سافایر از کارت گرافیک Radeon RX 6500 XT Polar Elves

این روزها بردهای PCB سفید روی کارت‌های گرافیک به طور فزاینده‌ای رایج شده‌اند و به نظر می‌رسد که شرکت سافایر آماده است تا به جمع شرکت‌هایی بپیوندد که این انتخاب طراحی متمایز را ارائه می‌دهند. اولین محصولی که این شرکت با استفاده از این مدل طراحی ارائه می‌کند کارت گرافیک Radeon RX 6500 XT Polar Elves است، هرچند باید توجه داشت که این پردازنده گرافیکی آن قدرها هم جدید و قدرتمند نیست. با این وجود، هر سفری باید از جایی شروع شود.

کارت گرافیک های مرجع RX 7900 XT/XTX سافایر روی آمازون لیست شدند

انتخاب یک کارت گرافیک نسبتا قدیمی با مشخصات پایین برای شروع

سافایر این کارت را “Power Elves” نامگذاری کرده است که احتمالاً نام رسمی آن است. به نظر می‌رسد که به فرم فاکتور Mini-ITX پایبند است و به یک فن مجهز شده است. نگاهی دقیق‌تر نشان می‌دهد که این فن دارای طراحی جدید معروف به «بلید فن با سرعت زاویه‌ای» است که در حال حاضر در سری Radeon RX 7000 PULSE و NITRO نیز استفاده می‌شود. علاوه بر این، این کارت گرافیک دارای یک طرح کلی رنگ سفید است که بر روی آن هیچ نور RGB به چشم نمی‌خورد.

کارت گرافیک Radeon RX 6500 XT Polar Elves

متأسفانه، جزئیات خاصی در مورد این کارت گرافیک، منتشر نشده است. هنوز مشخص نیست که این مدل چه نوع اتصال دهنده‌های صفحه نمایش را ارائه می‌دهد. با این حال، بر اساس نیازهای برق کارت RX 6500 XT، منطقی است که فرض کنیم از یک کانکتور برق ۸ پین استفاده می‌کند.

نکته جالب این است که Sapphire برای این نسخه به جای مدل جدیدتر RX 7600، پردازنده گرافیکی دسکتاپ RDNA2 را انتخاب کرد. کارت Navi 24 XT دارای ۱۰۲۴ پردازنده جریان و ۴ گیگابایت حافظه GDDR6 به همراه یک گذرگاه حافظه نسبتاً باریک ۶۴ بیتی است. این مشخصات در کارت گرافیکی که در سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شود، اصلا راضی کننده نیست. به نظر می‌رسد که این کارت گرافیک به غیر از ظاهر خاص خود هیچ چیز دیگری برای برای عرضه ندارد.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.