سامسونگ رقیب ویژن پرو را با نمایشگر میکرو اولد سونی می‌سازد

سامسونگ الکترونیکس در فوریه‌ی ۲۰۲۳ (بهمن و اسفند ۱۴۰۱) اعلام کرد که با همکاری گوگل و کوالکام در حال تولید هدست واقعیت ترکیبی است. سامسونگ دیسپلی در ژانویه‌ی ۲۰۲۴ (دی و بهمن ۱۴۰۲) نمایشگر میکرو اولد خود را رونمایی کرد. در آن زمان، همه انتظار داشتند سامسونگ الکترونیکس از همین نمایشگرها در هدست XR آینده‌اش استفاده کند؛ اما طبق گزارش‌های جدید، به‌نظر می‌رسد چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

مینسو کانگ، از محققان ارشد آژانس تحقیقاتی Omdia، ادعا می‌کند سامسونگ از صفحه‌نمایش OLEDoS ساخت سونی در هدست واقعیت ترکیبی آینده‌اش استفاده خواهد کرد. طبق اعلام کانگ، نمایشگر استفاده‌شده در هدست مذکور ۱٫۳ اینچی است و از ساختار زیرپیکسلی WRGB بهره می‌برد.

گفته می‌شود سامسونگ الکترونیکس قبلاً برنامه‌ریزی کرده بود تا از نمایشگرهای ساخت سامسونگ دیسپلی در هدست XR آینده‌اش استفاده کند؛ اما درنهایت، تصمیم گرفت از نمایشگرهای microOLED سونی در این محصول بهره ببرد؛ زیرا کیفیت بهتری دارند.

عدسی و نمایشگر میکرو اولد

در آگوست ۲۰۲۳ (مرداد و شهریور ۱۴۰۲)، سونی نمایشگر microOLED جدیدش موسوم‌ به ECX344A را رونمایی کرد. ابعاد این صفحه‌نمایش ۱٫۳ اینچی است و وضوح ۳٬۸۴۰ در ۳٬۵۵۲ پیکسل را ارائه می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های نمایشگر مذکور می‌توان به پشتیبانی از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز اشاره کرد. جالب اینکه اپل نیز از نمایشگرهای microOLED سونی در هدست واقعیت ترکیبی خود، یعنی ویژن پرو، استفاده کرده است.

مقالات مرتبط:

سامسونگ تیمی اختصاصی به‌ نام Immersive را برای توسعه‌ی اولین هدست XR خود ایجاد کرده است. انتظار داریم این محصول از تراشه‌ی Snaodragon XR2 Plus کوالکام بهره ببرد و نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی اندروید را اجرا کند.

براساس شایعه‌ها و گزارش‌ها، غول فناوری کره‌ای احتمالاً در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی و هم‌زمان با معرفی گلکسی زد فلیپ ۶ و گلکسی زد فولد ۶ هدست واقعیت ترکیبی خود را رونمایی خواهد کرد.

قیمت هدست واقعیت مجازی سامسونگ هنوز مشخص نیست؛ اما انتظار می‌رود ارزان‌تر ویژن پرو اپل باشد. در مقام مقایسه، قیمت هدست واقعیت مجازی اپل در مدل پایه ۳٬۵۰۰ دلار است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.