سقوط ۲۵ درصدی سهام ردیت؛ عملکرد درخشان موقتی بود

reddi stock 6607d08bbd4454ff2d899e43

ارزش سهام ردیت در پایان معاملات روز جمعه به ۴۹٫۳۲ دلار رسید که پایین‌ترین قیمت آن در اولین روز معاملات بورس نیویورک محسوب می‌شود. ارزش سهام این شبکه‌ی اجتماعی روز پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی قبل ۵۰٫۴۴ دلار بود.

کاهش قیمت سهام ردیت از روز چهارشنبه‌ آغاز شد؛ جایی‌ که هنگام بسته‌ شدن بازار، با ریزش ۱۱ درصدی به ۵۷٫۷۵ دلار رسید. مؤسسه‌ی مدیریت ریسک Hedgeye در همان روز با انتشار گزارشی، سهام ردیت را «به‌شدت گران‌قیمت» توصیف کرد و افزود شرکت مذکور در فهرست فروش کوتاه‌مدت این مؤسسه قرار دارد.

ردیت اخیراً با انتشار سند رسمی اعلام کرد استیو هافمن، مدیرعامل این شرکت، ۵۰۰ هزار سهم خود را فروخته است.

بن سیلورمن، معاون تحقیقات ورایتی، به خبرگزاری CNBC گفت اقدام مدیرعامل ردیت قابل‌‌ پیش‌بینی بود و باید توجه داشت او فقط بخشی از سهامش را فروخته است.

جنیفر وانگ، مدیر ارشد تحقیقات ردیت، اعلام کرد ۵۱۴ هزار سهم از دارایی‌های خود را فروخته است و اکنون ۱٫۴ میلیون سهم دیگر در اختیار دارد.

سیلورمن گفت: «همیشه در عرضه‌ی اولیه‌ی سهام (IPO) شرکت‌ها در بورس، کمی تناقض وجود دارد، زیرا عمومی‌کردن شرکت‌ها دو جنبه‌ی اصلی دارد. درواقع این اقدام فقط به‌منظور ایجاد نقدینگی برای شرکت و گسترش و رشد نیست و چنین شرایطی اغلب به افراد داخل شرکت اجازه می‌دهد بخش زیادی از سهامشان را بفروشند و مدیران باید این موضوع را درنظر بگیرند.»

سیلورمن در ادامه‌ سؤالی را مطرح کرد: «اگر چشم‌انداز ردیت خیلی روشن است، چرا مدیران این شرکت درحال فروش سهام خود هستند؟»

مقالات مرتبط:

سهام ردیت اوایل هفته‌ی گذشته روند صعودی را درپیش گرفت و ارزش آن در روز دوشنبه حدود ۳۰ درصد افزایش یافت. سهام این شبکه‌ی اجتماعی روز سه‌شنبه‌ و هنگام بسته‌ شدن معاملات با افزایش ۸٫۸ درصدی به ۶۵٫۱۱ دلار هم رسیده بود.

تحلیلگران New Street Research در یادداشتی اعلام کردند قیمت هدف ۵۴ دلاری خود را برای ارزش هر سهم ردیت تغییر نخواهند داد و تا زمان انتشار گزارش درآمد اولیه، انتظار نوسانات قیمتی را دارند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.