سریال‌های کنسل شده‌ای که پایان‌بندی فوق‌العاده‌ای دارند

تاکنون زیاد با این اتفاق تلخ مواجه شده‌اید که سریال مورد علاقه‌تان پس از یک یا دو فصل کنسل شده و نتوانستید آن‌طور که می‌خواستید با آن ارتباط برقرار کنید. دلایل زیادی برای این اتفاق وجود دارد که در مقاله‌های پیشین به آن اشاره کرده‌ایم. از استقبال کم مخاطبان گرفته تا کمبود بودجه فصل دوم آن‌ها کنسل می‌شود یا به سرنوشت نامعلومی دچار می‌شوند. این اتفاق تبعات زیادی دارد و روی تیم سازنده تا بازیگران و مخصوصا مخاطبان اثرات منفی را می‌گذارد. البته گاهی اوقات پیش آمده که فصل دوم آن‌ها پس از مدت طولانی ساخته شده و مخاطبان را دوباره امیدوار کرده، اما در قالب موارد این سریال‌ها نصفه و نیمه باقی می‌مانند.


مطلب پیشنهادی:شخصیت Wednesday Addams چگونه به یکی از تاثیرگذار‌ترین نمادهای گوتیک تبدیل شد؟شخصیتی که طی سال‌ها به محبوبیت کامل رسیده است
شخصیت Wednesday Addams چگونه به یکی از تاثیرگذار‌ترین نمادهای گوتیک تبدیل شد؟شخصیت Wednesday Addams چگونه به یکی از تاثیرگذار‌ترین نمادهای گوتیک تبدیل شد؟

گاهی اوقات این سریال‌ها با وجود کنسل شدن، یاد و خاطره خوبی از خود باقی می‌گذارند و با یک پایان‌بندی خوب و دقیق حداقل تا حدی مخاطب را از خود راضی نگه می‌دارند. شاید با بعضی از این سریال‌ها آشنا باشید و حتی قبل نیز یک بار آن‌را تماشا کرده باشید. در ادامه با معرفی ۱۰ سریال کنسل شده که پایان‌بندی خوبی دارند همراه باشید.

مطلب پیشنهادی:

۱۰. Roadies (۲۰۱۶)

سریال‌های کنسل شدهسریال‌های کنسل شده

این سریال شوتایم از سال ۲۰۱۶ پخش خود را آغاز کرد و متاسفانه تنها برای یک فصل از این شبکه پخش می‌شد. دلیل این اتفاق می‌‌تواند نقدهای نه‌چندان مثبت منتقدان به فصل اول باشد؛ درصورتی که این سریال با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شده بود و طرفداران خاص خود را داشت. داستان سریال روی یک گروه جاده‌ای متمرکز بود که با یک گروه راک سفر می‌کردند و مخاطب را با هیجانات، ماجراجویی‌ها و چالش‌های خود همراه می‌کردند.

با توجه به داستان و فیلمنامه اگر این سریال کنسل نمی‌شد بدون شک پتانسیل خوبی برای ادامه دادن داشت. اگرچه سریال Roadies تنها برای یک فصل پخش شد، در نهایت پایان‌بندی جذابی داشت که شامل اجراهای جذاب راک اند رول بود و لحظات حساسی برای شخصیت‌های اصلی داستان رقم زد.

۹. Freaks & Geeks (۱۹۹۹)

سریال‌های کنسل شدهسریال‌های کنسل شده

با اینکه این سریال خیلی زود طرفداران را تنها گذاشت و هنوز چیزهای زیادی برای گفتن داشت، می‌توان Freaks & Geeks را جزو بهترین سریال‌های تک فصلی به شمار آورد.این سریال با عنوان جالب خود، بازیگران نام‌آشنایی مانند ست روگن، جیسون سیگل، جیمز فرانکو و لیندا کاردلینی را در خود داشت و با وجود موانعی که همیشه سر راهش وجود داشت، در اکثر مواقع در میان فهرست بهترین سریال‌های تلویزیونی تمام دوران قرار داشته و به طور گسترده‌ای محبوب است.

اگرچه طرفداران دوست داشتند فصل‌های بیشتری از این سریال نوجوانانه جذاب را ببینند، پایان فصل اول نیز تا حد زیادی راضی‌کننده بود و با اینکه هنوز چیزهای زیادی برای کشف درباره زندگی این شخصیت‌های جوان وجود داشت، در پایان هر یک از آنها مسیر جدیدی را در زندگی در پیش گرفت و طرفداران را با یک پایان تحت عنوان «شروعی جدید» به حال خود رها کرد.

