سیستم دید ۳۶۰ درجه برای تقویت قدرت خلبانان هلیکوپتر

شرکت Elbit America اخیراً سیستم کلاه ایمنی به نام X-Sigh طراحی کرده که می تواند بسیار تاکتیکی استفاده شده و دید ۳۶۰ درجه را برای خلبانان هلیکوپتر فراهم کند.

به گزارش سیناپرس، کلاه ایمنی برای خلبانان هلیکوپتر جدید نیستند، اما معمولاً سنگین بوده و پوشیدن آنها ناخوشایند است و فقط قابلیت های محدودی دارند. اما کلاه خلبانی X-Sight که بر اساس کلاه خلبانی هواپیمای F-35 ساخته شده، می تواند همان نوع ویژگی های دید پیشرفته را برای خلبان هلیکوپتر به ارمغان بیاورد و به آنها اجازه دهد به جای نگاه کردن به نمایشگرهای کابین خلبان، روی ماموریت خود تمرکز کنند.

صفحه جلوی صورت کلاه X-Sight شبیه یک جفت چشم حشره است که روی یک کلاه ایمنی استاندارد قرار گرفته و داده ‌های دوربین ‌های خارجی، حسگرها، رادار، لیدار، پایگاه ‌های داده، شبکه‌ ها و سایر منابع را با سرعت به ‌اندازه کافی نمایش می دهد. این کلاه به خلبان یک دید ۳۶۰ درجه با زاویه دید وسیع می دهد که به خلبان اجازه خواهد داد تا در تاریکی، مه، باران، برف و شن و ماسه به خوبی ببیند که نه تنها با چنین خطراتی کنار بیاید، بلکه از آنها برای عملیات های تاکتیکی نیز استفاده کند.

علاوه بر این، دید خلبان با جریانی دائمی به روز شده از داده ها در مورد شرایط پرواز و دنیای خارج به طور همزمان برای هر دو چشم مطلع می شود. این سیستم می تواند مواضع دوستان و دشمن را شناسایی کند و می تواند برای استخراج اطلاعات بدون نیاز به پرت شدن حواس خلبان هلیکوپتر یا هدر دادن ثانیه های با ارزش، او را در نجات از موقعیت کمک کند.

به گفته این شرکت، X-Sight برای پروازهای تاکتیکی در ارتفاع پایین طراحی شده و با هلیکوپتر تهاجمی آپاچی AH-64E و پلتفرم‌ های عمود پرواز آینده ارتش آمریکا (FVL) سازگار است که بازار بسیار بزرگی را برای این سیستم ایجاد می ‌کند.

به گزارش سیناپرس، متیو بویر (Matthew Boyer) مدیر مهندسی هوش مصنوعی در شرکت Elbit گفت: این سیستم می ‌تواند داده‌ها را از رادار و سایر حسگرهای هلیکوپتر دریافت کند. هدف ما این است که به طور یکپارچه این عناصر را با هم ترکیب کنیم تا بیشترین اطلاعات ممکن را در اختیار خلبان قرار داده و در عین حال حجم کار فیزیکی آنها را کاهش دهیم.

مترجم: مهدی فلاحی پناه

منبع: Elbit America

نوشته سیستم دید ۳۶۰ درجه برای تقویت قدرت خلبانان هلیکوپتر اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.