سامسونگ در لبه پرتگاه؛ اولین اعتصاب کارگران در ۵۵ سال گذشته

غول فناوری کره جنوبی سامسونگ الکترونیکس و اتحادیه‌های کارگری آن در پرتگاه یک درگیری تاریخی هستند، زیرا مذاکرات دستمزد به بن بست رسیده است. اگر قطعنامه‌ای به‌دست نیاید، شرکت سامسونگ ممکن است با اولین اعتصاب کارگران خود مواجه شود.

به نظر می‌رسد که اگر در مذاکرات حقوق و دستمزد بین شرکت و اتحادیه کارگری پیشرفتی حاصل نشود، ممکن است سامسونگ الکترونیکس با اعتصاب کارگران مواجه شود. اتحادیه نیز تهدید کرده است که اگر سامسونگ الکترونیکس به خواسته‌های آنها توجه نکند، اعتصاب خواهد کرد.

مشکل اختلاف افزایش دستمزد پیشنهادی دو طرف است

هسته اصلی اختلاف در اختلافات گسترده بین افزایش حقوق پیشنهادی دو طرف نهفته است. در حالی که اتحادیه خواستار افزایش چشمگیر دستمزد است، طرح پیشنهادی سامسونگ به میزان قابل‌توجهی از این انتظارات کمتر است.

در اولین جلسه میانجیگری سامسونگ الکترونیکس و اتحادیه ملی سامسونگ الکترونیک که در کمیسیون مرکزی کار در مجتمع دولتی سجونگ برگزار شد، هیچ توافقی حاصل نشد. دور دوم مذاکرات هم در چند ساعت آینده برگزار می‌شود.

سامسونگ با اولین اعتصاب کارگران خود در 55 سال گذشته روبرو می‌شود

کمیسیون کار به استدلال‌های هر دو طرف گوش می‌دهد و حقایق مربوطه را قبل از جلسه میانجیگری اصلی که در آن طرح حل‌وفصل پیشنهاد می‌شود، بررسی می‌کند. اگر این پیشنهاد توسط هر دو طرف پذیرفته شود، به اختلاف طولانی‌مدت بین دو طرف پایان می‌دهد، در غیر این صورت، اتحادیه حق اعتصاب را پیدا می‌کند‌.

در صورتی که کمیسیون مرکزی کار، مشاوره را ناکافی بداند، می‌تواند با راهنمایی اداری به پرونده رسیدگی کرده و مذاکرات تکمیلی را انجام دهد.

طبق گزارش‌ها، اتحادیه ملی سامسونگ الکترونیک پیشنهاد اولیه افزایش دستمزد ۲.۵ درصدی سامسونگ را در اولین نشست میانجیگری در ماه فوریه رد کرد. اگرچه سامسونگ این پیشنهاد را به ۲.۸ درصد ارتقا داد و مزایای مزایایی مانند مرخصی طولانی و گزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی را به آن اضافه کرد، این مقدار هنوز بسیار کمتر از افزایش ۸.۱ درصد مورد نظر اتحادیه است.

با توجه به اینکه اولین جلسه میانجیگری تنها اختلاف مواضع بین دو طرف را تایید می‌کند، هنوز نمی‌دانیم که جلسه دوم می‌تواند شکاف را پر کند یا خیر.

اولین اعتصاب اتحادیه کارگری سامسونگ در ۵۵ سال گذشته

این بن‌بست خطر اعتصاب را برانگیخته است و به‌طور بالقوه نقطه تعیین‌کننده‌ای در تاریخ ۵۵ ساله اتحادیه است. در حالی که اتحادیه حق اعتصاب را در سال ۲۰۲۲ را به‌دست آورده بود، عملاً آن را دنبال نکرد. درواقع، گفت‌وگوی مستمر با شرکت منجر به یک توافق چشمگیر در مذاکرات در آگوست همان سال شد. با این حال، وضعیت فعلی خطر بسیار بیشتری را برای اعتصاب ایجاد می‌کند.

احتمال اعتصاب نگرانی‌هایی را در مورد تأثیر آن بر عملکرد سامسونگ و اقتصاد کره جنوبی ایجاد کرده است. این شرکت یک بازیگر مهم در صنعت فناوری جهانی است و یک اختلال طولانی‌مدت می‌تواند عواقب قابل‌توجهی به دنبال داشته باشد.

دور دوم میانجیگری در تعیین نتیجه این اختلاف کارگری بسیار مهم خواهد بود. هر دو طرف برای یافتن مصالحه‌ای که نگرانی های اتحادیه را برطرف کرده و در عین حال از پایداری شرکت محافظت می‌کند، با فشار روبرو هستند. کل وضعیت به دقت تحت نظر است، زیرا می‌تواند سابقه‌ای برای روابط کاری آینده در کره جنوبی ایجاد کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.