سقوط ۱۸ درصدی سهام یک شرکت به‌دلیل بازنشستگی مدیرعامل

snowflake chairman frank slootman 65e582f5412e5bb22d867832

به‌گزارش CNBC، سهام Snowflake، شرکت ابری خدمات داده، یک روز پس از اعلام بازنشستگی فرانک اسلوتمن و جایگزینی او با سریدار راماسوامی، مدیر تبلیغات سابق گوگل، ۱۸ درصد کاهش یافت. اسلوتمن همچنان رئیس هیئت‌مدیره خواهد ماند.

نتایج سود سه‌ماهه‌ی چهارم شرکت ضعیف بود و این موضوع نیز روی سهام تأثیر گذاشت. Snowflake گفت که درآمد محصولاتش در سه‌ماهه‌ی اول بین ۷۴۵ تا ۷۵۰ میلیون دلار (در مقایسه با برآوردهای ۷۵۹ میلیون دلاری تحلیلگران) بوده است.

تحلیلگران گفتند کاهش درآمد بیشتر از حد پیش‌بینی‌شده بوده است و خروج مدیرعامل احتمالاً نگرانی‌ سرمایه‌گذاران را در مورد رقابت و موقعیت‌یابی برای هوش مصنوعی مولد افزایش می‌دهد.

برخی تحلیلگران خروج اسلوتمن را نقطه‌ی شروع تازه نامیدند و احتمال ارتقای سهام را به‌دلیل محصول مناسب و سازماندهی قوی، زیاد دانستند. تحلیلگران خطاب به سرمایه‌گذاران نوشتند: «ما آقای راماسوامی را به‌عنوان مدیرعامل دوست داریم. رهبری او و تأکید شرکت اسنوفلیک بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، نگرانی‌های ما در مورد محصولات هوش مصنوعی را برطرف می‌کند.»

مقالات مرتبط

راماسوامی ۱۵ سال در گوگل فعالیت می‌کرد. او در سال ۲۰۱۹ موتور جست‌وجوی Neeva را تأسیس کرد تا با گوگل رقابت کند. این شرکت سال گذشته توسط Snowflake به مبلغ ۱۸۵ میلیون دلار خریداری شد.

قبل از مدیرت اسلوتمن، Snowflake توسط باب موگلیا، مدیر سابق چندین بخش در مایکروسافت، تا زمان برکناری ناگهانی او در آوریل ۲۰۱۹ (فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۸) هدایت می‌شد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.