سرانجام شرکت مخابرات وارد پروژه ملی فیبر نوری شد

توسط

در

شرکت مخابرات ایران به عنوان هشتمین اپراتور وارد پروژه فیبر نوری شد و باید تا تابستان ۱۴۰۴، هفت میلیون پورت FTTH به کاربران تحویل دهد.

از اوایل امسال، شرکت مخابرات با وزارت ارتباطات دچار اختلاف شد و حتی در تابستان، پروانه فعالیت این شرکت تایید و تمدید نشد تا با مشکلات جدی روبرو شود.

مخابرات در طرح «نجما» مشغول توسعه فیبر نوری بود ولی تا به امروز وارد پروژه ملی توسعه فیبر نوری نشده؛ در حالی‌که در طرح اولیه این پروژه، بزرگ‌ترین سهم و نقش برای مخابرات ایران در نظر گرفته بود.

اوایل تیرماه هم خبرهایی مبنی بر پذیرش مخابرات برای ورود به پروژه فیبر نوری به گوش رسید ولی با گذشت سه ماه از آن، همه منتظر بودیم تا سرانجام کشمکش مخابرات و وزارت ارتباطات چه می‌شود.

حالا، امروز سوم آبان ماه، روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد پروانه یکپارچه خدمات ارتباطی (UNSP) برای شرکت مخابرات ایران صادر شده است و این شرکت رسما وارد پروژه فیبر نوری شد.

تانوما مخابرات

تانوما مخابرات

رگولاتوری می‌گوید عصر روز گذشته (سه‌شنبه ۲ آبان) در جلسه‌ای با حضور امیر لاجوردی، رئیس رگولاتوری و مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، این شرکت با پذیرش تعهدات قانونی و شرایط عمومی، پروانه UNSP دریافت کرد و به عنوان هشتمین اپراتور کشور وارد طرح FTTH شد.

با ورود مخابرات به پروژه فیبر نوری، اکنون توسعه فیبر و کابل‌کشی زیرساختی این شرکت، منسجم‌تر و زیر نظر وزارت ارتباطات خواهد بود و براساس چارچوب‌های کلی این وزارت‌خانه پیش می‌رود.

مخابرات متعهد شده است تا تابستان ۱۴۰۴، هفت میلیون پورت اینترنت فیبر نوری تحویل کاربران و کسب‌وکارها بدهد. به این ترتیب، تقریبا یک سوم کل ۲۰ میلیون پورت FTTH را شرکت مخابرات در سراسر کشور پوشش خواهد داد.

چندی پیش، مدیر مخابرات استان تهران مدعی شد متقاضیان دریافت اینترنت فیبر نوری در شهر تهران، یک شماره تلفن ثابت یا موبایل اعلام کنند تا شرایط واگذاری پورت FTTH به آن‌ها بررسی شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.