سهم ۱۵ درصدی ویندوز ۱۱ و پیشتازی ویندوز ۱۰ در آمار منتشر شده اخیر

با گذشت بیش از یک سال از زمان عرضه رسمی ویندوز ۱۱، هنوز میزان استفاده از سیستم‌عامل جدید مایکروسافت به ویندوز ۱۰ نرسیده و در نظرسنجی‌های صورت گرفته اخیر، آمار جدید از استفاده ویندوز منتشر شده، اما با این حال می‌توان گفت که اکثر کاربران آپگرید به ویندوز ۱۱ را انجام نداده‌اند.

آخرین گزارش‌ها در همین رابطه نشان می‌دهد که کمتر از ۱ کامپیوتر از هر ۶ کامپیوتر رومیزی در دنیا از ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنند و هم‌اکنون ویندوز ۱۰ تقریبا در سه چهارم کامپیوترهای (۷۱.۲۹ درصد) جهان مورد استفاده قرار گرفته است. درصد نفوذ ویندوز ۱۱ در گزارش اکتبر امسال به ۱۵.۴۴ درصد رسیده و افزایش دو درصدی از سپتامبر را نشان می‌دهد.

استفاده از ویندوز ۱۰ در همان بازه زمانی کمتر از یک درصد کاهش یافته است. ویندوز ۷ نیز که مایکروسافت دیگر از آن پشتیبانی نمی‌کند همچنان بر روی ۹.۶۲ درصد از سهم کلی بازار کامپیوترهای دسکتاپ باقی‌مانده است. این در حالی است که مجموع سهم ویندوز ۸ و ۸.۱ نزدیک به ۳.۱۴ درصد عنوان شده است.

آمار ویندوز 11

سیستم عامل منسوخ شده ویندوز XP نیز هنوز در برخی کامپیوترهای دنیای امروز به حیات ادامه داده و سهم آن ۰.۳۹ درصد است. آمارهای اخیر دیگر در این خصوص نیز از تسلط ویندوز ۱۰ بر بازار حکایت دارد، اما در مورد درصد پذیرش ویندوز ۱۱ اختلافات آماری وجود دارد که احتمالا به دلیل روش‌شناسی متفاوت آماری است.

در همین راستا نظرسنجی استیم در اکتبر ۲۰۲۲ استفاده ویندوز ۱۱ را نزدیک به یک چهارم کامپیوترهای رومیزی جهان اعلام کرد و همین پلتفرم نیز آمار استفاده از ویندوز ۱۰ را سه درصد کمتر از آمار اخیر یعنی ۶۸.۹۱ درصد اعلام کرد.

روش استیم برای نظرسنجی از تمام کاربران ۳۰ میلیونی خود است و این در حالی است که همه آن‌ها در تجزیه و تحلیل شرکت نکرده‌اند، اما آمار اخیر Statcounter گزارش خود را بر اساس پنج میلیارد بازدید از ۱.۵ میلیون صفحات وب انجام داده است. مشخص است که ویندوز ۱۱ به دلیل قابلیت‎‌های گیمینگ استفاده بیشتری در میان گیمرها دارد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.