سونی: تقاضای کنسول پلی استیشن پورتال فراتر از انتظارات بوده است

«هیرومی واکای» (Hiromi Wakai)، معاون مدیریت محصول پلی‌ استیشن در مصاحبه‌ای با خبرگزاری «گیم فایل» (Game File) پیرامون «پلی استیشن پورتال» (Portal PlayStation) گفت که این کنسول فراتر از انتظارات شرکت «سونی» (Sony) عمل کرده است.

به گزارش رسانه VGChartz، «هیرومی واکای» در این مصاحبه هیچ اعداد و ارقامی از فروش PlayStation Portal به اشتراک نگذاشت؛ اما تاکید کرد تقاضای کنسول همچنان از انتظارات «سونی» فراتر رفته است.

کنسول «پلی استیشن پورتال» هرگز به گونه‌ای طراحی نشده بود که یک دستگاه اختصاصی و مجزا باشد و شرکت Sony می‌خواست مطمئن شود که هیچ کار اضافی برای توسعه‌دهندگان لازم نیست. «واکای» در این باره گفت: «ما همچنین نمی‌خواستیم برای رسیدن به این هدف کار اضافی از سازندگان بازی بخواهیم».

توسعه کنسول پلی استیشن پورتال از چه زمانی آغاز شد؟

گفتنی است توسعه PS Portal از سال ۲۰۲۲ شروع شد و براساس ادعای «هیرومی واکای» ایده‌های اولیه‌ی ساخت آن براساس «چگونگی گسترده‌تر کردن تجربه بازی‌های پلی استیشن ۵ بود، نه یک کنسول دستی مجزا». «واکای» اضافه کرد: «هدف اصلی ما برای توسعه کنسول دستی پلی استیشن پورتال ارائه تجربیات بازی‌های کنسولی با کیفیت بالا در دستان بازیکنان بود».

کنسول پلی استیشن پورتال

در ابتدا قرار بود که صفحه‌نمایش این دستگاه کوچک‌تر باشد؛ اما در پایان با انتخاب صفحه‌نمایش ۸ اینچی برای ایجاد تمایز با گوشی‌های همراه این دستگاه روانه بازار شد. پلی استیشن پورتال از زمان انتشار در بازار توسط کسانی که به اینترنت پرسرعت دسترسی داشتند (یا حتی کسانی که برای برطرف‌سازی مشکلات لگ اینترنت‌های پرسرعت‌تری را خریداری کرده‌اند)، واکنش‌های مثبت فراوانی را دریافت کرده است.

پورتال پلی استیشن هم‌اکنون با قیمت ۱۹۹.۹۹ دلار / ۱۹۹.۹۹ پوند / ۲۱۹.۹۹ یورو / ۲۹۹۸۰ ین در دسترس قرار دارد. این دستگاه یک پخش‌کننده از راه دور است که از طریق Wi-Fi خانگی به پلی استیشن ۵ کاربر متصل می‌شود تا امکان پخش بازی‌های PS5 روی دستگاه را فراهم کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.