سایت چهار زبانه دانشگاه تهران رونمایی شد

رئیس دانشگاه تهران از برنامه این دانشگاه برای تولید محتوا به زبان‌ انگلیسی در تلویزیون اینترنتی دانشگاه خبر داد.

دکتر سید محمد مقیمی در آئین رونمایی از وبسایت چند زبانه دانشگاه تهران که امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، به اهمیت حکمرانی یا دانشگاه همراه اشاره کرد و گفت: آنچه امروز در نظام آموزش‌ عالی تحت عنوان حکمرانی در فضای آموزش عالی یا دانشگاه همراه مطرح می‌شود بیانگر این است که اگر ما می‌خواهیم برای حکمرانی فضای آموزش عالی و علمی برنامه ریزی کنیم، باید همیشه دانشگاه را در دسترس قرار بدهیم تا مخاطبان ما بتوانند از اطلاعاتی که در این فضا تولید می‌شود استفاده کنند، دراین راستا وبسایت به عنوان ابزار مهم و اصلی می‌تواند در این زمینه نقش مهمی را ایفا کند.

وی در ادامه تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید زبان فارسی زبان علم دنیا شود در این راستا اگر بخواهیم علم را در اختیار دیگران قرار بدهیم. اگر کسی بخواهد علوم ما را یاد بگیرد باید ابتدا زبان فارسی را بیاموزد. بنابراین با توجه به اینکه در حال حاضر زبان فارسی جزو ۱۵ زبان اصلی علم دنیا محسوب می‌شود. اگر ما در حوزه وبسایت قوی‌تر وارد شویم، می‌توانیم زبان فارسی را جزو چند زبان اول دنیا قرار دهیم.

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: در حال حاضر با راه اندازی این وبسایت چند زبانه دانشگاه، ظرفیت بالقوه‌ای را در حوزه زبان فارسی ایجاد کردیم. چرا که این وبسایت که به زبان‌ کشورهای های چین، روسیه، کشورهای عربی و انگلیسی که البته بعدا به آن اضافه می‌شود، مطلب بارگذاری می‌کند، حدود دو میلیارد نفر را بطور بالقوه با علم تولید شده در دانشگاه تهران آشنا می‌کند.

دکتر مقیمی همچنین به اهمیت نقش مسئولیت اجتماعی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: وظیفه و مسئولیت اجتماعی دانشگاه صرفا در عرصه ملی خلاصه نمی‌شود بلکه ما می‌توانیم از طریق علم تعاملات خود را در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نیز گسترش دهیم و این مساله در راستای دیپلماسی علمی راهبردی اصلی وزارت علوم است و می‌تواند در صورت توجه به آن تحرک اصلی نیز در سایر عرصه‌ها و راهبردها ایجاد شود و دانشگاه تهران نیز به عنوان دانشگاه مادر در کشور نقش مهمی را در این زمینه برای خود تعریف کرده است.

مقیمی در پایان با بیان اینکه محتوا و مطالب بارگذاری شده در وبسایت چند زبانه از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: نباید صرفا به راه اندازی این وبسایت قانع باشیم. چرا که محتوا و مطالبی که در این وبسایت بارگذاری می‌شود بسیار با اهمیت است و ما در فضای حکمرانی باید کارهای زیادی را انجام دهیم و با توجه به اینکه اولین برخورد ما در سطح جهانی با کمک وبسایت انجام می‌گیرد در نتیجه راه اندازی آن به عنوان مقدمه تعاملات بین‌المللی بسیار تاثیرگذار خواهد بود. ضمن اینکه تلاش داریم در تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران نیز برنامه‌هایی به زبان انگلیسی و … تدارک ببینیم.

نوشته سایت چهار زبانه دانشگاه تهران رونمایی شد اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.