سامسونگ گلکسی تب S6 لایت ۲۰۲۴ با تراشه جدید معرفی شد

تبلت سامسونگ گلکسی تب S6 لایت ۲۰۲۴ تا اندازه‌ای محبوب است که برند کره‌ای برای سومین بار تصمیم به عرضه آن گرفته است. نسخه اصلی این تبلت در سال ۲۰۲۰ عرضه شد؛ سپس مدل به‌روزرسانی شده آن با تغییرات جزئی (عمدتا در تراشه) طی سال ۲۰۲۲ در دسترس خریداران قرار گرفت. اکنون نیز سامسونگ از ورژن ۲۰۲۴ این تبلت رونمایی کرده است.

در حال حاضر وبسایت رومانیایی سامسونگ فروش این تبلت را آغاز کرده است. این در حالیست که سامسونگ از صدور هرگونه اطلاعیه یا بیانیه مطبوعاتی درباره این محصول امتناع نموده است.

ویژگی‌های اصولی این محصول کماکان بدون تغییر باقی مانده است. گلکسی تب S6 لایت ۲۰۲۴ از یک نمایشگر ۱۰.۴ اینچی LCD با رزولوشن ۲۰۰۰×۱۲۰۰ پیکسل، نسبت ابعاد ۱۵:۹، قلم S Pen و یک باتری ۷۰۴۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌گیرد.

این تبلت در دو ورژن وای‌فای و LTE عرضه می‌شود. بنابراین افرادی که خواهان اتصال به اینترنت حین رفت و آمد هستند؛ بایستی نسخه سیم‌کارت‌خور تبلت را خریداری نمایند.

gsmarena 001 124

gsmarena 001 124

سامسونگ گلکسی تب S6 لایت ۲۰۲۴ با نمایشگر ۱۰.۴ اینچی LCD و اسپیکرهای AKG

گلکسی تب S6 لایت ۲۰۲۴ با یک تراشه جدید روانه بازار می‌شود؛ اگرچه سامسونگ مشخصا به نام این تراشه اشاره نکرده است. پردازنده ۸ هسته‌ای این تراشه مجهز به هسته‌هایی با فرکانس‌های ۲.۴ و ۲.۰ گیگاهرتزی است؛ در حالی‌که مدل ۲۰۲۲ (با تراشه اسنپدراگون ۷۳۲G یا ۷۲۰G) دارای هسته‌هایی با فرکانس ۲.۳ و ۱.۸ گیگاهرتزی بود.

اطلاعات غیررسمی نشان می‌دهند که تراشه تبلت جدید از نوع اگزینوس ۱۲۸۰ است. از جنبه پیکره‌بندی حافظه نیز مدل پایه این تبلت کماکان با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. وجود درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی امکان ارتقاء فضای ذخیره‌سازی دستگاه تا سقف ۱ ترابایت را فراهم می‌کند.

این دستگاه با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی نیز تولید می‌شود؛ اگرچه مدل مذکور هنوز در وبسایت سامسونگ عرضه نشده است. از جنبه نرم‌افزاری نیز این تبلت به‌صورت پیش‌فرض، رابط کاربری One UI 6.1 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۱۴ را اجرا می‌کند.

مدل ۲۰۲۲ گلکسی تب S6 لایت که پیش‌تر به‌صورت بی‌سروصدا معرفی شد؛ مجهز به رابط کاربری One UI 4.0 و اندروید ۱۲ بود. این مدل اخیرا به‌روزرسانی One UI 6.0 را دریافت کرد.

gsmarena 002 75

gsmarena 002 75

قلم استایلوس S Pen در جعبه خرده فروشی تبلت گنجانده شده است.

این تبلت با یک نوبت شارژ کامل باتری قادر به پخش ویدیو برای مدت حداکثر ۱۴ ساعت، ۱۲ ساعت وبگردی در بستر شبکه LTE و ۱۳ ساعت وبگردی از طریق اتصال وای‌فای خواهد بود.

در رابطه با سرعت شارژ باتری هیچ‌گونه جزئیاتی منتشر نشده است؛ اما مدل‌های پیشین گلکسی تب S6 لایت از فناوری شارژ ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کنند.

سامسونگ گلکسی تب S6 لایت ۲۰۲۴ در مدل‌های رنگی سبز و خاکستری

سامسونگ گلکسی تب S6 لایت ۲۰۲۴ در مدل‌های رنگی سبز و خاکستری و با پیکره‌بندی حافظه ۴/۶۴ گیگابایتی قابل دسترس است. در حال حاضر جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری مدل‌های وای‌فای و LTE هنوز فاش نشده است.

انتظار می‌رود که این محصول در مناطق مختلف جهان عرضه شود. همچنین یکی از تصاویر نشان‌دهنده مدل رنگی سوم برای این تبلت است. با این‌حال گزینه رنگی مورد اشاره در فروشگاه سامسونگ قابل دسترس نیست.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.