سود تسلا افت کرد؛ سایبرتراک ورق را برمی‌گرداند؟

tesla cybertruck ev headlight 6569740c3a1d41e6d6a12e0d

تسلا در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که در فصل چهارم سال ۲۰۲۳ توانسته است ۷٫۹ میلیارد دلار سود خالص و ۲۵٫۲ میلیارد دلار درآمد کسب کند. درآمد این شرکت خودروساز در فصل چهارم سال ۲۰۲۲ به ۲۴٫۳ میلیارد دلار رسیده بود.

حاشیه‌ی سود تسلا نسبت‌به فصل سوم ۲۰۲۳ افزایش یافت اما همچنان کمتر از سال ۲۰۲۲ است. حاشیه‌ی سود این شرکت به ۸٫۲ درصد رسید که بیشتر از حاشیه‌ی ۷٫۶ درصدی فصل سوم و کمتر از حاشیه‌ی سود ۱۶ درصدی سال گذشته محسوب می‌شود.

تسلا در سال‌های نه‌چندان دور حاشیه‌ی سود بسیار زیادی داشت و این عدد در برخی از فصل‌ها به ۲۰ درصد هم می‌رسید؛ با این‌حال کاهش قیمت خودرو تسلا باعث افت قابل توجه حاشیه‌ی سود شده و سرمایه‌گذاران این شرکت را نگران کرده است.

در حال حاضر تعداد کمتری از خودروهای تسلا در چارچوب اعتبار مالیاتی آمریکا برای خرید خودروهای برقی قرار می‌گیرند؛ البته نسخه‌ی پرفورمنس خودرو مدل ۳، نسخه‌ی Long Range خودرو مدل X و سه نسخه از خودرو مدل Y همچنان شامل اعتبار مالیاتی ۷٬۵۰۰ دلاری می‌شوند.

فصل چهارم ۲۰۲۳ برای تسلا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود؛ خصوصاً به‌دلیل عرضه‌ی وانت برقی سایبرتراک. این شرکت همچنین در فصل گذشته نسخه‌ی فیس‌لیفت خودرو مدل ۳ را برای چین و آمریکا رونمایی کرد.

مقاله‌های مرتبط

تسلا در سه‌ماهه‌ی اخیر جایگاه نخست برترین تولیدکننده‌های خودرو برقی را به شرکت چینی BYD واگذار کرد تا شوک بزرگی به سهام‌داران شرکت ایلان ماسک وارد شود. BYD در سال ۲۰۲۳ توانست ۳٫۰۲ میلیون خودرو برقی بسازد، درحالی‌که تعداد خودروهای تولیدی تسلا به ۱٫۸۱ میلیون دستگاه رسید. البته آمار BYD شامل ۱٫۶ میلیون خودرو باتری‌محور و ۱٫۴ میلیون خودرو هیبریدی می‌شود.

ساعاتی قبل از انتشار گزارش مالی تسلا، منابع آگاه گفتند این شرکت در اواسط سال ۲۰۲۵ خودرو کراس‌اور تمام‌برقی جدیدی عرضه می‌کند. تسلا برای تولید ۱۰٬۰۰۰ دستگاه از این خودرو به‌صورت هفتگی هدف‌گذاری کرده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.