سهم بخش صنعت از اشتغال کشور برای اولین بار به ۴۱ درصد رسیده است

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۳۷۰هزار شغل جدید و خالص در جامعه صنعتی کشور ایجاد شده و جامعه صنعتی به هشت میلیون و ۴۰۰ هزار جمعیت رسیده است، گفت: سهم بخش صنعت از اشتغال کشور برای اولین بار به ۴۱ درصد رسیده است.

به گزارش سینا پرس فارس، محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، امروز ۹ دی ماه، در سفر به استان فارس و بازدید از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شیراز گفت: یکی از مهمترین مشکلات صنایع در شرایط کنونی، تأمین ارز است؛ این در حالی است که با رویکرد جدید صادرات محور بودن صنایع که با همکاری وزارت صمت و بانک مرکزی نهایی شده در تلاش هستیم که این مشکل را برطرف کنیم.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تاکنون مشکل ارزی برخی واحدها که نیازهای کمتری داشته‌اند حل شده و در بازدیدی که امروز از واحدهای صنعتی بزرگ و تاثیرگذار در تولید داشتیم مقرر شد که پیگیری‌های لازم برای حل معضلات این واحدها نیز اتخاذ شود؛ در واقع این قول را داده‌ایم که مشکل این واحدها ظرف یک ماه آینده برطرف شود.

وی تسهیلات بانکی را از دیگر دغدغه‌های این واحدها دانست و گفت: به منظور حل این دغدغه تفاهم نامه ای مابین وزارت اقتصاد، وزارت صمت و بانک مرکزی منعقد شده است و امیدواریم در ماه‌های آینده بتوانیم این تسهیلات بانکی را به صنایع موردنظر اختصاص دهیم.

برادران اضافه کرد: برای تحقق این امر مهم هر استانی سهم خاص خود را دارد اما در کلِ کشور صحبت از ۲هزار همت است که حجم عمده‌ای از آن مربوط به تسهیلاتی است که در سال‌های گذشته بوده و تمدید خواهد شد؛ مقداری از این تسهیلات هم در قالب اوراق اضافه می‌شود.

معاون وزیر صمت با اعتقاد به اینکه بیشترین اشتغال در فصل پاییز و در شرایطی که صنایع با مشکل برق و گاز روبه رو نیستند محقق می‌شود، گفت: وضعیت صنایع کشور با پشت سر گذاشتن پاییز بهتر شده و طبق آخرین گزارش‌ها اشتغالزایی قابل‌توجهی در صنعت رقم خورده است.

وی با بیان به اینکه سهم بخش صنعت از اشتغال کشور برای اولین بار به ۴۱درصد رسیده است، گفت: افزایش سهم صنعت از اشتغال نشان می‌دهد که صنعت در مقایسه با سایر بخش‌ها آورده بیشتری از اشتغال کشور را تأمین کند.

برادران یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۷۰هزار شغل جدید و خالص در جامعه صنعتی کشور ایجاد شده و جامعه صنعتی به هشت میلیون و ۴۰۰ هزار جمعیت رسیده که این عدد برای نخستین بار است در کشور محقق شده است.

معاون وزیر صمت ابراز کرد: امیدواریم این روند در حوزه اشتغال، تولید و صادرات تداوم داشته باشد و ثمرات خود را نیز در اقتصاد کشور و خانوار نشان دهد.

گفتنی است؛ در این بازدید، حسن شیخ نیا معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، روح ا… نجابت نماینده مردم شریف شهرستاهای شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، حمیدرضا ایزدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس، سید مصطفی هاشمی مدیر کل شرکت شهرکهای صنعتی استان فارس و سایر فعالان اقتصادی، تشکلهای بخش خصوصی صنعتگران و کارآفرینان، در معیت محمدمهدی برادران بودند.

نوشته سهم بخش صنعت از اشتغال کشور برای اولین بار به ۴۱ درصد رسیده است اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.