سیستم عامل اختصاصی شیائومی در راه است؛ MiOS به جای MIUI 15!

سیستم عامل اختصاصی شیائومی به نام MiOS در راه است. شیائومی قصد دارد سیستم‌عامل جدیدش را به جای رابط کاربری مشهور MIUI عرضه کند.

وب‌سایت مشهور GSMArena به تازگی مدعی شده که سیستم عامل اختصاصی شیائومی به نام MiOS قرار است جایگزین رابط کاربری MIUI 15 شده و MIUI 14 آخرین نسخه این رابط کاربری خواهد بود. غول فناوری چینی پیش‌تر نام MiOS را به ثبت رسانده و احتمال می‌رود که این کمپانی بزرگ مانند هواوی، سیستم‌عامل اختصاصی خود را جایگزین اندروید کند.

اما از طرف دیگر، شاید برخی مدل‌های گوشی‌های شیائومی به MiOS مجهز شوند و دیگر اعضای خانواده اسمارت‌فون‌های این کمپانی احتمالاً با همان سیستم‌عامل اندروید عرضه شوند. به هرحال باید تا انتشار اخبار بعدی منتظر ماند و دید که راهکار شیائومی در این مورد چیست.

بیشتر بخوانید: رقابت هواوی با مایکروسافت؛ نسخه ویندوزی سیستم عامل هارمونی در سال ۲۰۲۴ منتشر می‌شود!

MiOS به عنوان سیستم عامل اختصاصی شیائومی در راه است

به‌نظر می‌رسد که شیائومی به‌عنوان یکی از برترین شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند در تلاش است تا سیستم‌عامل MIOS را جایگزین رابط کاربری MIUI نماید. شیائومی قبلاً نام MiOS را در چین به‌‌ثبت رسانده است و طبق گزارش‌های جدید قصد دارد به‌جای MIUI بعدی از MiOS رونمایی کند.

وب‌سایت gsmarena مدعی شده که MIUI 14 آخرین نسخه اصلی رابط کاربری MIUI خواهد بود و شیائومی به‌جای این رابط کاربری، روی پلتفرم کاملاً جدیدی به‌نام MiOS کار می‌کند.

رابط کاربری MIUI 14 عملکرد بسیار خوبی دارد، بااین‌حال در برخی زمینه‌ها از رقبا عقب افتاده است؛ بنابراین این منبع انتظار دارد که نرم‌افزار جدید در این زمینه‌ها کمبودی نداشته باشد. هنوز به‌صورت دقیق مشخص نشده که سرنوشت رابط کاربری MIUI 15 به کجا می‌رسد.

سیستم عامل اختصاصی شیائومی در راه است؛ MiOS به جای MIUI 15!

سیستم عامل اختصاصی شیائومی در راه است؛ MiOS به جای MIUI 15!

پیش از این شیائومی نام MiOS و دامین mios.cn را در چین ثبت کرده و چندین گزارش درباره انتشار نسخه‌های آزمایشی MiOS برای توسعه‌دهندگان نیز در رسانه‌های چینی منتشر شده است.

نسخه آلفای سیستم‌عامل شیائومی طبق داده‌های منتشر شده، برای اولین‌بار در آخرین ماه‌های سال ۲۰۲۲ برای تست در دسترس قرار گرفته و پیش از این خبری از آن نبوده است. هرچند اطلاعاتی از سیستم‌عامل MIOS شیائومی منتشر نشده، انتظار داریم که این سیستم‌عامل مانند مواردی چون HarmonyOS هواوی نه یک سیستم عامل مجزا، بلکه مبتنی‌بر اندروید باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سیستم عامل اختصاصی شیائومی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: شهر سخت افزار

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.