سامسونگ و کوالکام به سرعت دانلود بالاتری در شبکه ۵G دست یافتند

سامسونگ و کوالکام اواخر هفته گذشته اعلام کردند که با انجام آزمایش‌های ۱۰۲۴ مدولاسیون دامنه چهارگانه (QAM) برای هر دو باند طیف فرکانس دوبلکس (FDD) و زمان تقسیم دوبلکس (TDD) سرعت دریافت داده در شبکه ۵G را ۲۰ درصد افزایش دهند. اولی از دو فرکانس مختلف برای ارسال و دریافت استفاده می‌کند، در حالی که TDD از یک فرکانس بهره می‌برد و ارسال و دریافت را براساس زمان جدا می‌کند.

QAM یک فناوری مدولاسیون پیشرفته است که به مقدار داده که می‌تواند در هر انتقال ارسال شود، مربوط می‌شود. هر چه عدد QAM بالاتر باشد، انتقال کارآمدتر است. در حالی که اکثر شبکه‌های تجاری از ۲۵۶QAM استفاده می‌کنند، ۳GPP Release 17 استفاده از ۱۰۲۴QAM را فراخوانی می‌کند. همانطور که سامسونگ اشاره می‌کند، فناوری پیشرفته QAM به اپراتورها کمک می.کند تا استفاده خود را از منابع طیف به حداکثر برسانند و به کاربران تلفن همراه اجازه می‌دهد تا به‌طور یکپارچه از خدمات مختلف گوشی هوشمند مانند پخش زنده ویدئو و بازی‌های چندنفره آنلاین که نیاز به سرعت دانلود بالاتری دارند، لذت ببرند.

سامسونگ و کوالکام به سرعت دانلود بالاتری در شبکه 5G دست یافتند

این آزمایش در آزمایشگاه تحقیق‌وتوسعه Sammy در کره با استفاده از نرم‌افزار ۵G شبکه vRAN سامسونگ و رادیوهایی که از باندهای ۲.۱ گیگاهرتز (FDD) و ۳.۵ گیگاهرتز (TDD) پشتیبانی می‌کنند، انجام شد. کمک کوالکام شامل دستگاه فرم‌فاکتور تلفن آن بود که به آخرین مودم اسنپدراگون X75 5G طراح تراشه مجهز شده است. این مودم در حال حاضر در سری گلکسی S24 سامسونگ استفاده می‌شود و همچنین خط آینده آیفون ۱۶ در اواخر سال جاری میزبان آن خواهد بود.

افزایش سرعت انتقال داده شبکه ۵G با همکاری سامسونگ و کوالکام

سامسونگ و کوالکام توانستند انتقال داده را با سرعت ۴۸۵ مگابیت‌برثانیه ارائه دهند که ۲۰ درصد بیشتر از سرعتی که با استفاده از ۲۵۶QAM به دست آمده بود. در حالی که این سرعت با پهنای باند ۲۰ مگاهرتز به دست آمد، با استفاده از Carrier Aggregation، توان عملیاتی بالاتری را می‌توان ایجاد کرد. سال گذشته، سامسونگ و کوالکام اولین کسانی بودند که به انباشت همزمان ۵G 2x uplink و ۴x downlink carrier برای طیف FDD دست یافتند. Carrier Aggregation نرخ انتقال داده را افزایش می‌دهد و منجر به سرعت پایین‌تر و لینک بالا می‌شود.

برای درک تجمع حامل، به سرعت حرکت ترافیک در یک بزرگراه با یک خط فکر کنید. افزودن یک خط دوم به بزرگراه اجازه می‌دهد تا ترافیک بیشتری را در خود جای دهد که می‌تواند سریعتر حرکت کند.

سونیل پاتیل، معاون مدیریت محصول شرکت Qualcomm Technologies، می‌گوید: ما مفتخریم که در این اولین دستاورد صنعت با سامسونگ همکاری کرده‌ایم. این دستاورد تعهد تزلزلناپذیر ما را به حمایت از اپراتورها در تلاش‌هایشان برای افزایش توان ۵G و تقویت طیفی نشان می‌دهد. با استفاده از فناوری پیشرفته QAM، ما به اپراتورها قدرت می‌دهیم تا منابع طیف را به حداکثر برسانند و خدمات تلفن همراه یکپارچه و پرسرعت را به کاربران ۵G ارائه کنند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.