ساعت پخش سریال قصه های جزیره از شبکه تماشا [+خلاصه داستان]

قصه های جزیره یکی از خاطره‌انگیزترین مجموعه‌های تلویزیون است که این شب‌ها از شبکه تماشا روی آنتن می‌رود. ما در این مطلب به خلاصه داستان و ساعت پخش سریال قصه های جزیره می‌پردازیم.

قصه‌های جزیره با نام اصلی جاده‌ای به اَونلی (Road to Avonlea) محصول سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۶، یک سریال پربیننده‌ی کانادایی است که نامزد ۱۶ جایزه‌ی امی و برنده‌ی ۴ تای آن است. «جاده‌ای به‌سوی اَونلی» در کشورمان با نام «قصه‌های جزیره» در قالب ۵۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای از تلویزیون پخش شد.

سریال قصه های جزیره محصول کشور کانادا (با همکاری شرکت دیزنی) است و ساخت آن از سال ۱۹۸۹ آغاز شد و هفت سال به طول انجامید. پخش «قصه‌های جزیره» در سال ۱۹۹۰ برای نخستین‌ بار در کانادا و آمریکا آغاز شد و ۲ و نیم میلیون بیننده داشت. «قصه‌های جزیره» را می‌توان موفق‌ترین سریال کانادایی دانست که به مدت هفت سال از شبکه‌ی سی‌بی‌سی پخش شد. موفقیت کم‌نظیر این مجموعه باعث شد که پس از پایان پخش آن در داخل کانادا، به ۱۴۰ کشور جهان فروخته شود.

اگر از علاقه‌مندان سریال‌های خارجی قدیمی هستید، می‌توانید سریال قصه های جزیره را از سه شنبه چهارم مهر ماه ۱۴۰۲ از شبکه تماشا، دنبال کنید. در ادامه، ساعت پخش سریال قصه های جزیره ، زمان تکرار و خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

بیشتر بخوانید:

روز و ساعت پخش سریال زخم کاری ۲ از فیلیمو [+ خلاصه داستان]

ساعت پخش سریال امپراطور اشک ها از شبکه تماشا [+خلاصه داستان]

ساعت پخش سریال قصه های جزیره از شبکه تماشا

بر اساس جدول پخش برنامه‌های شبکه تماشا، زمان پخش سریال قصه های جزیره از چهارم مهر ماه ۱۴۰۲ هر شب ساعت ۲۲:۰۰ است. اگر در این ساعت موفق به تماشای این مجموعه نشدید، ساعات ۰۴:۰۰، ۱۰:۰۰ و ۱۶:۰۰ روز بعد که زمان تکرار سریال قصه های جزیره از شبکه تماشا است، می‌توانید آن را دنبال کنید.

ساعت پخش تکرار سریال قصه های جزیره از شبکه تماشا
ساعت پخش سریال قصه های جزیره از شبکه تماشا

سریال خاطره‌انگیز قصه های جزیره از ۷ دی ۱۳۷۵ تا ۲۷ شهریور ۱۳۷۷ به همراه پشت صحنه و مصاحبه با بازیگران از شبکه‌ی ۲ پخش می‌شد. این سریال به مدیریت دوبلاژ رفعت هاشم‌پور به فارسی دوبله شده‌ است.

سارا پلی، جکی باروز، مگ رافمن، جما زامپرونا، زکری بنت، سدریک اسمیت، لالی کادو، مایکل ماهونن، رابرت هولمز تامسون، پاتریشیا همیلتون، هارمونی کرامپ، مالی اتکینسون، مریلین لایتستون، کی ترمبلی، کایل لابینی، اشلی ماسکرافت و لیندزی مورال، کالین دوهرست، دیوید فاکس، هدر بروان، زکری آنسلی، مارگ بیگنی، ایان دی.کلارک، ماجا آردال، تارا مایر، الکس فلوید و رایان فلوید، جوئل بلک، باربارا همیلتون، فرانسیس هایلند، رزماری دانسمور، جان فریسن، آلبرت میلر، الوا مای هوور، سوزان ئی.کاکس، رابرت کالینز، راجر دان، مالکوم استوارت، اندرو گیلیز، میکلوس پرلوز، گیلیان استیو، جیمز اورگان، مایکل پلی و گراهام مک‌فرسون بازیگران سریال قصه های جزیره هستند.