۸. Enlightened (۲۰۱۱- ۲۰۱۳)

سریال‌های کنسل شدهسریال‌های کنسل شده

سریال Enlightened با بازی لورا درن که از شبکه HBO پخش می‌شد، مانند عنوان اول به دلیل نمرات پایین کنسل شد و تنها دو فصل از آن به نمایش درآمد. با این وجود توانست خودش را در ذهن و قلب مخاطبان جا کند و در نهایت در بهترین حالت ممکن به پایان خود رسید. در این سریال شخصیت ایمی (لورا درن) را می‌بینیم که سعی دارد با طرز فکر روشنگرایانه خود در محل کار مبارزه و دست و پنجه نرم کند.

این سریال با برکناری یک مدیر شرور در یک تجارت تحت کنترل مردان سفید پوست توسط ایمی به پایان رسید. با این حال نمایش این پتانسیل را داشت که در ابعاد بزرگ‌تری ادامه پیدا کند، اما با توجه به کنسل شدن آن راه بهتری برای پایان دادن به این داستان الهام‌بخش نبود.

۷.Go On (۲۰۱۲-۲۰۱۳)

سریال‌های کنسل شدهسریال‌های کنسل شده

در این سریال متیو پری، ستاره محبوب سریال فرندز را در نقش رایان کینگ می‌بینیم که در تلاش برای کنار اومدن با غم از دست دادن همسرش است. این کمدی نگاهی تازه و احساسی به مقوله دردناک مرگ داشت و به راحتی به یک داستان الهام‌بخش زیبا تبدیل شد.

سریال Go On ویژگی‌های زیادی برای تبدیل شدن به عنوان محبوب مخاطبان را در خود داشت، اما در آخر چاره‌ای جز پایان بخشیدن به آن نبود. در پایان، همانطور که قابل حدس است رایان با موفقیت دوران غم و اندوه را پشت سر می‌گذارد و مرحله نهایی که «پذیرش» است تمرکز می‌کند. این شخصیت در جایگاه بسیار شادتری قرار دارد و نشان می‌دهد که از این پس می‌تواند در مقابل سختی‌های زندگی مقاومت کند.

۶. My So-Called Life (۱۹۹۴-۱۹۹۵)

سریال‌های کنسل شدهسریال‌های کنسل شده

این سریال کلاسیک که برای مدت کمی در حال پخش بود در واقع زندگی نوجوانان، چالش‌ها و اضطراب‌های این دوران را به تصویر می‌کشید. در دنیای دراماتیک زندگی دبیرستانی و فرهنگ پیچیده دوران بلوغ و شروع روابط، آنجلا سعی می‌کند جایگاه خود را در این بین پیدا کند.

این سریال نیز یکی دیگر از قربانی‌های امتیاز پایین منتقدان است و در پایان سوالات زیادی را برای مخاطبان بدون پاسخ گذاشت. با وجود این نتیجه گیری‌های گمشده، پایان سریال پیامی عمیق از یک پسر نوجوان عاشق داشت که هنوز هم درباره آن صحبت می‌شود. در حالی که طرفداران هرگز نمی‌دانند که آیا آنجلا جردن را انتخاب کرده یا دوست خشن خود برایان، برخی از بهترین داستان‌ها با کمی رمز و راز به پایان می‌رسند.

جرد لتو، کلر دینز، دوون اودسا، ویلسون کروز و ای جی لانگر از جمله بازیگران این مجموعه هستند.

۵. Arrested Development (۲۰۰۳–۲۰۰۶)

سریال‌های کنسل شدهسریال‌های کنسل شده

این سریال بر زندگی عجیب و غریب یک خانواده ثروتمند و بالانشین تمرکز دارد. اگرچه این سریال در سال ۲۰۱۳ برای چند فصل دیگر در نتفلیکس احیا شد، اما نتیجه اولیه در سال ۲۰۰۶تقریبا عالی بود و همچنان در دنباله‌های بعدی محبوب بود.

در پایان‌بندی اولیه Arrested Development، هر یک از اعضای خانواده پایان مثبتی دارند، به خصوص شخصیت اصلی، مایکل، که با پسرش به دنبال شروعی تازه می‌رود. در حالی که احیاء این سریال بازگشتی خوشایند برای طرفداران بود، قسمت‌های جدید نتوانست به اندازه سریال اصلی موفقیت‌آمیز و راضی‌کننده باشد.


