. انتظار می‌رود سوئیچ‌های سیسکو نقش مهمی در پشتیبانی از IBN ایفا کنند و برنامه‌ریزی و هوشمندی مورد نیاز برای عملیات شبکه خودکار را فراهم سازند.
  3. ادغام امنیت: با توجه به اهمیت روزافزون امنیت شبکه، سوئیچهای سیسکو احتمالاً از نظر امنیتی قوی‌تر هم خواهند شد. قابلیت‌هایی مانند امنیت پورت، لیست‌های کنترل دسترسی (ACL) و ادغام با مجموعه امنیتی گسترده‌تر سیسکو برای مقابله با تهدیدات امنیت سایبری برخی از جنبه‌های رشد امنیت این سوئیچ‌ها است.
  4. تکنولوژی‌های چند گیگابیتی و NBASE-T: تقاضا برای سرعت شبکه بالاتر در سازمان‌ها همچنان در حال رشد است. پیش‌بینی می‌شود سوئیچ‌های سیسکو از فناوری‌های چند گیگابیتی و NBASE-T برای رفع نیازهای روزافزون پهنای باند برنامه‌ها و دستگاه‌های مدرن پشتیبانی کنند.
  5. توان از طریق اترنت PoE : (PoE) برای تامین انرژی دستگاه‌هایی مانند تلفن‌های IP، دوربین‌ها و نقاط دسترسی بی‌سیم از طریق کابل اترنت ضروری است. انتظار می‌رود سوئیچ‌های سیسکو از استانداردهای در حال تکامل PoE برای برآورده‌کردن نیازهای برق فناوری‌های جدید و نوظهور پشتیبانی کنند.
  6. شبکه نرم‌افزاری تعریف‌شده (SDN): سیسکو در فضای SDN فعال بوده است و سوئیچ‌های آن احتمالاً در معماری‌های SDN در حال تکامل نقش دارند. برنامه‌ریزی و انعطاف‌پذیری سوئیچ‌های سیسکو می‌تواند به اجرای اصول SDN کمک کند و مدیریت پویا و خودکار شبکه را امکان‌پذیر کند.
  • IoT and Industry 4.0: همان‌طور که ابتکارات اینترنت اشیا (IoT) و Industry 4.0 همچنان در حال پیشرفت هستند، انتظار می‌رود سوئیچ‌های Cisco اتصال و مقیاس‌پذیری مورد نیاز برای مدیریت تعداد فزاینده دستگاه‌های اینترنت اشیا و تسهیل ساخت هوشمند را فراهم کنند.

خرید سوئیچ سیسکو

سوئیچ‌های سیسکو بسیار مقیاس‌پذیر هستند و با ایده‌های سیسکو برای پیشرفت در آینده ساخته شده‌اند. با سوئیچ سیسکو می‌توانید مطمئن باشید که احتمالا این سوئیچ‌ها در آینده نیز قابل استفاده هستند و می‌توانید برای مدت طولانی، با وجود پیشرفت‌های انجام‌شده در حوزه تکنولوژی از آن‌ها استفاده کنید.

این ویژگی می‌تواند هر فردی را برای خرید سوئیچ سیسکو و استفاده از آن ترغیب کرده و سبب کاهش هزینه‌های خرید سخت‌افزار و نرم‌افزار گردد.

قیمت سوئیچ سیسکو

قیمت سوئیچ سیسکو براساس نوع سوئیچ متفاوت است. سویچ‌هایی که امکانات بیشتری را در اختیار قرار داده و مقیاس‌پذیری بیشتری دارند، معمولا با قیمت بیشتری عرضه می‌شوند. در مقابل، سوئیچ‌هایی که امکانات کم‌تری داشته و مقیاس‌پذیر نیستند، قیمت کم‌تری هم دارند.

باید این نکته را در نظر بگیرید که خرید سوئیچ سیسکو با قابلیت پیکربندی می‌تواند نقش مهمی در استفاده از این دستگاه‌ها در آینده داشته باشد. این در حالی است که دستگاه‌هایی که امکان پیکربندی را فراهم نمی‌سازند، ممکن است در پیشرفت‌های آینده سیسکو از دور خارج شوند.

با این حال هنگام خرید سوئیچ سیسکو لازم است به نیازهای خود دقت کنید. زیرا خرید سوئیچ‌های مدولار که با قابلیت پیکربندی ارائه می‌شوند، هزینه بسیار زیادی داشته و ممکن است کارکردن با آن‌ها برای کسب‌وکارهای کوچک قدری سخت باشد.

با ما در ارتباط باشید

تهران، خیابان کریم‌خان، خیابان خردمند جنوبی، کوچه یگانه، پلاک ۱۳، واحد ۲

تلفن تماس
۰۲۱-۴۳۴۹۱
۰۲۱-۴۳۰۰۰۴۰۳
۰۹۳۳۴۰۳۰۰۳۳

توجه! این مطلب یک رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده نگارش شده است.
آی تی جو مسئولیتی در قبال صحت و سقم محتوای تبلیغاتی ندارد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.