سریع‌تر از همیشه: Wi Fi 7 رسما معرفی شد

اتحادیه وای فای (Wi Fi Alliance) سرانجام گواهی Wi Fi 7 Ready را معرفی کرد و اکنون برای همه دستگاه‌های قابل پشتیبانی در دسترس است. استاندارد جدید یک ارتقاء نسبت به استاندارد Wi Fi 6E فعلی است. بر اساس اطلاعات به دست آمده، استاندارد جدید از سال ۲۰۲۱ در حال توسعه بوده است. این نشان می‌دهد که به هر حال به‌روزرسانی جدید برای تمامی دستگاه‌های پشتیبانی شده ارزش خواهد داشت.

وای فای ۷ بسیار سریعتر از وای فای ۶E است و به زودی در تمام دستگاه‌های مدرن عرضه خواهد شد.

استاندارد وای فای ۷ (IEEE 802.11be) اکنون برای چندین دستگاه در دسترس است و در آینده، آن را در تعدادی از دستگاه‌های دیگر از جمله لپ‌تاپ، کامپیوترهای دسکتاپ، تبلت‌ها، تلویزیون‌ها و همچنین گوشی‌های هوشمند و روترها مشاهده خواهیم کرد. اولین گوشی هوشمند رایج با جدیدترین استانداردها، گلکسی اس ۲۴ اولترا (Galaxy S24 Ultra) خواهد بود که تا یک هفته دیگر به طور رسمی عرضه خواهد شد.

مشخصات Wi Fi 7: شگفتی آور و پر سرعت

در مورد مشخصات باید گفت، Wi Fi 7 سرعت ۴۶ گیگابیت بر ثانیه در مقایسه با ۹.۶ گیگابیت بر ثانیه نسل قبلی خود ارائه می‌دهد. همچنین، استاندارد جدید روی باندهای داده ۲.۵ گیگاهرتز، ۵ گیگاهرتز و ۶ گیگاهرتز کار می‌کند. علاوه بر آن، اگر دستگاه و روتر داشته باشید که هر دو استاندارد یکسانی دارند، در واقع ازدحام کمتر، سرعت بالاتر و اتصال قابل اعتماد را تجربه خواهید کرد. در ادامه اطلاعات بیشتری وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

کانال‌های ۳۲۰ مگاهرتز: در کشورهایی که باند ۶ گیگاهرتز را برای Wi-Fi در دسترس قرار می‌دهند، موجود است، کانال‌های فوق عریض، پهن‌ترین کانال روز را دو برابر می‌کنند تا سرعت دستگاه چند گیگابیتی و توان عملیاتی بالا را تسهیل کنند.

عملیات چند لینکی (MLO): به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد تا داده‌ها را به طور همزمان از طریق چندین پیوند برای افزایش توان عملیاتی، کاهش تأخیر و قابلیت اطمینان بهتر ارسال و دریافت کنند.

۴K QAM: نرخ انتقال ۲۰ درصد بالاتر از ۱۰۲۴ QAM را به ارائه می‌کند.

خدمات ارتباطی آمادگی اضطراری (EPCS): ارائه تجربه خدمات امنیت ملی و آمادگی برای بحران (NSEP) بدون وقفه به کاربران در حالی که اولویت و کیفیت خدمات در شبکه‌های دسترسی وای فای حفظ می‌شود.

سریع‌تر از همیشه: Wi Fi 7 رسما معرفی شد

با این وجود، زمان زیادی طول می‌کشد تا استاندارد Wi Fi 7 در سطح جهانی برای همه دستگاه‌های مدرن عرضه شود. احتمالا در ماه‌های آینده دستگاه‌های بیشتر و بیشتری با آخرین استاندارد خواهیم دید.

کوین رابینسون (Kevin Robinson)، مدیر عامل Wi Fi Alliance، در مورد آخرین استاندارد می‌گوید: «معرفی Wi Fi CERTIFIED 7 نشان‌دهنده ظهور آخرین نسل Wi Fi است و تسریع‌کننده پذیرش گسترده Wi Fi 7 خواهد بود. این گواهینامه بر تعهد بی‌وقفه ما به ارائه فناوری پیشرفته تأکید می‌کند که نحوه تجربه کاربران از WiFi را بازتعریف می‌کند، سرعت‌های سریع‌تر، راندمان بهبود یافته و قابلیت اطمینان را افزایش می‌دهد، و به این ترتیب افق آنچه را که از طریق Wi Fi امکان‌پذیر است را گسترش می‌دهد.»

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.