ساعت پخش سریال پروانه از شبکه آی فیلم [+خلاصه داستان]

مجموعه پروانه به کارگردانی جلیل سامان، از شبکه آی فیلم روی آنتن می‌رود. برای اطلاع از داستان و ساعت پخش سریال پروانه با ما همراه شوید.

سریال پروانه به نویسندگی جلیل سامان و خلیل آرام‌فر، مقطعی از فعالیت سازمان مجاهدین خلق در سال‌های دهه ۵۰ و تغییر گرایش در میان برخی اعضای آن را به تصویر می‌کشد. این مجموعه برای شبکه سه سیما ساخته شده بود و اولین قسمت این مجموعه، در ۲۶ فروردین ۱۳۹۲، از این شبکه پخش شد.

اگر از علاقه‌مندان سریال‌های درام و عاشقانه هستید، می‌توانید سریال پروانه را از روز یکشنبه (۸ بهمن ماه ۱۴۰۲) از شبکه آی فیلم تماشا کنید. در ادامه، ساعت پخش سریال پروانه ، زمان تکرار و خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


ساعت پخش سریال پروانه از شبکه آی فیلم

بر اساس جدول پخش برنامه‌های شبکه آی فیلم، زمان پخش سریال پروانه هر شب ساعت ۱۸:۰۰ است. اگر در این ساعت موفق به تماشای این مجموعه نشدید، ساعات ۲:۰۰ بامداد و  ۱۰:۰۰ روز بعد که زمان پخش تکرار سریال پروانه از آی فیلم است، می‌توانید آن را دنبال کنید.

زمان پخش تکرار سریال پروانه از آی فیلم
ساعت پخش سریال پروانه از شبکه آی فیلم

مجموعه پروانه به تهیه‌کنندگی منصور سهراب‌پور ساخته شده است. در چند قسمت از سریال پروانه برای اولین بار صدای ستار، فرهاد مهراد و فریدون فروغی از صداوسیما پخش شد. یکی از منتقدان در این باره می‌نوشت: «جلیل سامان نه تنها از نظر تصویری و ایجاد حس و حال دهه ۵۰ موفق بوده بلکه از نظر صوتی هم موفق عمل کرده‌ است. ما در سریال جابه‌جا ترانه‌های معروف دهه ۵۰ را می‌شنویم که کارکرد تزئینی ندارند و هدفمند انتخاب شده‌اند.»

در سریال پروانه بازیگرانی مشهور و توانمند از جمله حامد کمیلی، سارا بهرامی، نیما رئیسی، قطب‌الدین صادقی، الهام چرخنده، شهرام عبدلی، متین ستوده، فرشید نوابی، داوود فتحعلی‌بیگی، بهنام قربانی، علیرضا ناصحی، الهه خادمی، شیوا خسرومهر، هدایت هاشمی، علی عامل هاشمی، مهدی سلوکی و سپیده خداوردی به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

خلاصه داستان سریال پروانه

پس از پرداختن به ساعت پخش سریال پروانه از شبکه آی فیلم سراغ قصه‌ی این مجموعه درام عاشقانه سیاسی می‌رویم که روایتگر زندگی پر فراز و نشیب جوانی مبارز در دهه پنجاه است.

داستان سریال پروانه
زمان پخش تکرار سریال پروانه از آی فیلم

در خلاصه داستان سریال پروانه آمده است: «امیر برای یافتن نام و نشانی از همسرش در لیست زندانیان سیاسی، مخفیانه وارد خانه‌ یکی از مأموران ساواک می‌شود. پروانه، دختر صاحب‌خانه که از فعالیت‌های پدرش بی‌اطلاع است، امیر را غافلگیر می‌کند و امیر هم که چاره‌ دیگری ندارد، ماجرا را توضیح می‌دهد. پروانه برای اطلاع از واقعیت فعالیت‌های پدرش و رسیدن به پاسخ سوال‌های خود با امیر همکاری می‌کند و در این مسیر با اتفاقات غیرمنتظره‌ای روبه‌رو می‌شود.»