مطلب پیشنهادی:۲۰ مینی سریال عالی که باید در عید نوروز تماشا کنیدعید نوروز مینی سریال خوب چی ببینیم؟!
۲۰ مینی سریال عالی که باید در عید نوروز تماشا کنید۲۰ مینی سریال عالی که باید در عید نوروز تماشا کنید

۴. Man Seeking Woman (۲۰۱۵-۲۰۱۷)

سریال‌های کنسل شدهسریال‌های کنسل شده

Man Seeking Woman یک سریال سیتکام عالی برای آن دسته از مخاطبانی است که هیچ علاقه‌ای به سیتکام ندارند. این سریال با ساختارشکنی کلیشه‌های کمدی به داستان یک مرد جوانی می‌پردازد که سخت به دنبال یافتن عشق زندگی خود است که در عین حال مهارت‌های اجتماعی ضعیفی دارد دار و زندگی‌اش چندان عالی نیست.

در فصل سوم، شخصیت جاش با بازی «جی باروشل» نیمه گمشده خود را در لوسی پیدا می‌کند و این زوج در پایان سریال با هم ازدواج می‌کنند. در چارچوب داستان این یک پایان طبیعی و ایده‌آل برای جاش بود، اما برخی معتقدند که با وجود فرصت گسترش داستان، ممکن بود در فصل‌های آینده داستان به جاده خاکی برود و از هدف اصلی خود دور شود.

۳. Anne With An E (۲۰۱۷–۲۰۱۹)

سریال‌های کنسل شدهسریال‌های کنسل شده

Anne With An E یکی از بهترین سریال‌هایی است که تاکنون از سرویس نتفلیکس پخش شده و لغو آن تنها پس از نمایش چند فصل باعث ناراحتی طرفداران شد. داستان آن در دهه ۸۰ میلادی جریان دارد و داستان حول دختر یتیم جوانی متمرکز است که سعی دارد جایگاه خود را در جریان پیدا کند.

نتفلیکس راه‌های نرفته زیادی با این سریال داشت، اما حداقل طرفداران این فرصت را پیدا کردند تا سرنوشت شخصیت اصلی را در پایان ببینند. در حالی که طرفداران هنوز از تصمیم برای پایان دادن به این سریال خشمگین هستند، پایان‌بندی آن جالب و امیدوارکننده بود.

۲. Hannibal (۲۰۱۳-۲۰۱۵)

سریال‌های کنسل شدهسریال‌های کنسل شده

شکی در این مورد نیست که سریال هانیبال خیلی زود به پایان رسید. با وجود کوتاه بودن عمر سریال، می‌توان آن را جزو یکی از بهترین سریال‌های تلویزیونی ترسناک مدرن دانست. خط داستانی سریال که مامور اف بی آی ویل گراهام و روانپزشک و قاتل سریالی مخفی، هانیبال لکتر را دنبال می‌کرد، هیجان انگیز و واقعا فریبنده بود.

درحالی که سریال با مرگ آنتاگونیست به پایان رسید و صحنه‌ای حاکی از پایان دو شخصیت اصلی بود، یک صحنه پس از تیتراژ نشان داد که هانیبال حداقل جان سالم به در برده و نقشه خود را برای انتقام آغاز کرده است. چیزهای بیشتری برای کاوش در این سریال وجود داشت، اما یک نتیجه شوم و ترسناک، تصمیم مناسبی برای این سریال ترسناک فوق‌العاده بود.

۱. Angel (۱۹۹۹-۲۰۰۴)

سریال‌های کنسل شدهسریال‌های کنسل شده

درحالی که اسپین‌آف آن به اندازه Buffy the Vampire Slayer موفق نبود، به عقیده برخی طرفداران در مقیاس گسترده‌تر بهتر بود. بسیاری از شخصیت‌هایی که بین سریال‌ها جابجا می‌شدند در این سریال برای مخاطب داستان احساسی‌تر، منظم‌تر و پخته‌تری را روایت می‌کردند.

این سری فانتزی در فصل پنجم با تیم فرشته که در یک نبرد بازنده می جنگند و ارتشی از موجودات شیطانی بر سر آنها فرود می آید، به پایان رسید. این یکی از ناامید کننده‌ترین سریال‌های تلویزیونی برای طرفداران فرشته است. با این حال، پیام مبارزه با مشکلات الهام بخش بود و سریال را به گونه ای به پایان رساند که بهترین تاثیر ممکن را از شخصیت‌ها به جای گذاشت.


Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.