سامسونگ برای سود ۸٫۸ میلیارد دلاری از صنعت تراشه خیز برداشت

2020 9 flag with samsung logo 638bb18ae828122fa32435a5

بخش نیمه‌هادی که برای مدت‌‌ طولانی یکی از واحد‌های تجاری سودآور سامسونگ بود، با از‌دست‌دادن حدود ۱۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ روز‌های موفقی را پشت‌سر نگذاشت. سامسونگ قصد دارد برای جبران این شرایط، رویه‌ی خود را تغییر دهد و در سال ۲۰۲۴ به سود حدوداً ۸٫۸ میلیارد دلار دست پیدا کند.

به‌گزارش Korea Economic Daily، بزرگ‌ترین دلیل افت درآمد شرکت سازنده‌ی انواع گوشی سامسونگ در سال ۲۰۲۳، عرضه‌ی مازاد حافظه‌های DRAM و NAND بود. همچنین، غول فناوری کره‌ای در سال گذشته تلاش‌های جدی برای کاهش ورودی و موجودی کل ویفر انجام داد.

قیمت‌ها به‌دلیل عرضه‌ی محدودتر محصولات سامسونگ در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۳ به حالت عادی خود برگشتند و کره‌ای‌ها شاهد بهبود تقاضای تولیدکنندگان کامپیوتر‌های شخصی و گوشی‌های هوشمندع به‌خصوص برای حافظه‌های HBM (حافظه با پهنای باند وسیع) و DRAM‌های پیوند سریع هستند که کمک زیادی به توسعه‌ی بیشتر هوش مصنوعی می‌کنند.

به‌نظر می‌رسد رونق هوش مصنوعی به‌نفع سازنده‌ی انواع SSD سامسونگ تمام شده است. برای نمونه، خریداران حاضرند برای هر نوبت از پیش‌خرید‌ HBM‌های ساخت سامسونگ مبلغی معادل یک میلیارد دلار پرداخت کنند. سامسونگ اکنون حدود ۴۷ درصد از سهم بازار جهانی HBM را دراختیار خود دارد.

مقاله‌های مرتبط

با اینکه شرایط به سود سامسونگ تغییر کرده است، هنوز وجود بیش از ۱۵ میلیارد دلار از انواع حافظه‌‌های قدیمی می‌تواند برای کره‌ای‌ها خطرناک باشد؛ زیرا ممکن است برای فروش آن‌ها به اعمال تخفیف برای خریداران مجبور شوند.

انتظار می‌رود سامسونگ برای افزایش بیشتر قیمت‌ها، تولید انواع حافظه‌ی NAND را کاهش بدهد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.