سرویس موزیلا مانیتور پلاس اطلاعات شخصی شما را از اینترنت حذف می‌کند

موزیلا سرویس اشتراک جدیدی را معرفی کرد که به افراد کمک می‌کند اطلاعات شخصی و حساس خود را از منابع آنلاین داده در سراسر وب بیابند و حذف کنند. شرکت می‌گوید با این سرویس که «موزیلا مانیتور پلاس» (Mozilla Monitor Plus) نام دارد، می‌توانید شماره تلفن، ایمیل، آدرس منزل و سایر اطلاعاتی را حذف کنید که در منابع آنلاین داده در معرض دید قرار می‌گیرند و برای سود فروخته می‌شوند.

سرویس اشتراکی موزیلا مانیتور پلاس

سرویس جدید مبتنی‌بر اشتراک به عنوان بخشی از موزیلا مانیتور (مانیتور قبلی فایرفاکس) ارائه می‌شود که در اصل یک سرویس رایگان است که وقتی ایمیل شما بخشی از نقض داده باشد، به شما اطلاع می‌دهد. اشتراک جدید سرویس موزیلا مانیتور پلاس، به بیش از ۱۰ میلیون کاربر اجازه می‌دهد اسکن‌هایی را انجام دهند تا ببینند اطلاعات شخصی آنها لو رفته است یا خیر. سپس ابزارهایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا اطلاعات را مجددا خصوصی‌سازی کنند.

در حال حاضر، روند حذف اطلاعات از منابع آنلاین داده می‌تواند پیچیده و گیج‌کننده باشد. اکثر سایت‌ها یک صفحه انصراف دارند که در آن می‌توانید فرمی را برای درخواست حذف اطلاعات خود پر کنید یا مستقیماً با کارگزار تماس بگیرید تا از او درخواست بکنید. اما کاربران اغلب نمی‌دانند که چه کسی اطلاعات آنها را دارد یا چگونه باید آن‌ها را حذف کنند.

سرویس موزیلا مانیتور پلاس اطلاعات شخصی شما را از اینترنت حذف می‌کند

هدف موزیلا مانیتور این است که فرآیند را با جستجوی فعال در ۱۹۰ سایت که به فروش اطلاعات شخصی و خصوصی افراد معروف هستند، آسان‌تر کند. اگر داده‌هایی شامل نام، مکان و تاریخ تولد که در هر یک از این سایت‌ها به موزیلا ارائه کرده‌اید، کشف شود، این سرویس از طرف شما درخواست حذف را آغاز می‌کند. موزیلا خاطرنشان می‌کند که این فرآیند ممکن است یک روز تا یک ماه طول بکشد. این ویژگی بخشی از اشتراک ۱۳.۹۹ دلاری جدید مانیتور پلاس است که هزینه آن درصورت خرید اشتراک سالانه (۱۰۷.۸۸ دلار در سال) به ۸.۹۹ دلار در ماه کاهش می‌یابد.

کاربرانی که اشتراک تهیه نکرده‌اند، گزینه اسکن یکباره سایت‌های واسطه داده را خواهند داشت، اما باید مراحل حذف اطلاعات خود را به صورت دستی طی کنند. کاربران عادی و اشتراکی مانند گذشته هشدارهایی در مورد نقض داده‌ها دریافت می‌کنند و ابزارهایی برای رفع نقض‌هایی که پرخطر هستند به آنها ارائه می‌شود.

تونی آمارال-چینوتو، مدیر محصول موزیلا مانیتور، در اطلاعیه راه‌اندازی سرویس جدید توضیح داد: زمانی که مانیتور را راه‌اندازی کردیم، هدف ما این بود که به مردم کمک کنیم متوجه شوند اطلاعات شخصی‌شان در کجا افشا شده است. حالا با مانیتور پلاس، به مردم کمک می‌کنیم تا داده‌های افشا‌شده خود را از سایت‌های واسطه داده که در تلاش برای فروش آن هستند، پس بگیرند. تعهد دیرینه ما برای اولویت‌دادن به نیازهای مردم و فرآیند گام‌به‌گام ما مانیتور پلاس را منحصر‌به فرد می‌کند. علاوه بر این، ما هشدارهای نقض و حذف واسطه‌های داده را ترکیب می‌کنیم تا ابزار حفاظتی همه‌جانبه‌ای ارائه دهیم و احساس امنیت آنلاین را برای کاربران ایجاد کنیم.

برای شروع اسکن، کاربران نام و نام خانوادگی، شهر و ایالت فعلی، تاریخ تولد و ایمیل خود را به موزیلا ارائه می‌دهند. این اطلاعات رمزگذاری شده است و از سیاست حفظ حریم خصوصی موزیلا پیروی می‌کند . با استفاده از این اطلاعات، موزیلا اسکنی را اجرا می‌کند که به شما نشان می‌دهد اطلاعات شخصی شما در کجا افشا شده است. این شرکت خاطرنشان می کند که تنها در سال ۲۰۲۳، ۲۳۳ میلیون نفر تحت تأثیر نقض داده‌ها قرار گرفته‌اند و همین امر چنین ابزاری را به یک ضرورت تبدیل کرده است.

مشترکین موزیلا مانیتور پلاس از اسکن ماهانه و حذف خودکار بهره‌مند خواهند شد. این شرکت می‌گوید که خدمات اسکن رایگان و اشتراکی در ابتدا فقط در ایالات متحده به کاربران ارائه می‌شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.