سرنوشت گلن در The Walking Dead از چه زمانی روشن شد؟

اگر از هواداران The Walking Dead باشید، با گلن و سرنوشت او آگاه هستید. ولی آیا می‌دانستید که رابرت کرکمن به عنوان پدیدآورنده‌ی سری کمیک The Walking Dead از چه زمانی این سرنوشت را برای گلن برگزید؟ این چیزی‌ست که خود او به تازگی از آن پرده برداشت.

<!–

–>

خطر اسپویل

در این نوشتار طبیعتاً درباره‌ی سرنوشت گلن در The Walking Dead سخن گفته می‌شود. اگر دوست ندارید این رویداد برایتان لو برود، از خواندن بقیه‌ی متن صرف نظر کنید.

زمانی که رابرت کرکمن در نوشته‌های ابتدایی خود در شماره‌ی ۷۱ کمیک The Walking Dead نوشته بود «گلن سپس می‌میرد.»، شخصیت‌های که از آتالانتا با آن‌ها همراه بودیم در حال تلاش برای تنظیم کردن زندگی خود در الکساندریا هستند. گلن خیلی زود همراه با همسرش مگی و دخترخوانده‌شان سوفیا با یک زندگی خانگی هماهنگ می‌شود. ولی این جفت درباره‌ی نقش گلن درگیری دارند. او به عنوان یک تأمین‌کننده وظیفه دارد تا برای پیدا کردن نیازمندی‌ها به بیرون از دیوارها برود. در شماره‌ی ۷۴ کمیک The Walking Dead، گلن همراه هیث می‌شود تا هنگام عفونت اسکات به دنبال ملزومات و آنتی‌بیوتیک بگردند.

پیش از ترک کردن الکساندریا به همراه هیث، گلن و مگی یکی از آن خدحافظی‌های «بدون خداحافظی» را با هم به اشتراک می‌گذارند. مگی می‌گوید که: »فکر کردم اگه نگمش، مجبور میشی که برگردی.» و گلن نیز به او اطمینان می‌دهد که «هیچ چیزی جلوی برگشتن من به تو و سوفیا رو نمی‌گیره. هیچ چیزی. می‌بینی. پیش از این که بدونی برمی‌گردم.»

کرکمن در بخش Cutting Room Floor شماره‌ی ۷۱ کمیک The Walking Dead Deluxe در این باره می‌نویسد: «به هر دلیل، تو این نقطه گلن رو برای مرگ نشون کردم. اون شبیه یه شخصیت کاملاً بالغ به نظر می‌رسید، کسی که مرگش ارزش داستانی بالایی رو داشت… ولی گلن مطمئناً تو بخش آتی نمی‌میره چون که ایده‌هام رو عوض می‌کردم… دوباره… و دوباره.»

شماره‌ی ۷۵، گلن و هیث را نشان می‌دهد که روی پشت‌بامی در کوچه‌ای پر از واکرها گیر افتاده‌اند. این دو تأمین‌کننده در حال وحشت گروهی را می‌بینند که یکی از خودشان را به درون گله‌ی زامبی‌ها می‌اندازند تا با پرت شدن حواس واکرها بتوانند فرار کنند. خود گلن و هیث نیز زمانی سرگرم زیر و رو کردن یک داروخانه بودند که هیث مجبور می‌شود پیش از گاز گرفته شدن گلن به یک زامبی شلیک کند. گلن از این شماره جان سالم به در می‌برد ولی برنامه‌ی ابتدایی این نبود.

در واقع این برنامه رو داشتم که گلن رو تو شماره‌ی ۷۵ بکشم، ولی احساس کردم که کار بیش‌تری می‌تونم باهاش انجام بدم. خودم رو در شرایطی دیدم که تلاش داشتم چنین چیزی رو تو خط داستانی شماره‌های ۶۰ جا بدم. رویدادهایی که قراره تو کمیک رخ بدن رو برنامه‌ریزی می‌کنم، کدوم آدما قراره بمیرن، و چجوری قراره بمیرن، ولی هر از چند گاهی خودم رو شگفت‌زده می‌کنم و ذهنم رو تغییر می‌دم.

رابرت کرکمن در مصاحبه‌ی Daily Dead سال ۲۰۱۲

یکی از این شگفت‌زدگی‌ها نیز در شماره‌ی ۱۰۰ کمیک The Walking Dead روی داد؛ زمانی که نیگان با یک چوب بیسبال مجهز به سیم خاردار مغز گلن را با ضربات فراوان متلاشی می‌کند و بیرون می‌ریزد.

سرنوشت گلن در The Walking Dead از چه زمانی روشن شد؟ - ویجیاتوسرنوشت گلن در The Walking Dead از چه زمانی روشن شد؟ - ویجیاتو

ایده‌ی پشت مرگ این بود که شبیه یه رویداد رندوم به نظر برسه. نیگان خیلی خطرناکه چون که می‌تونه هر کاری با هر کسی تو هر زمانی انجام بده. برای من خیلی وحشتناکه که یه نفری رو داشته باشیم که در حالی که جلوتون ایستاده میگه «من قراره یکی از شما رو بکشم… نمی‌دونم کدوم یکیتونه و اصلاً برام مهم نیست». اون وحشتناکه و این که ریک اون رو تجربه کنه و در برابر این یارو ناتوان باشه به صورت پایه‌ای کمیک رو به شکل‌های اساسی دگرگون می‌کنه. فکر می‌کنم که این گلن رو یکی از مهم‌ترین شخصیت‌ها تو دوره‌ی این سری تبدیل می‌کنه.

توضیح کرکمن درباره‌ی مرگ گلن

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.