ساعت های هوشمند مملو از باکتری های مضر هستند

صاحبان ساعت‌ها و ردیاب‌های تناسب اندام ممکن است کمی تحت تاثیر نتایج مطالعات جدید قرار بگیرند چراکه یافته ها نشان داده است که ۹۵ درصد مچ ‌بندها و ساعت های هوشمند که مورد آزمایش قرار گرفته ‌اند، آلوده به باکتری‌هایی هستند که می‌ توانند باعث بیماری شوند.

به گزارش سیناپرس، تیم تحقیقاتی از دانشگاه آتلانتیک فلوریدا، گونه‌های بالقوه بیماری ‌زای استافیلوکوک، انتروباکتری‌ها مانند اشریشیا کلی و سودوموناس را آزمایش کردند که همگی می‌ توانند تحت شرایط خاصی باعث عفونت شوند.

با این حال، در نوع مچ بند مورد استفاده تغییراتی وجود داشت چراکه نوارهای لاستیکی و پلاستیکی بیشترین باکتری را روی خود داشتند، در حالی که نوارهای فلزی آزمایش شده به ویژه طلا و نقره عملاً عاری از باکتری بودند.

۹۵ درصد مچ ‌بندها و ساعت های هوشمند که مورد آزمایش قرار گرفته ‌اند، آلوده به باکتری‌هایی هستند که می‌ توانند باعث بیماری شوند.

نوادیوتو اسیوبو (Nwadiuto Esiobu) دانشمند زیست ‌شناسی از دانشگاه آتلانتیک فلوریدا، می‌ گوید: مچ‌ بندهای پلاستیکی و لاستیکی ممکن است محیط مناسب ‌تری برای رشد باکتری‌ها فراهم کنند، زیرا سطوح متخلخل و ساکن تمایل به جذب باکتری‌ها دارند.

در حالی که تحقیقات نشان داده است که ساعت‌های مچی و موارد مشابه می ‌توانند منابع بالقوه عفونت در بیمارستان‌ها باشند، تحقیقات کمی در مورد جزئیات چگونگی نگهداری میکروب‌های فرصت ‌طلب در مواد مختلف در جامعه عمومی انجام شده است.

باکتری‌هایی که در این مطالعه برای آنها آزمایش شد، از شایع ‌ترین باکتری‌هایی هستند که در بدن و محیط یافت می ‌شوند و در شرایط مناسب آنها می توانند منجر به بیماری هایی مانند آبسه، ذات الریه و سالمونلا شوند.

اسیوبو می گوید: این مطالعه به یک ناهنجاری در روال‌های معمول بهداشتی ما اشاره می‌ کند: در حالی که ساعت‌ها و سایر پوشیدنی‌ها در بیشتر یا تمام طول روز استفاده می‌ شوند، ما به ندرت به تمیز کردن آنها فکر می‌ کنیم.

اسیوبو توضیح می دهد: کمیت و طبقه‌ بندی باکتری‌هایی که روی مچ ‌بندها یافتیم نشان می ‌دهد که نیاز به بهداشت منظم این سطوح وجود دارد. حتی در تعداد نسبتاً کم، این پاتوژن ها از اهمیت بالایی در بهداشت عمومی برخوردار هستند.

او می افزاید: مهمتر از همه، توانایی بسیاری از این باکتری‌ها در تأثیر قابل ‌توجهی بر سلامت میزبان‌های دارای نقص ایمنی به ویژه کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و سایر افراد در محیط‌ های بیمارستانی است.

به گفته محققان، از نظر دفع باکتری ها، اسپری لیزول و مخلوط اتانول ۹۹٫۹ درصد از باکتری ها را در عرض ۳۰ ثانیه در تمام مواد از بین می برد. گفتنی است که سرکه سیب در برابر همه انواع باکتری ها کاملاً قوی نبوده و برای کار به زمان بیشتری نیاز داشت.

به گزارش سیناپرس، اسیوبو در پایان می‌ گوید: سایر اشکال بالقوه انتقال باکتری و تسهیل عفونت، مانند هدفون یا تلفن‌ های همراه، باید به طور مشابه مورد مطالعه قرار گیرند.شرح کامل این تحقیق در Advances in Infectious Diseases منتشر شده است.

مترجم: سامیه خسروی زاده

نوشته ساعت های هوشمند مملو از باکتری های مضر هستند اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.