سرعت شارژ و بُرد فناوری NFC ارتقاء خواهد یافت

apple pay nfc 6495a089bd083999604023d0 jpeg

سرویس‌های Tap-to-Pay مثل Apple Pay احتمالاً به‌زودی دیگر نیازی به بخش ضربه‌زدن برای پرداخت نخواهند داشت. فناوری NFC که امکان پرداخت با یک ضربه را در مغازه‌ها و پایانه‌ها فراهم کرده، در دو تا پنج‌سال آینده، قابلیت‌هایی مثل افزایش دامنه‌ی ارتباطات، شارژ بی‌سیم قدرتمندتر برای دستگاه‌های کوچک ازجمله هدفون و موارد دیگر را دریافت خواهد کرد.

NFC سرنام عبارت Near Field Communication است که امروزه در هزاران دستگاه مختلف ازجمله گوشی‌های هوشمند مورداستفاده قرار می‌گیرد. انجمن NFC برنامه‌های کاری خود را تا سال ۲۰۲۸ تشریح کرده است؛‌ انجمنی که صدها شرکت‌ مختلف مثل اپل، گوگل، هواوی، سونی، کوالکام و NXP در آن حضور دارند.

یکی از مشکلات فناوری NFC، بُرد بسیار کوتاه آن است. برای موفقیت‌آمیز بودن اتصال، دستگاه‌های مجهر به NFC باید در فاصله‌ی ۵ میلی‌متری یکدیگری قرار داشته باشند. انجمن NFC قصد دارد بُرد این فناوری را بین ۴ تا ۶ برابر افزایش دهد که دراین صورت به حدود ۳۰ میلی‌متر یا ۱٫۱۸ اینچ تبدیل خواهد شد. بدین‌ترتیب افرادی که از وسایل حمل‌ونقل عمومی در مکان‌های شلوغ استفاده می‌کنند، راحت‌تر از بلیط‌های الکترونیکی خود برای پرداخت هزینه‌ی سفرهایشان استفاده خواهند کرد.

براساس اعلام ورج، قدرت شارژ بی‌سیم NFC از یک وات کنونی به ۳ وات افزایش خواهد یافت. اگرچه این مقدار نیز بسیار کم به‌نظر می‌رسد اما برای اضافه کردن پشتیبانی از شارژ بی‌سیم به بسیاری از دستگاه‌های کوچک مثل هدفون‌های بی‌سیم کافی به‌نظر می‌رسد.

نقشه راه NFC شامل تغییرات دیگری است که به‌منظور تسهیل تراکنش‌های نقطه‌ی فروش نیز انجام می‌شود. اپل سال گذشته API جدیدی برای سرویس Tap to Pay فعال کرد که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد از آیفون خود به‌عنوان پایانه‌ی پرداخت استفاده کنند. هدف استانداردهای آینده‌ی NFC این است که قابلیت مذکور را بومی‌ کنند تا مشاغل و افراد بتوانند در هرکجا پرداخت‌ موردنظرشان را انجام دهند.

انجمن NFC همچنین به‌دنبال اضافه کردن قابلیت «تپ چندمنظوره» است که می‌تواند چند کار مختلف ازجمله اجازه‌ی ورود همه‌ی بلیط‌های کنسرت را فقط با یک ضربه انجام دهد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.