سامسونگ دستاوردهایش را در حوزه هوش مصنوعی به‌نمایش می‌گذارد

samsung ai forum 2023 654a6a8aac3634182f48abac

این روز‌ها هوش مصنوعی بحث داغ هر جمعی است و روزی نیست که درباره‌ی آن چیزی به چشممان نخورد. با این اوصاف، بدیهی است که شرکتی بزرگ چون سامسونگ نیز دست روی دست نمی‌گذارد و سعی می‌کند تا در این حوزه جایی برای خود بیابد.

با‌توجه‌به پیشرفت‌های اخیر پردازنده موبایلی هر دو شرکت سامسونگ و کوالکام در ارائه‌ی قابلیت‌های هوش مصنوعی، گزارش‌ها از به‌کارگیری گسترده‌ی این قابلیت‌ها در پرچمدار‌های آتی این غول صنعت گوشی، یعنی سری Galaxy S24، خبر می‌دهند.

حال، سامسونگ برای به‌رخ‌کشیدن دستاوردهای خود در حوزه‌ی هوش مصنوعی، رویدادی به نام Samsung AI Forum را در سئول، پایتخت کره‌‌جنوبی، به اجرا در‌آورده است. در رویداد یادشده، بیش از هزار نفر از محققان، دانشگاهیان، متخصصان صنعت و دانشجویان شرکت خواهند کرد.

روز اول Samsung AI Forum به میزبانی مؤسسه‌ی فناوری پیشرفته‌‌ی سامسونگ در استان گیونگ‌گی برگزار شد و روی «هوش مصنوعی در مقیاس بزرگ برای فردای بهتر» تمرکز داشت.

به‌گزارش سم‌موبایل، اصلی‌ترین موضوعات یادشده تحول هوش مصنوعی برای صنعت و مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) و محاسبات در مقیاس بزرگ برای این مدل‌ها و شبیه‌سازی بودند. محققان مؤسسه‌ی فناوری پیشرفته‌‌ی سامسونگ بینش خود را درباره‌ی چگونگی تغییر فرایند توسعه و ساخت نیمه‌هادی‌ها در آینده با ادغام هوش مصنوعی در آن ارائه کردند.

یکی دیگر از موضوعات رویداد مذکور، مسائل ایمنی و مطمئن‌بودن هوش مصنوعی با‌توجه‌به پیشرفت بسیار سریع آن بود. در همین راستا، یوشوا بنجیو، محقق این حوزه، الگوریتم یادگیری ماشینی هوش مصنوعی ایمن را به‌نمایش گذاشت که مانع از توسعه‌ی مدل‌های زبانی در جهت‌های مخالف نظر توسعه‌دهندگان می‌شود.

روز دوم Samsung AI Forum فردا در پردیس تحقیق و توسعه‌ی سامسونگ در سئول برگزار خواهد شد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.