سرمایه‌گذاری هوشمندانه مایکروسافت؛ OpenAI حالا شرکتی ۸۶ میلیارد دلاری است

openai ceo sam altman worried press conference 64db3031c50aed6838dee5c0

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اختصاصی می‌نویسد OpenAI، خالق چت‌بات ChatGPT، مذاکرات جدیدی شروع کرده است تا سهامی را که هم‌اکنون کارمندان شرکت در اختیار دارند با احتساب ارزش بازار ۸۶ میلیارد دلاری به سرمایه‌گذاران احتمالی بفروشد.

ماه گذشته خبرگزاری وال‌استریت ژورنال مدعی شده بود که OpenAI به‌دنبال دستیابی به ارزش بازار ۹۰ میلیارد دلاری است. این شرکت، مایکروسافت را به‌عنوان بزرگ‌ترین حامی مالی خود می‌بیند. مایکروسافت اوایل سال ۲۰۲۳ از «سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری» در OpenAI خبر داده بود.

ChatGPT که پس از دریافت به‌روزرسانی جدید توانایی تفسیر تصاویر و مکالمه‌ی صوتی را نیز پیدا کرده است، تأثیر به‌سزایی روی محبوبیت هوش مصنوعی داشته است.

با افزایش محبوبیت هوش مصنوعی، نه‌تنها نقش OpenAI در صنعت فناوری پررنگ‌تر شد، بلکه شرکت‌های دیگری مثل انویدیا نیز رشد چشمگیری تجربه کردند. کارت گرافیک انویدیا نقش مهمی در پردازش‌های هوش مصنوعی دارد. کارت گرافیک شرکت‌های دیگر نیز در برخی از سرورهای مربوط‌به هوش مصنوعی استفاده می‌شود.

OpenAI چند ماه پیش به ارزش بازار ۳۰ میلیارد دلاری دست پیدا کرد و ۳۰۰ میلیون دلار از سهامش را به شرکت‌های مختلف فروخت. حتی با وجود فروکش‌کردن نسبی محبوبیت هوش مصنوعی، OpenAI همچنان به رشد ادامه می‌دهد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.