سونی از اقدام احتمالی ایکس باکس برای نابودی سری Call of Duty در پلی استیشن ابراز نگرانی می‌کند

طبق گزارش‌های جدید، شرکت «سونی» (Sony) نگران است در صورتی که معامله «مایکروسافت» (Microsoft) با «اکتیویژن بلیزارد» (Activision Blizzard) به توافق نهایی برسد، «ایکس باکس» (Xbox) سری Call of Duty را برای کاربران «پلی استیشن» نابود می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «ورج» (The Verge)، شرکت «سونی» (Sony) اسناد جدیدی به سازمان «رقابت و بازار بریتانیا» (به اختصار CMA) ارسال کرده است که در آن شرکت «مایکروسافت» را به ارائه روش‌های احتمالی برای نابودی سری «ندای وظیفه» (Call of Duty) روی پلتفرم‌های «پلی استیشن» (PlayStation) متهم می‌کند. «سونی» معتقد است «مایکروسافت» با ارائه روش‌هایی مانند بالا بردن قیمت، اولویت دادن به توسعه انحصاری نسخه ایکس باکس یا انتشار باگ بزرگی برای نسخه‌های «پلی استیشن»، جذابیت این سری را برای کاربران این پلتفرم‌ها از بین می‌برد.

«سونی» در یکی از اسناد ارسالی خود بدین گونه نگرانی خود را نسبت به آینده سری Call of Duty شرح می‌دهد:

«مایکروسافت» ممکن است برای نسخه نهایی بازی Call of Duty روی «پلی استیشن»، باگ یا خطای بزرگی منتشر کند. حتی این امکان وجود دارد پس از عرضه به‌روزرسانی، چنین مشکلاتی برای نسخه‌های PS این سری پدیدار شود. حتی در صورتی که این اقدامات پَست و ظالمانه به سرعت تشخیص داده شوند، یافتن چاره برای رفع آن‌ها بسیار دیر خواهد بود. تا آن زمان، جامعه کاربری «پلی استیشن» از تجربه سری Call of Duty روی پلتفرم‌ها سر باز می‌زنند.

شرکت Sony در ادامه افزود سری Call of Duty اغلب در همان هفته اول توسط بسیاری از کاربران خریداری می‌شود. آمارهای منتشر شده از میزان فروش Modern Warfare II گواهی این مسئله است. «سونی» معتقد است در صورت بد بودن عملکرد Call of Duty روی کنسول‌های «پلی استیشن»، بازیکنان به سمت تجربه نسخه «ایکس باکس» آن روی می‌آوردند. «سونی» با طعنه «ایکس باکس» را به عنوان جایگاه دوم یا کمتر رقابتی در جذب کاربران برای انجام سری Call of Duty خطاب می‌کند.

نگرانی سونی برای سری Call of Duty

ابراز نگرانی سونی از نابودی سری Call of Duty توسط مایکروسافت؛ CMA توانایی کنترل بر مایکروسافت را نخواهد داشت!

«سونی» باور دارد در صورتی که قرارداد خرید شرکت «اکتیویژن بلیزارد» توسط «مایکروسافت» نهایی شود، این شرکت انگیزه لازم را به دست می‌آورد تا سری COD را روی پلتفرم PlayStation نابود کند. همچنین «مایکروسافت» سهم درآمد بیشتری را برای محتوای خود نسبت به زمان مستقل بودن Activision دریافت می‌کند. علاوه بر این، «سونی» استدلال می‌کند که CMA هیچ راهی نمی‌تواند برای نظارت بر کیفیت عملکرد نسخه‌های پلی استیشن Call of Duty پیدا کند. CMA قادر نخواهد بود اطمینانی برای تخصیص عادلانه منابع توسعه «مایکروسافت» بر نسخه‌های «پلی استیشن» سری مذکور حاصل نماید.

به نظر می‌رسد جنگ «مایکروسافت» و «سونی» برای تصاحب سری Call of Duty همچنان ادامه دارد. البته لازم به ذکر است «مایکروسافت» در آستانه توافق با سازمان‌های اروپایی برای عقدنهایی قرارداد «اکتیویژن بلیزارد» است. «مایکروسافت» با امضا قراردادهای ۱۰ ساله توانست حمایت شرکت‌های «انویدیا» (Nvidia) و «نینتندو» (Nintendo) را جلب کند. این شرکت همچنین یک پیشنهاد همکاری به «سونی» ارائه کرده که هنوز به نتیجه عادلانه‌ای نرسیده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.