سقوط ارزش بازار استیبل کوین‌ها ؛ کمترین میزان در دو سال اخیر

آمارهای جدید نشان از سقوط ارزش بازار استیبل کوین‌ها دارد. گفتنی‌ست که ارزش این بازار حالا به ۱۲۴ میلیون دلار رسیده است که افتی محسوس به شمار می‌رود.

شواهد نشان از سقوط ارزش بازار استیبل کوین‌ها دارد. استیبل کوین‌ها نوعی دیگر از ارزهای دیجیتال موجود در بازار هستند که در اصل با هدف کاهش نوسانات قیمت طراحی شده‌اند. این رمزارزها بیشتر برای صرافی‌ها و بانک‌ها کارایی داشته که به نوعی می‌تواند مبادلات مالی کاربران را نظم دهد.

یکی از محبوب‌ترین استیبل‌کوین‌های موجود در بازار، تتر (USDT) است که از سپتامبر ۲۰۲۱ تاکنون سوددهی اندکی را تجربه کرده است. اما بنابر مشاهدات بازار ارزش استیبل‌کوین‌ها حالا به ۱۲۴ میلیون دلار رسیده است که در دو سال اخیر سابقه نداشته است.

بیشتر بخوانید: افزایش قیمت رمزارز گیمر با توییت جدید ایلان ماسک!

سقوط ارزش بازار استیبل کوین‌ها به ۱۲۴ میلیون دلار

ماه سپتامبر، رویدادهای مهمی در حوزه‌ رمزارزها و به‌ویژه استیبل کوین‌ها اتفاق افتاده بود. طبق اعلام محقق CCData، بازار استیبل کوین برای هجدهمین ماه متوالی شاهد کاهش ارزش بود و به کمترین میزان خود از سپتامبر ۲۰۲۱ رسید و اکنون ۱۲۴ میلیارد دلار است. این عدد در دسامبر سال جاری ۱۳۷ میلیار دلار بود.

جلسه‌ کمیته‌ بازار آزاد فدرال (FOMC) و اطلاع‌رسانی درباره‌ انحلال دارایی‌های FTX، باعث بی‌ثباتی دوره‌ای شده است؛ اما به‌طور‌کلی بازار رمزارزها با بازگشت سریع، تثبیت قدرت خود را نشان داده است.

سقوط ارزش بازار استیبل کوین‌ها به 124 میلیون دلار

سقوط ارزش بازار استیبل کوین‌ها به 124 میلیون دلار

استیبل کوین‌ها ارزش خود را در ارتباط با ارز و کالا یا ابزارهای مالی سنتی تنظیم می‌کنند. نوسان‌های چشمگیر رمزارزهای شناخته‌شده‌‌ای مثل بیت کوین، سرمایه‌گذاری در این بازار را برای معامله‌گران روزانه مناسب‌تر کرده است و استیبل‌ کوین‌ها به‌دنبال ارائه‌ جایگزین هستند.

دو استیبل کوین معروف، یعنی تتر (USDT) و DAI، با وجود روندهای نزولی کل بازار، سوددهی اندکی از خود نشان داده‌اند. ارزش بازار استیبل کوین تتر ۳۳۴ میلیون دلار افزایش یافته است که از بهبود ۰٫۴ درصدی درمقایسه‌با ماه قبل حکایت می‌کند. USDT همچنین موقعیت غالب خود در بازار استیبل کوین‌ها را با سهم ۶۷٫۲ درصدی حفظ کرده است.

افزایش تقاضا برای تتر در مبادلات رمزارزها یکی از عوامل افزایش آن است. طبق تحقیقات اوایل هفته، اکنون ۲۴٫۷ درصد از USDT در صرافی‌ها وجود دارد؛ درحالی‌که قبلاً ۱۷٫۶ درصد بوده است.

سقوط ارزش بازار استیبل کوین ها به 124 میلیون دلار

سقوط ارزش بازار استیبل کوین ها به 124 میلیون دلار

به‌گزارش یاهو، حجم معاملات استیبل کوین در صرافی‌های متمرکز مثل کوین‌بیس در ماه سپتامبر با ۲۸ درصد کاهش به ۳۳۱ میلیارد دلار رسید. از جولای ۲۰۲۰ نیز، این کاهش نشان‌دهنده‌ کمترین میزان کل ماهانه است.

رسوایی‌ها و ورشکستگی‌های متعدد در سال ۲۰۲۲ به روند کلی کاهشی فعالیت در بازار بیت کوین کمک کرده است و استفاده از استیبل کوین برای تسهیل خرید و فروش بیت کوین و محافظت از دارایی‌ها در‌برابر نوسان‌ها بسیار رواج دارد.

استیبل کوین‌ها با وجود روند کاهشی بازار، همچنان در حوزه‌ رمزارزها و سیستم مالی جهانی مهم هستند. درواقع، ارزش کلی بازار استیبل کوین‌ها در سال جاری افزایش چشمگیری یافته است.

به‌عنوان مثال، افراد بیشتری به استیبل کوین‌ها به‌عنوان پناهگاهی امن دربرابر مشکلات بانک‌های سنتی، ازجمله سیلیکون ولی و سیلورگیت متوسل شدند.

به‌طور خلاصه، سپتامبر آبستن تغییرات زیادی در فضای بیت کوین بود. درحالی‌که اکثر استیبل کوین‌ها عملکرد موفقی نداشتند، برخی مانند DAI و USDT این‌ کار را انجام دادند. به‌طور‌کلی، بازار ثابت بود و با وقفه‌های پرداکنده و سهولت نسبی برخورد کرد.

علاوه‌براین، ظهور راهکارهای لایه ۲ را شاهد بودیم که با مشکل مقیاس‌پذیری مقابله می‌کند. سرمایه‌گذاری‌های جدید نیز به صحنه می‌پیوندند و محیط مالی غیرمتمرکز را تغییر می‌دهند. همان‌‌طور‌که بازار به تکامل خود ادامه می‌دهد، طرفداران و سرمایه‌گذاران رمزارز بی‌شک به‌شدت چنین الگوهایی را زیرنظر خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سقوط ارزش بازار استیبل کوین‌ها چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.