سایت آرشیو اینترنت ۵۶۵ برنامه پالم را به صورت قابل اجرا در مرورگر وب، در بایگانی خود قرار داد

گوشی‌های پالم از آن چیزهایی بودند که من شخصا هرگز نتوانستم تهیه کنم و بخرم. راستش چند ماهی پشت ویترین‌ها آنها می‌دیدم و بعد ماجرا ختم شد به اتمام تحصیلات و طرح و بعد آن که دیگر اقبال به گوشی‌های پالم کاهش یافت. اما همیشه وقتی کسی را در حال اجرای برنامه‌های پالم می‌دیدم، یک نوع حس حسرت از عدم امکان تست کردنشان داشتم. اگر زمانی پالم داشتید و می‌خواهید آن حس را دوباره تجربه کنید، سایت آرشیو اینترنت در این زمینه به شما کمک می‌کند.

برنامه‌های Dope Wars، Space Trader، Graffiti، یادداشت‌ها، ماشین‌حساب‌ها و موارد دیگر را شما می‌توانید در شبیه‌ساز  Palm Pilot در آرشیو اینترنت دوباره ببینید.

شما با مرورگر وب، از جمله گوشی اندروید و آی‌فون خود می‌توانید آنها را اجرا کنید. البته در ایران که باید کمی دردسر اضافه بکشید (چنان که افتد و دانی!)

در حال حاضر ۵۶۵ برنامه کلاسیک پالم در آرشیو اینترنت جا خوش کرده.  از جمله بازی‌ها، ویجت‌ها، و حتی نسخه‌های آزمایشی رایگان.

این طوری شما با گوشی هوشمند ۲۰۲۲ خود تجربه یک «کامپیوتر جیبی» ۱۹۹۶ را می‌توانید احساس کنید.

حتی فراتر از تک تک برنامه‌ها، کل سیستم عامل Palm با هر راه‌اندازی بارگذاری می‌شود، شامل مجموعه کامل برنامه‌های پیش‌فرض (مانند ماشین‌حساب و صفحه یادداشت) و یک سیستم نوشتن صفحه لمسی گرافیتی.

پس الان خیلی راحت می‌توانید به سال‌های استفاده از دیسکت‌ها و اینترنت دیال آپ برگردید.

بایگان‌کننده و مورخی به نام جیسون اسکاتمی‌گوید که تنها شش ماه طول کشید تا شبیه‌ساز موجود CloudPilot آماده شود. اسکات می‌گوید نرم‌افزار Palm مورد علاقه‌اش یک برنامه GPS بود که در Palm III خود استفاده می‌کرد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.