سامسونگ دوره آپدیت گوشی‌هایش را به بیش‌ از ۵ سال افزایش می‌دهد؟

galaxy a24 android version 64f3135277160b84dcf9300a

سامسونگ در زمینه‌ی سیستم‌عامل اندروید و آپدیت امنیتی یکی از پیشروان بازار به حساب می‌آید. فقط چند شرکت وجود دارند که می‌توانند تا چهار سال به‌روزرسانی اندروید و پنج‌ سال آپدیت امنیتی ارائه دهند. البته به‌نظر می‌رسد غول فناوری کره‌ی جنوبی به جایگاه کنونی خود راضی نیست و به‌طور فعال درحال بررسی برنامه‌هایش برای گسترش دوره‌ی آپدیت‌های امنیتی به‌ بیش‌ از پنج سال است.

تصمیم سامسونگ برای افزایش دوره‌ی به‌روزرسانی‌های امنیتی اندروید در حالی انجام می‌شود که گوگل اخیراً سری پیکسل ۸ خود را با پشتیبانی ۷ ساله‌ی نرم‌افزاری معرفی کرد و این یعنی دارندگان گوشی‌های مذکور می‌توانند تا ۷ آپدیت اصلی اندروید را دریافت کنند.

شین چول بایک، مهندس اصلی و مدیر برنامه‌ی فنی تیم امنیتی موبایلی سامسونگ در کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۲۳ این شرکت توضیحاتی درمورد گسترش دور‌ه‌ی آپدیت نرم‌افزاری محصولات اندرویدی ارائه داد.

بایک می‌گوید سامسونگ فعالانه درمورد گسترش دوره‌ی انتشار آپدیت‌های امنیتی کار می‌کند تا آن را به بیش‌ از ۵ سال افزایش دهد. او خاطرنشان کرد چشم‌انداز پشتیبانی طولانی‌مدت با برنامه‌های کلی شرکت متبوعش مطابقت دارد و قوانین جدیدی در راه است که سامسونگ خود را برای آن‌ها آماده می‌کند.

درک مقیاسی که سامسونگ درحال‌حاضر برای انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی نرم‌افزاری ارائه می‌دهد اهمیت بالایی دارد. این شرکت هر ماه بیش‌ از یک میلیارد دستگاه و سالانه بیش‌ از ۱۰ میلیارد دستگاه خود را به‌روزرسانی می‌کند. بیش‌ از ۱۵۰ دستگاه ساخت این شرکت به‌طور ماهانه، سه‌ماهه و دوساله، آپدیت‌های امنیتی را در سرتاسر جهان دریافت می‌کنند. بایک اشاره کرد سامسونگ منابع باورنکردنی را برای تحقق این امر اختصاص داده است.

به‌نوشته‌ی سم‌موبایل، سامسونگ در اولویت‌بندی آپدیت‌های امنیتی ماهانه برای اکوسیستم اندروید، یکپارچه عمل کرده و در ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های امنیتی پیشگام است. این شرکت برای دستیابی به هدفش با گوگل همکاری می‌کند. باید اشاره کنیم انتشار آپدیت‌های شرکت کره‌ای نیز درحال‌حاضر سرعت واقعاً چشمگیری دارد.

برنامه‌های سامسونگ برای گسترش دوره‌ی پشتیبانی نرم‌افزاری از دستگاه‌های اندرویدی این شرکت، به این معنا نیست که کاربران بیش‌ از ۴ سال، آپدیت‌های اصلی اندروید را دریافت خواهند کرد و بیشتر جنبه‌ی امنیتی را مدنظر قرار داده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.