سامسونگ در IFA 2023 توضیح می‌دهد که شبکه ۶G چگونه جهان را تغییر خواهد داد

صحبت‌ها در مورد ۵G زمانی که برای اولین بار عرضه شد، بسیار زیاد بود و هیاهو و هیجان زیادی را در مورد آینده ما و اینکه چگونه این فناوری جدید آن را بهبود می‌بخشد به همراه داشت. با این حال، همانطور که با گذشت زمان متوجه شدیم، همه چیز به آن سادگی که در ابتدا به نظر می‌رسید نبود. در حالی که اتصال ۵G در برخی مکان‌ها به کار می‌آید، گاهی اوقات قطعاً از آنچه که وعده داده شده بود بسیار دور است. به خصوص زمانیکه در ایران زندگی کنید، این فاصله میان حرف تا عمل جلوه خاص دیگری دارد!

پس با این اوصاف چه چیزی جای خالی را که پس از معرفی فناوری ۵G باقی مانده برطرف خواهد کرد؟ البته ۶G! دست کم این چیزی است که یکی از بزرگترین مشارکت کنندگان در فناوری ۶G، یعنی سامسونگ، در IFA 2023 بیان کرد.

این غول فناوری مدتی را صرف یادآوری ۶G و امکانات آن به همه کرد. سامسونگ به ویژه بر پتانسیل ۶G اشاره کرد که هنگام ترکیب با دو موضوع داغ دیگر که این روزها در فضای فناوری مورد بحث قرار گرفته‌اند، هوش مصنوعی (AI) و XR (که شامل واقعیت افزوده، مجازی و ترکیبی است)، انقلابی در جهان خواهد ایجاد کرد.

پیشرفت‌های شبکه ۶G

سامسونگ می‌گوید که ۶G با چندین پیشرفت کلیدی نسبت به شبکه ۵G فعلی همراه خواهد بود که البته واضح‌ترین آن‌ها، جهش عظیم در سرعت است. با این حال، این به تنهایی برای پیشرفت کافی نیست، زیرا می‌دانیم که قابلیت اطمینان و بی‌ثباتی اتصال، مشکلات اصلی ۵G هستند. به گفته سامسونگ، با این حال، ۶G نیز در این موارد بهبود خواهد یافت.

این شرکت همچنین نسل ششم شبکه سلولی را به‌عنوان شبکه‌ای توصیف کرد که تأخیر کمتری دارد و امکان انجام اقدامات سریع و دقیق را در فواصل وسیع فراهم می‌کند.

علاوه بر این، برخلاف ۵G که بین ۱۰ تا ۱۱ دستگاه در هر کیلومتر مربع را پشتیبانی می‌کند، ۶G می‌تواند حدود ۱۰۷ دستگاه را به طور همزمان پشتیبانی کند. این موضوع به این معنی است که تراکم اتصال بالاتری وجود خواهد داشت. بنابراین افراد بیشتری در مقایسه با الان می‌توانند به طور همزمان از شبکه ۵G استفاده کنند.

سامسونگ در IFA 2023 به همه توضیح می‌دهد که 6G چگونه جهان را تغییر خواهد داد

سامسونگ پیش‌بینی می‌کند که معرفی تجاری شبکه ۶G تا پایان سال ۲۰۳۰ انجام شود. این شرکت به طور فعال به تحقیقات در این زمینه مشغول است تا این رویا را به واقعیت تبدیل کند. این شرکت به عنوان رئیس گروه بین المللی ITU-R 6G Vision مشغول به کار بوده، همچنین مسئول تعیین چشم انداز ۶G ITU است. به علاوه، Samsung Research مرکز تحقیقات پیشرفته ارتباطات سامسونگ را در سال ۲۰۱۹ تأسیس کرده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.