سامان، کارگردان این مجموعه در پاسخ به این پرسش که هدف شما از ساخت سریال «پروانه» روایت یک داستان سیاسی بوده یا داستانی عاشقانه؟ گفته بود: «این دو در هم تنیده شده و نمی‌توانیم آن‌ها را از هم تفکیک کنیم، اما قصدم از ساخت «پروانه» این بود که حرفی بزنم که به درد امروز مردم هم بخورد. «پروانه» به پیوند خرد و عشق می‌پردازد. این سریال جایی به سیاست می‌پردازد که لازمه‌ی قصه است.»

کارگردان سریال پروانه

جلیل سامان کارگردان سریال پروانه، در بیست‌و‌دوم مهر ماه سال ۱۳۴۸در استهبان استان فارس به دنیا آمد. او با ساخت مستند حدیث سرو برای تلویزیون شناخته شد.

داستان سریال پروانه

داستان سریال پروانه

سامان در سال ۱۳۸۹با ساخت مجموعه ارمغان تاریکی مشهور شد. او دو سال بعد با سریال پروانه به شبکه سه آمد و نشان داد که به روایت داستان‌هایی که مضمون تاریخی دارند، علاقه‌مند است.

وی با کارگردانی سریال نفس در ۱۳۹۶رویدادهای تاریخی ایران در دهه‌های پنجاه و شصت را هنرمندانه به تصویر کشید.

جلیل سامان در سال ۱۳۹۹ با تلفیق ژانر کمدی و تاریخی، سریال «زیر خاکی» را ساخت و تحسین منتقدان را برانگیخت. با استقبال بسیار خوب بینندگان تلویزیون از سریال زیرخاکی، فصل دوم و سوم آن نیز ساخته شد و در نوروز ۱۴۰۱ از شبکه یک سیما روی آنتن رفت.

سامان علاوه بر نویسندگی و کارگردانی به عنوان تهیه‌کننده نیز با چندین پروژه همکاری داشته است. مستند بازسازی سوسنگرد از مجموعه روایت فتح، سریال ترس و لرز و مستند بازسازی قیام جنوب برخی از آثاری هستند که او تهیه‌کننده آن‌ها بوده است.

عوامل تولید سریال پروانه

  • نویسنده و کارگردان: جلیل سامان
  • تهیه‌کننده: منصور سهراب‌پور
  • مدیر تصویربرداری: محمد افسری
  • تدوین: رضا بهارانگیز
  • موسیقی: فرید سعادتمند
  • مدیران تولید: ناصر ریحان صفت و شهاب علی بخشی
  • جانشین تولید: عباس نصرالله
  • طراحان صحنه: بهزاد کزازی، محسن نوروزی، اصغرنژاد ایمانی، پیام حسین سوری
  • طراح لباس: مه‌لقا ناقد
  • طراح گریم: جلال الدین معیریان
  • مدیرصدابردار: جواد مقدس
  • صدا گذاری و ترکیب صدا: آرش قاسمی
  • برنامه‌ریز: سیدبهمن حسینی
  • دستیار اول کارگردان: امیر سلیمانی
  • منشی صحنه: آتوسا شاسیاه
  • جلوه‌های ویژه میدانی: محسن روزبهانی –رضا ترکمان
  • جلوه‌های ویژه بصری: محمد نبوتی
  • خواننده تیتراژ: مانی رهنما
  • شاعر: عبدالجبار کاکایی
  • سازنده تیتراژ: شهاب الدین نجفی
  • سازنده آنونس: امیر مسعود آقا باباییان

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال پروانه نقش‌آفرینی می‌کنند؟

در سریال پروانه حامد کمیلی، سارا بهرامی، نیما رئیسی، قطب‌الدین صادقی، الهام چرخنده، شهرام عبدلی، متین ستوده، فرشید نوابی، داوود فتحعلی‌بیگی، بهنام قربانی، علیرضا ناصحی، الهه خادمی، شیوا خسرومهر، هدایت هاشمی، علی عامل هاشمی، مهدی سلوکی و سپیده خداوردی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال پروانه چند قسمت است؟

این مجموعه در ۱۸ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای به کارگردانی جلیل سامان ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی ساعت پخش سریال پروانه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.