سی‌دی پراجکت می‌خواهد سایبرپانک تکاملی مشابه‌ی سری ویچر را تجربه کند

اولین بازی سری نقش‌آفرینی ویچر (Witcher) در مقایسه با دنیای اول شخص سایبرپانک ۲۰۷۷ (Cyberpunk 2077) که با موشن کپچر ساخته شده و از فناوری ری تریسینگ نیز بهره می‌برد، مانند یک شوخی به نظر می‌رسد. با این حال این بازی با یک محیط فانتزی که دیگر نقش‌آفرینی‌های زمان خود به نسبت متفاوت محسوب می‌شد، سرگرم کننده بود. جهش گرافیکی ویچر ۲ در سال ۲۰۱۱ چیزی جز یک شگفتنی نبود و کیفیت ماموریت‌جانبی در دنیای باز و عظیم ویچر ۳ باعث شد تا سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red) به استودیوی محبوب طرفداران آثار نقش‌آفرینی تبدیل شود. اکنون که این استودیو مشغول کار روی دنباله‌ی سایبرپانک ۲۰۷۷ است، زمان خوبی است که به پیشرفت سری ویچر نگاه کنیم و توسعه‌دهندگان نیز اینگونه فکر می‌کنند.

ایگور سارزینسکی (Igor Sarzyński)، کارگردان روایی، در مصاحبه‌ی اخیر خود با رسانه‌ی پی‌سی‌ گیمر بیان کرد که تکاملی مشابه‌ی تغییر بازی‌های ویچر در هر نسخه چیزی است که برای سری جدید استودیو می‌خواهند. این برای استودیویی که قبلا از یک توسعه‌دهنده‌ی نه چندان قدرمند به یکی از غول‌‌های صنعت بازی تبدیل شده است، چه معنایی دارد؟ سی‌دی پراجکت رد در گذشته ثابت کرده است که می‌تواند بازی هایی با ظاهری باورنکردنی بسازد. در سال ۲۰۱۱، ویچر ۲ یکی از زیباترین بازی‌های ویدیویی روی کره‌ی زمین بود و همچنین گوشه‌ای از جاه‌طلبی روایی استودیو که در ویچر ۳ به بار نشست را به نمایش گذاشت. داستان ویچر ۲ به دو مسیر کاملا مجزا در نیمه‌ی راه منشعب می‌شود که در زمان خود یک حرکت جسورانه از سوی سازندگان بود. بدیهی است که سی‌دی پراجکت رد اکنون راه خود را می‌شناسد.

سایبرپانک 2077

سارزینسکی گفت:

سایبرپانک ۲۰۷۷ اولین تلاش ما در ساخت یک دنیای آینده‌نگرانه و علمی تخیلی با انبوهی از مکانیک‌های گیم‌پلی جدید، لحن جدید روایت، مضامین و زیبایی‌شناسی جدید بود. برخی از چیزها تقریبا به درستی کار می‌کردند که از بین آن‌ها می‌توان به طراحی هنری، موسیقی و سبک‌های مختلف بازی اشاره کرد. سایر جنبه‌ها زمان بیشتری برای درست شدن نیاز داشتند که شامل مواردی مانند پیشرفت شخصیت، تعامل با NPCها و بهینه‌سازی می‌شوند. این طبیعی محسوب می‌شود زیرا غیرممکن است که در اولین تلاش خود در یک حیطه‌ی جدید همه چیز را عالی انجام دهید. اکنون با بهبود همه‌ی عناصر بازی، ما بر روی اتصال آن‌ها حتی محکم‌تر از قبل و ایجاد یک تجربه‌ با غوطه‌وری بالا، منسجم و کامل تمرکز خواهیم کرد.

فانتوم لیبرتی و پچ ۲.۰ به نظر می‌رسد که اولین گام‌های روشن به سوی تکاملی هستند که سارزینسکی در مورد آن صحبت می‌کند. در واقع با تغییرات اساسی درخت مهارت بازیکن، سیستم لوت و هوش مصنوعی پلیس در کنار نبردهای کاملا جدید با وسایل نقلیه، فانتوم لیبرتی همچنین مجموعه‌ی جدیدی از پرک‌ها را اضافه کرده است که اساساً قدرت‌هایی فراطبیعی را در کنار مهارت‌های موجود شما قرار می‌دهد.

سیابرپانک 2077

هرچند مبارزه تا حد زیادی بهبود یافته است با این حال، این دنیای بازی است که نیاز به بهبودهای بیشتری دارد. جهان بازی در ابتدا مشکلات زیادی داشت اما رفع باگ‌ها، پویاتر کردن پلیس و به‌روزرسانی‌های دیگر به نایت سیتی کمک کرد تا احساس زنده‌ بودن بیشتری داشته باشد، اما هنوز یک شکاف واضح بین سیابرپانک ۲۰۷۷ و جهان‌هایی مانند غرب وحشی در رد دد ریدمپشن ۲ وجود دارد. به همان اندازه که شهر نایت سیتی زیبا است، راه اصلی شما برای تعامل با آن خارج از ماموریت‌ها، خرید آیتم‌های مختلف یا کمک به پلیس است. در هر صورت باید منتظر ماند و دید که جاه‌طلبی‌های سایبرپانک چگونه به پایان می‌رسد.

منبع: PCGamer

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی


کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 ظرفیت 825 گیگابایت ریجن 1200 آسیا
کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت

بازی Hogwarts Legacy مخصوص PS5

۲,۵۹۰,۰۰۰

تومان

بازی SpongeBob مخصوص PS4

۱,۳۸۰,۰۰۰

تومان

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.