سامسونگ از نظر تعداد فروش گوشی از اپل پیشی گرفت

samsung surpassed apple in terms of phone sales

گزارش اخیر IDC نشان می‌دهد که سامسونگ رتبه اول از لحاظ فروش گوشی‌های هوشمند را بازپس گرفته و اپل به رتبه دوم سقوط کرده است. اپل برای مدتی بر بازار جهانی موبایل تسلط داشت. اما اکنون سامسونگ با ۲۰/۸ درصد از فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اول، در مقایسه با اپل ۱۷/۳ درصد پیشتاز است.

فروش اپل از ابتدای سال تقریباً ده درصد کاهش یافته است. این می‌تواند به دلیل اقتصاد متزلزل و شرایط رقابتی در چین باشد که منجر به کاهش فروش آیفون شده است. همچنین ممکن است آیفون به اندازه دستگاه‌های جدید اندرویدی که مجهز به هوش مصنوعی هستند و همچنین مدل‌های اندرویدی تاشو مثل گلکسی فولد و وان پلاس اوپن هیجان‌انگیز نباشد.

آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو تجربه دلچسبی را به اکوسیستم اپل و طرفداران آن ارائه می‌کنند، اما به نظر می‌رسد در مجموع، آن‌ها آنچه بقیه کاربران گوشی‌های هوشمند جهان به آن تمایل دارند، از دست داده‌اند.

همچنین این واقعیت وجود دارد که بقیه جهان مانند بازار گوشی‌های هوشمند آمریکای شمالی باینری نیست. نه تنها دو بازیکن برتر، بلکه طیف کاملی از پیشنهادات وجود دارد که نسبت به محصولات اپل خرید مقرون‌به‌صرفه‌تری به نظر می‌رسد. لیست IDC نشان می‌دهد که شیائومی، برندی که در ایالات متحده فروش بسیار کمی دارد، در رتبه سوم قرار دارد و پس از آن هلدینگ ترنشن که دستگاه‌های تکنو، اینیفینکس و ایتل را تولید می‌کند، قرار دارد.

هلدینگ BBK مالک برندهای اوپو و وان پلاس، نیز در جمع پنج فروشنده برتر بازار جهانی موبایل باقی مانده است.

شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه آیفون ممکن است در اواخر سال جاری نسبت به پلتفرم اندروید امکانات بیشتری ارائه بدهد. پیش از این اطلاعات فاش شده حاکی از آن است که آیفون ۱۶ شامل ویژگی‌های هوش مصنوعی متعددی خواهد بود. از طرفی با توجه به اینکه اپل قصد دارد برای انطباق با قوانین اتحادیه اروپا تعمیرات گوشی‌های آیفون را برای مشتریان آسان‌تر کند، بازار گوشی‌های دست دوم اپل می‌تواند برای برخی از گوشی‌های خوش قیمت اندروید رقابت ایجاد کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.