سیستم عامل شیائومی HyperOS رونمایی شد؛ با رقیب اندروید و iOS آشنا شوید

سیستم عامل شیائومی HyperOS معرفی شد. شیائومی رسماً از رقیب اندروید و iOS رونمایی و MIUI را بازنشسته کرد. غول فناوری چینی چه اهدافی در سر دارد؟

چندی پیش خبری با عنوان سیستم‌عامل اختصاصی شیائومی منتشر کردیم که حرف و حدیث‌های بسیاری به دنبال داشت. نام آن سیستم‌عامل طبق آنچه شایعات بروز داده بودند، “MiOS” بود که گفته می‌شد احتمالاً جایگزین MIUI 15 شود. اما حالا می‌بینیم که شایعات با کمی تغییر درست از آب درامده و سیستم عامل شیائومی HyperOS به جای MiOS قرار است به زودی منتشر شود. این سیستم‌عامل نیز مانند HarmonyOS هواوی قرار است رقیب اندروید و iOS شود. اما تکلیف MIUI و میلیون‌ها گوشی اندرویدی شیائومی چه می‌شود؟

بیشتر بخوانید: قلم هوشمند شیائومی Mijia معرفی شد [+امکانات و قیمت]

سیستم عامل شیائومی HyperOS رونمایی شد

Lei Jun، بنیان‌گذار و مدیرعامل شیائومی، در پستی در توییتر توسعه HyperOS را تأیید کرد و این سیستم‌عامل جدید را یک اتفاق تاریخی برای محصولات شیائومی خواند. همچنین وی تأیید کرد گوشی‌های سری Xiaomi 14 اولین محصولات مجهز به سیستم‌عامل HyperOS خواهند بود.

نایب رئیس شیائومی هم تأیید کرده HyperOS قرار نیست به بازار چین محدود شود و سال ۲۰۲۴ به طور جهانی عرضه خواهد شد. به این ترتیب به نظر می‌رسد پس از نزدیک به ۱۳ سال از عرضه گوشی‌ها و تبلت‌های شیائومی با رابط کاربری MIUI، به مرور شاهد جایگزین شدن HyperOS با آن خواهیم بود.

سیستم عامل شیائومی HyperOS رونمایی شد

سیستم عامل شیائومی HyperOS رونمایی شد

طبق شایعات شیائومی از سال ۲۰۱۷ میلادی مشغول ساخت HyperOS است و به عنوان یک سیستم‌عامل یکپارچه برای گوشی‌های هوشمند، لوازم خانگی هوشمند، خودروها و گجت‌های دیگر به‌کار گرفته خواهد شد. این کار باعث خواهد شد کاربران با سهولت بیشتری بتوانند از محصولات مختلف شیائومی استفاده کنند.

مدیرعامل شیائومی در پستی در شبکه اجتماعی چینی زبان Weibo هم تأیید کرد HyperOS حاصل ادغام سیستم‌عامل اندروید با سیستم Vela است که دومی توسط این کمپانی چینی توسعه یافته است. وی تاکید کرده سیستم Vela مبتنی بر سیستم‌عامل منبع باز NuttX است. می‌دانیم NuttX یک سیستم‌عامل کوچک و بلادرنگ است، از همین رو احتمالاً Vela بخش اینترنت اشیاء و لوازم هوشمند را عهده‌دار خواهد بود.

در حال حاضر چیز زیادی درباره سیستم‌عامل HyperOS شیائومی نمی‌دانیم، با این حال به نظر می‌رسد مبتنی بر اندروید باشد و احتمالاً هیچ محدودیتی در نصب و اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن‌های اندرویدی نداشته باشد.

شایعات پیشین اسم سیستم‌عامل شیائومی را MiOS عنوان کرده بودند اما حالا می‌دانیم HyperOS نام دارد و پس از چین، به صورت گلوبال نیز عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سیستم عامل شیائومی HyperOS چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: شهر سخت‌افزار

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.