سری MSI MPOWER با مادربرد جدید و مقرون به صرفه Z790MPOWER بازمی‌گردد

شرکت MSI به زودی مادربرد جدید Z790MPOWER خود را با طراحی دوگانه DIMM که قادر به پشتیبانی از حافظه ۸۰۰۰+ MT/s تنها با قیمت ۱۹۹ دلار است، عرضه خواهد کرد.

مادربردهای سری MPower آخرین بار در دوران Z170/Z270 و تقریباً ۷ سال قبل در عمل دیده شدند. اکنون، شرکت MSI بازگشت سری MPower را با محصول جدید و مقرون به صرفه Z790، با نام Z790MPOWER اعلام می‌کند. این مادربرد ممکن است در طراحی بسیار معمولی به نظر برسد، اما قابلیتی دارد که تنها چند مادربرد رده بالا می‌توانند از آن پشتیبانی کنند و آن پشتیبانی از بهترین حافظه DDR5 موجود است.

سری MSI MPOWER با مادربرد جدید و مقرون به صرفه Z790MPOWER بازمی‌گردد
سری MSI MPOWER با مادربرد جدید و مقرون به صرفه Z790MPOWER بازمی‌گردد

مشخصات مادربرد Z790MPOWER شرکت MSI

در رابطه با جزئیات باید گفت، مادربرد Z790MPOWER شرکت MSI دارای سوکت LGA 1700/1800 است و از پردازنده‌های نسل دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم کمپانی اینتل پشتیبانی می‌کند. این دستگاه با طراحی ۱۵ فاز VRM تغذیه می‌شود که توان را از طریق کانکتورهای ۸ پین دوگانه تأمین می‌کند. هیت سینک‌های بزرگ روی VRM ها وجود دارد و Mini ATX با روکش نقره‌ای و مشکی عالی به نظر می‌رسد. می‌بینید که هر هیت سینک دارای اصطلاحات اورکلاک است مانند ،Overclock ،Frequency ،MHz ،Voltages ،Clock و غیره.

درست در کنار سوکت پردازنده به جای چهار اسلات، دو اسلات DIMM وجود دارد که می‌توانند جدیدترین ماژول‌های حافظه ۶۴ گیگابایتی را تا ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت پشتیبانی کنند. اما چرا فقط دو اسلات روی یک برد اصلی؟ پاسخ اورکلاک است. این مادربرد برای ارائه پشتیبانی عالی از حافظه و OC با این طراحی ساخته شده است و این شرکت از طیف وسیعی از ماژول‌های حافظه با سرعت بالا مانند موارد ذکر شده در جدول زیر پشتیبانی می‌کند:

سری MSI MPOWER با مادربرد جدید و مقرون به صرفه Z790MPOWER بازمی‌گردد

علاوه بر این، شرکت MSI با چندین تولید کننده DRAM برای ارائه کیت‌های حافظه DDR5 با برند MPOWER همکاری خواهد کرد. علاوه بر پشتیبانی عالی از حافظه، مادربرد MSI Z790MPOWER همچنین دارای دو اسلات M.2 قرار گرفته در زیر هیت سینک M.2، چهار درگاه SATA III، یک PCIe 5.0 x16 و دو اسلات PCIe 4.0 (X1 / X4) است. ورودی/خروجی عقب شامل چهار پورت USB 2.0، سه درگاه USB 3.2 Gen1 و یک درگاه USB 3.2 Gen2 Type C است. علاوه بر این، WIFI 6E + BT5.2، شبکه اترنت ۲.۵ گیگابایتی و جک صوتی ۷.۱ کاناله نیز وجود دارد.

سری MSI MPOWER با مادربرد جدید و مقرون به صرفه Z790MPOWER بازمی‌گردد

اکنون که به قیمت گذاری می‌رسیم لازم به ذکر است که کمپانی MSI قیمت پیشنهادی ۱۹۹ دلاری را برای مادربرد Z790MPOWER تعیین کرده، که آن را به یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین بردهای اورکلاک حافظه در بازار تبدیل می‌کند. بها تمام شده این مادربرد ۲۲۹ دلار آمریکا بوده که با مالیات در مناطق خاص ممکن است افزایش یابد، اما این قیمت برای یک مادربرد با قابلیت‌های بالا بسیار مناسب است. دسترسی اولیه برای بازارهای آسیایی با ۱۵۹۹ RMB برنامه ریزی شده است، با این وجود انتظار می‌رود که خیلی زود در کانال‌های خرده فروشی جهانی نیز عرضه شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.