سن ما واقعاً چقدر است؟

anti aging test 640ee726fc5aadb2f170605f

سینکلر پژوهشگری تأثیرگذار و اغلب حاشیه‌ساز در حوزه‌ی پژوهش‌های ضدپیری است. یکی از کارهای او ترویج رزوراتو، ترکیبی در انگور قرمز است که زمانی آن را به مولکولی معجزه‌آسا تشبیه می‌کرد. پژوهشگرهای دیگر با‌توجه‌به نتایج ترکیبی رزرواتول در آزمایش‌های حیوانی، درباره‌ی مزایای احتمالی این ترکیب محتاطانه عمل می‌کنند. سینکلر مکمل‌های رزوراتول را روزانه مصرف می‌کند و در حال پژوهش روی این ترکیب است. همچنین، او بنیان‌گذار شرکت‌های بیوتک از‌جمله‌ شرکت‌های متمرکز بر طول عمر است و کتاب او با عنوان «طول عمر: چرا سنمان بالا می‌رود و چرا نباید بالا برود؟» در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک‌تایمز قرار دارد.

ملانی گلدی، مدیرعامل تالی هلث، از تلاش‌های شرکت خود برای تغییر روند سال‌خوردگی می‌گوید. یک عدد به شما می‌گوید چگونه سال‌خورده می‌شوید؛ در‌حالی‌که عددی دیگر تنها تعداد تولدهایتان را می‌شمارد. به‌باور گلدی، سن بیولوژیکی تقریباً شش ماه کمتر از سن تاریخی است.

به‌گزارش وایرد، شرکت تاکی هلث علاوه‌بر خوانش سن‌و‌سال هر مشتری، برنامه‌ای عملی از توصیه‌های سفارشی‌شده‌ی سبک زندگی مثل خواب بیشتر، کمتر نشستن، کاهش استرس یا خوردن سبزیجات بیشتر را ارائه می‌کند. کاربرها می‌توانند با صرف هزینه‌ی ۲۲۹ دلار در یک آزمایش شرکت کنند یا با عضویت در طرح اشتراک سه‌ماهه، سن بیولوژیکی خود را به‌مرورزمان بررسی کنند. به‌باور گلدی، کاربرها با استفاده از طرح فعالیت به‌دست‌آمده بر‌اساس اطلاعات، می‌توانند تغییرات لازم را در سبک زندگی خود اعمال کنند.

گلدی می‌گوید هنگام تأسیس شرکت تاکی هلث، بیش از ۲۷۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند و در فهرست انتظار آزمایش قرار گرفتند گرچه او نگفت دقیقاً چه تعداد از افراد برای طرح عضویت اقدام کردند که هزینه‌ی ماهانه‌ی آن بین ۱۲۹ تا ۱۹۹ دلار است.

مانند آزمایش‌های اپی‌ژنتیکی دیگر، تاکی هلث هم الگوهای متیلاسیون DNA را بررسی می‌کند. متیلاسیون به برچسب‌های شیمیایی روی کد DNA گفته می‌شود که بر فعالیت ژن‌ها تأثیر می‌گذارند. در دهه‌ی ۱۹۷۰، دانشمندان ارتباطی بین متیلاسیون DNA و سال‌خوردگی ایجاد کردند. در سال ۲۰۱۳، استیون هورواث، متخصص ژنتیک و آمار زیستی در UCLA، اولین ساعت سال‌خوردگی اپی‌ژنتیکی را براساس این تغییرات منتشر کرد. این ساعت آزمایشی پیش‌گویانه مبتنی‌بر داده‌های ۸,۰۰۰ نمونه‌ی بیولوژیکی از ۵۱ نوع سلول و بافت سالم انسان است که الگوهای متیلاسیون DNA مرتبط با سال‌خوردگی و بیماری را اندازه‌گیری می‌کند و با استفاده از یک الگوریتم، سن افراد را حدس می‌زند.

موج بعدی ساعت‌های اپی‌ژنتیکی در پیش‌بینی میزان طول عمر افراد یا تعداد سال‌های زندگی سالم یک گام فراتر رفتند. یکی از این ساعت، PhoneAge بود که در سال ۲۰۱۸ مورگان لوین از دانشگاه ییل آن را منتشر کرد. این ساعت براساس نمونه‌ی خون افراد ریسک مرگ‌‌و‌میر کلی و ریسک سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و آلزایمر را پیش‌بینی می‌کند. یک سال بعد، گروهی به‌سرپرستی هرواث و ایک لو، GrimAge را منتشر کردند که نسخه‌ی بهبود‌یافته‌ای از ساعت‌ قدیمی‌تر این گروه بود و می‌توانست بر‌اساس نمونه‌ی خون، زمان باقی‌مانده‌ی طول عمر افراد یا مرگ آن‌ها را پیش‌بینی کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.