ساعت پخش سریال قصه های جزیره

ساعت پخش سریال قصه های جزیره

فیلمنامه‌ی «قصه‌های جزیره» بر اساس اقتباسی آزاد از شخصیت‌ها و داستان‌های کتابی به قلم لوسی ماد مونتگومری، نویسنده‌ی مشهور کانادایی نوشته شده است.

داستان «قصه‌های جزیره» در جزیره‌ی پرنس ادوارد می‌گذرد؛ اما سریال در آکسبورگ اونتاریو فیلمبرداری و نماهای داخلی در تورنتو تصویربرداری شده است.

خلاصه داستان سریال قصه های جزیره

پس از پرداختن به ساعت پخش سریال قصه های جزیره از شبکه تماشا سراغ قصه‌ی این مجموعه می‌رویم که در مورد دختری به نام سارا استنلی (با بازی سارا پُلی) است.

ساعت پخش سریال قصه های جزیره
زمان پخش سریال قصه های جزیره

داستان این سریال که در یک شهر خیالی ساحلی کوچک به نام اَونلی در جزیره پرنس ادوارد و در اوایل قرن بیستم (۱۹۱۲ – ۱۹۰۳) می‌گذرد، درباره‌ی دختری ثروتمند به نام سارا استنلی است توسط پدرش به جزیره پرنس ادوارد و نزد خاله‌هایش فرستاده می‌شود تا در کنار خانواده مادر مرحومش زندگی کند.

ساختار سریال «قصه‌های جزیره» مبتنی بر روابط بچه‌ها با یکدیگر و ورود تدریجی‌شان به دنیای بزرگسالان و زندگی اجتماعی استوار است.

کوین سالیوان در مقام طراح و تهیه‌کننده، تمامی فراز و فرودهای جامعه‌ای کوچک در این جزیره زیبا را به شکل حرفه‌ای در بطن «قصه‌های جزیره» روایت کرده‌ است که به ویژه در پروراندن شخصیت‌های داستان رویکرد باورپذیری داشته‌ است. می‌توان گفت شخصیت‌پردازی قوی، برجسته‌ترین ویژگی سریال «قصه‌های جزیره» است.

ساعت پخش سریال قصه های جزیره
ساعت پخش تکرار سریال قصه های جزیره از شبکه تماشا

سالیوان قصد نداشت تا از طریق جایگزینی شخصیت‌های جوان‌تر به‌جای بازیگرانی که پس از هفت سال بزرگ شده بودند، سریال «قصه‌های جزیره» را ادامه دهد؛ بنابراین آخرین اپیزود این سریال، قصه‌ای در تابستان ۱۹۱۲ را به تصویر کشید و در زمان کوتاهی، وقوع جنگ جهانی اول، آرامش شهر کوچک و ساکت اَونلی را برگشت‌ناپذیر جلوه داد.

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال قصه های جزیره نقش‌آفرینی کرده‌اند؟

سارا پلی، جکی باروز، مگ رافمن، جما زامپرونا، زکری بنت، سدریک اسمیت، لالی کادو، مایکل ماهونن، رابرت هولمز تامسون، پاتریشیا همیلتون، هارمونی کرامپ و مالی اتکینسون، مریلین لایتستون، کی ترمبلی، کایل لابینی، اشلی ماسکرافت و لیندزی مورال، کالین دوهرست، دیوید فاکس، هدر بروان، زکری آنسلی، مارگ بیگنی، ایان دی.کلارک و گراهام مک‌فرسون بازیگران سریال قصه های جزیره هستند.

سریال قصه های جزیره چند قسمتی است؟

این سریال در ۷ فصل (۹۱ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای)، توسط کوین سالیوان  ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی ساعت پخش سریال قصه های جزیره چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.